Carola Lundell, CEO, KICKS

KICKS investoi voimakkaasti Suomeen avaamalla lippulaivamyymälän Helsinkiin

KICKS vahvistaa asemaansa Suomessa ja avaa uuden lippulaivamyymälän Helsinkiin. Lippulaivamyymälän pinta-ala on 500 neliömetriä ja se sijaitsee Aleksanterinkadulla yhdessä Helsingin ydinkeskustan vetovoimaisimmista paikoista. Lippulaivamyymälän avaamisen myötä KICKS haluaa vahvistaa asemaansa itsestään selvänä kauneuskohteena.

Osoitteessa Aleksanterinkatu 48 sijaitsevasta lippulaivamyymälästä tulee Suomen suurin KICKS-myymälä. Investoinnin tavoitteena on luoda houkutteleva kauneuskohde, joka tarjoaa asiakkaille inspiroivan kauneuskokemuksen beauty services -palvelujen, jännittäviä tuotemerkkejä sisältävän laajan valikoiman sekä henkilökohtaista palvelua ja opastusta tarjoavien pätevien kauneusasiantuntijoiden muodossa.

Olemme jo usean vuoden ajan etsineet ihanteellista sijaintia Aleksanterinkadulta, joka on yksi Helsingin vetovoimaisimmista ja strategisimmista paikoista. Nyt olemme vihdoin löytäneet sen, mistä olemme hyvin iloisia. Tämän statement-myymälän avulla voimme luoda tavanomaisesta poikkeavan kauneudenhoitokokemuksen ja vahvistaa asemaamme alueella”,sanoo KICKSin toimitusjohtaja Carola Lundell.

"Olemme iloisia voidessamme tänään ilmoittaa, että olemme aloittaneet merkittävän yhteistyön Suomen suurimman Kicks-myymälän perustamiseksi osoitteeseen Aleksanterinkatu 48. Kicks on kansainvälinen toimija, joka vahvistaa Aleksanterinkatu 48:n asemaa yhtenä Helsingin kantakaupungin vireimmistä kiinteistöistä," sanoo kiinteistön omistavan Sigrid Juséliuksen säätiön toimitusjohtaja Jussi Laitinen.

Merkittäviä investointeja myymäläverkostoon Suomessa
KICKSillä on nykyisellään 30 fyysistä myymälää, joiden myynti kasvaa voimakkaasti verkkokaupan jatkuvan kasvun rinnalla. Tämä vahvistaa sen, että asiakkaan kohtaaminen sekä fyysisesti että digitaalisesti on voittava strategia. Lisäksi voidaan nähdä, että myyntikanavien väliset yhteisvaikutukset voimistuvat jatkossa, minkä vuoksi myymäläverkostoon tehdään lisää investointeja.

Fyysisiin myymälöihin panostaminen on myös KICKSin uuden omistajan, Matas Groupin, etujen mukaista. Suomessa KICKS avaa Aleksanterinkadun myymälän lisäksi uuden myymälän Redin kauppakeskukseen Helsingissä ja tekee konseptimuutoksen Oulun Ideaparkin myymälässä.

”Olemme kasvattaneet vuosittain liikevaihtoamme Suomessa vuodesta 2012 lähtien ja KICKSin vahvan kasvupotentiaalin Suomen markkinoilla odotetaan jatkuvan. Myös suomalaisten kuluttajien kiinnostus kauneutta ja hyvinvointia kohtaan on kasvussa. Tämän seurauksena jatkamme markkina-asemamme vahvistamista, ja myymäläverkostomme on osa sitä panostusta,” sanoo Carola Lundell.

Aleksanterinkadulla sijaitsevan KICKSin lippulaivamyymälän on määrä avata ovensa syyskuussa 2024.

Haastattelupyynnöt ja lisätiedot:

KICKSin lehdistövastaava Maria Kempe, maria.kempe@kicks.se, +46 72 580 39 70