JYSK jatkaa menestyksen tiellä

JYSK jatkaa menestyksen tiellä

Tilikausi 2018/19 tarjosi uusia ennätyksiä JYSK Nordicille, jonka liikevaihto oli 17,5 miljardia Tanskan kruunua.

Kaupan alalla tapahtuu nyt paljon. Mutta huipputarjoukset yhdistettynä ammattitaitoisiin työntekijöihin ja kykyyn keskittyä asiakkaaseen sekä verkossa että kivijalkakaupoissa on edelleen menestyksen resepti.

Näin on ainakin JYSK Nordicissa, jossa viimeisimmän tilikauden liikevaihto kasvoi 9 prosenttia 17,5 miljardiin Tanskan kruunuun. Samaan aikaan JYSK Nordic avasi 96 uutta myymälää, ja asiakasmäärä kasvoi 3,5 miljoonalla edelliseen vuoteen verrattuna.

”Olen kaiken kaikkiaan varsin tyytyväinen. Liikevaihto on kasvanut yhdeksällä prosentilla huolimatta siitä, että valuuttakurssit ovat olleet lievästi meitä vastaan. Samalla olemme osoittaneet, että pystymme edelleen houkuttelemaan paljon uusia asiakkaita sekä myymälöihimme että verkkokauppaamme”, sanoo JYSKin toimitusjohtaja Jan Bøgh.

Uusia mahdollisuuksia

JYSKin verkkokaupan myynnin osuus on nyt seitsemän prosenttia kokonaismyynnistä, ja Jan Bøghin mukaan JYSKin kyky kehittää sekä kivijalkakauppoja että verkkokaupan liiketoimintaa on ratkaiseva syy menestykseen.

”Olemme investoineet ja panostamme edelleenkin voimakkaasti asiakkaiden myymälästä ja verkosta ostamisen kehittämiseen. Olemme edenneet pitkälle, mutta tehtävää on vielä paljon, ja jatkamme niin myös uudella tilikaudella, jossa tällä on tärkeä rooli strategiassamme”, Jan Bøgh sanoo.

Toinen asia, johon keskitytään alkaneella tilikaudella, on JYSK Nordicin ja Dänisches Bettenlagerin, jotka ovat aikaisemmin yhdessä muodostaneet JYSK Groupin, yhdistäminen.

1.syyskuuta 2019 alkaen konsernin kaksi liiketoimintayksikköä yhdistettiin yhdeksi nimellä JYSK, ja yhtiön toimitusjohtajana toimii Jan Bøgh.

”On aina iso tehtävä yhdistää konsernin kaksi liiketoimintayksikköä erilaisine työtapoineen, IT-järjestelmineen ja niin edelleen. Toisaalta meillä on erittäin lahjakkaita työntekijöitä ja kaikki ovat suhtautuneet myönteisesti tehtävään. Siksi en myöskään epäile, etteikö tuloksena ole entistä vahvempi JYSK ”, sanoo Jan Bøgh.

Koko JYSKin liikevaihto ja tulos julkaistaan marraskuussa.

Lisätietoja:

Rune Jungberg Pedersen, Communications & CSR Director, rjp@JYSK.com, +45 52 19 97 53

JYSK on kansainvälinen myymäläketju, jolla on skandinaaviset juuret ja joka myy kaikkea kotiin. Ensimmäinen myymälä avattiin Tanskassa vuonna 1979. Tällä hetkellä JYSKillä on yli 2 700 myymälää ja 22 000 työntekijää 52 maassa. Myymälöiden nimi on Saksassa ja Itävallassa Dänisches Bettenlager, muualla maailmassa JYSK. JYSKin omistaja on tanskalainen liikemies Lars Larsen, joka omistaa useita yrityksiä. Niiden vuotuinen liikevaihto on 4.02 miljardia EUR. JYSKin liikevaihto on 3.36 miljardia EUR.

Taija Paavola

Lehdistön yhteyshenkilö Viestintäpäällikkö +358 407 797 298 JYSK Suomi

Tervetuloa JYSK Suomi !

JYSK on kansainvälinen nukkumiseen, huonekaluihin ja sisustukseen erikoistunut tanskalainen perheyritys. Skandinaaviset juuret ja muotoilukieli tekee sisustamisesta helppoa niin kotona, toimistossa kuin ulkona puutarhassa.

JYSKillä on yli globaalisti 3300 myymälää ja verkkokauppa 48 eri maassa. Tarjoamme huipputarjouksia ja asiantuntevaa asiakaspalvelua lähellä asiakasta.

Perustaja Lars Larsen avasi ensimmäisen myymälänsä Tanskassa vuonna 1979. Nykyään JYSK työllistää yli 30 000 kolleegaa. JYSK on osa perheomistuksessa olevaa Lars Larsen -konsernia, jonka kokonaisliikevaihto oli 5.9 € miljardia. JYSKin kokonaisliikevaihto oli 5.2 miljardia euroa tilikaudella 2022/23.