Kevään trendit puutarhaan

Kevään trendit puutarhaan

Kevään ja kesän 2020 puutarhatrendien kärjessä näkyvät erityisesti luonnonmateriaalit, skandinaavinen muotoilu yhdistettynä laadukkaisiin materiaaleihin ja monikäyttöisyys. JYSK esitteli eilen Helsingissä järjestetyssä JYSK Garden SS20 -lehdistötilaisuudessa kevään trendit ja kaluste-uutuudet sisälle ja ulos.

Hotel St. George Wintergarden -tilaisuus keräsi paikalle 150 alan vaikuttajaa, median edustajaa ja julkisuudesta tunnettua henkilöä.  Kevään ja kesän 2020 kolmen päätrendin esittelyn lisäksi koko Wintergardenin tila sisustettiin JYSK valikoiman tuotteilla. Tilaisuudessa esiintyi yli 25 vuoden kokemuksen trendien ja muotisuunnittelun parissa työskentelystä omaava JYSK Range & Design Manager Rikke Blæsild. Hän kertoi JYSK valikoimien skandinaavisten sisustustrendien inspiraatiosta,väreistä ja yksityiskohdista.

Säänkestävät ja helppohoitoiset materiaalit ovat edelleen suosittuja erityisesti puutarhakalusteiden oleskelu- ja ruokailuryhmien materiaalina. Ruostumaton ja kevyt alumiini, monikäyttöinen polyrottinki sekä huoltovapaa, kaunis puukuvioinen artwood tekevät kalusteista helppohoitoisia ja pitkäikäisiä.

Toimivuus ja monikäyttöisyys ovat tärkeitä kriteerejä, kun valitaan pihan oleskeluryhmiä. Skandinaavinen, keveä yleisilme saadaan aikaiseksi ohuilla metallijaloilla ja verkkopunoksilla. Kaarevat muodot käsi- ja selkänojissa ovat trendikkäitä.

Tänä kesänä aiempaa näkyvämmässä roolissa ovat luonnonmateriaalit ja mm. FSC-sertifioitu kovapuu. Kaikki JYSKin puiset puutarhakalusteet ovat valmistettu FSC-sertifioidusta kovapuusta tai tiikistä. Kovapuiset puutarhakalusteet ovat ajaton vaihtoehto parvekkeelle ja pihalle.

Vaaleiden puusävyjen kuten tiikki rinnalle nousee myös tummemmat puunsävyt kuten kaunis pähkinänruskea FSC-sertifoitu kovapuu.

Vastuullisuus ja ekologiset arvot ovat tärkeä osa JYSKin arvomaailmaa, mikä ohjaa tuotekehitystä entistä vahvemmin. Toukokuussa myymälöihin ja verkkokauppaan saapuu SADBJERG -pinottava puutarhatuoli, joka on valmistettu valtamerestä kerätystä muovista.

Värikarttojen pehmeät vedensävyt, 70-luvun poltetun oranssin lämpimät sävyt sekä utuiset pastellisävyt esiteltiin tilaisuudessa kolmen päätrendin mukaisesti sisustetuissa huoneissa.

Lisää puutarhakalusteita ja inspiraatiota kuvastostamme:

Tapahtuman kuvat: Mikko Kauppinen

Tapahtuman kuvausseinä ja vihersisutus: Ambius.

Lisätietoja: Ambius/ Tarja Liikanen tarja.liikanen@ambius.com

Tuotekuvat ja lisätiedot: JYSK Suomi markkinointipäällikkö Riikka Nuutinmäki rle@jysk.com

JYSK on kansainvälinen myymäläketju, jolla on skandinaaviset juuret ja joka myy kaikkea kotiin. Ensimmäinen myymälä avattiin Tanskassa vuonna 1979. Tällä hetkellä JYSKillä on yli 2 800 myymälää ja 23 000 työntekijää 52 maassa. Myymälöiden nimi on Saksassa ja Itävallassa Dänisches Bettenlager, muualla maailmassa JYSK. JYSKin omistaa Lars Larsen-konserni, joka omistaa useita yrityksiä. Niiden vuotuinen liikevaihto on 4.02 miljardia EUR. JYSKin liikevaihto on 3.79 miljardia EUR.

Taija Paavola

Lehdistön yhteyshenkilö Viestintäpäällikkö +358 407 797 298 JYSK Suomi

Tervetuloa JYSK Suomi !

JYSK on kansainvälinen nukkumiseen, huonekaluihin ja sisustukseen erikoistunut tanskalainen perheyritys. Skandinaaviset juuret ja muotoilukieli tekee sisustamisesta helppoa niin kotona, toimistossa kuin ulkona puutarhassa.

JYSKillä on yli globaalisti 3300 myymälää ja verkkokauppa 48 eri maassa. Tarjoamme huipputarjouksia ja asiantuntevaa asiakaspalvelua lähellä asiakasta.

Perustaja Lars Larsen avasi ensimmäisen myymälänsä Tanskassa vuonna 1979. Nykyään JYSK työllistää yli 30 000 kolleegaa. JYSK on osa perheomistuksessa olevaa Lars Larsen -konsernia, jonka kokonaisliikevaihto oli 5.9 € miljardia. JYSKin kokonaisliikevaihto oli 5.2 miljardia euroa tilikaudella 2022/23.