Lehdistötiedote näytteilleasettajalta: LAKRITSFABRIKEN – MUSTAA KULTAA - LAKRITSIFESTIVAALEILLA

Tervetuloa tutustumaan uusiin innovatiivisiin lakritsituotteisiimme Lakritsifestivaaleille Helsingin Wanhaan Satamaan 14.-15.11.2015.

LAKRITSFABRIKEN -Premium lakritsia, vieläpä gluteenittomana!

Suurin osa lakritsasta sisältää transrasvoja, liivatetta ja valkoista sokeria. Lakritsfabrikenin lakritsi ei sisällä mitään näistä. Yrityksen perustaja, Martin Jörgensen, kehitti lakritsi-reseptin täysin luonnollisista aineksista. Kun vielä tuotteen pohjaksi valittiin riisijauho vehnäjauhon sijaan saatiin luontaisesti gluteeniton tuote. Hän myös valitsi lakritsimassan pohjaksi riisi-jauhon vehnäjauhon sijasta taaten näinollen tuotteen gluteenittomuuden.

Yritys on nuori, se perustettiin vuonna 2011 ja ensimmäiset lakritsimaut, makea ja suolainen, näkivät päivänvalon lakritsifestivaaleilla Tukholmassa samana vuonna. Ne saavuttivat heti valtaisan suosion. Siitä päivästä lähtien Lakritsfabriken on intohimoisesti laajentanut valikoimaansa käsitämään erilaisia variaatioita lakritsista kuten suklaapäällysteiset lakutangot, siirapit, toffeet, glögit ja juuret. Kaikissa yhdistävänä tekijänä lakritsi.

Lakritsfabrikenin tuotteet ovat jo niittäneet mainetta ympäri maailman. Ruotsin lisäksi tuotteiden suosio kasvaa kovaa vauhtia Tanskassa, Norjassa, Saksassa, Espanjassa, Englannissa ja Suomessa. Lakritsfabriken on tämän lisäksi juuri laajentanut vientiään Italiaan Sveitsiin ja USA:han.

SIMPLY CHOCOLATE – Suklaan ja lakritsin liitto

Simply Chocolate on…todellakin ”simple” = yksinkertaista. Se on konstailemattoman hyvää. Simply Chocolate ottaa parhaat palat luonnosta. Ja erinomaisen makunautinnon kruunaa Pohjoismainen design parhaimmillaan sekä ripaus huumoria.

Simply Chocolaten valikoimista löytyy myös nerokkaasti suklaata ja lakritsia yhdistäviä tuotteita kuten islantilaista lakritsia suklaakuorrutteella ja lakritsi- tai marjapuuterilla päällystettynä pakattuna tyylikkääseen lasipurkkiin. Pisteenä iin päällä on hauskat tekstit ja aito korkkikansi. Valikoimasta löytyy myös World Chocolate Awards:ien hopeasijalle vuonna 2014 yltänyt suklaapatukka ”Persian Perry” joka yhdistää valkosuklaan ja persialaisen lakritsin.

• cs deli
  • lakritsfabriken
  • simply chocolate

Lakritsifestivaalista

Tukholmassa ja Helsingissä vuosittain järjestettävien Lakritsifestivaalien tavoitteena on levittää lakritsin ilosanomaa, luoda yhteisöllisyyttä ja jakaa tietoa. Tukholmassa tapahtuma on järjestetty vuodesta 2009 alkaen ja tänä vuonna se keräsi 11 000 kävijää Ericsson Globen Annexiin. 14. – 15.marraskuuta on Suomen toisen Lakritsi- ja salmiakkifestivaalin vuoro Helsingin Wanhassa Satamassa. Viime vuoden tapahtuma keräsi 1500 kävijää yhden päivän aikana. Festivaalin pääsponsorina toimii toistamiseen Fazer.

Lehdistön akkreditointi/Lehdistötilaisuus, Lakritsi- ja salmiakkifestivaalit, 14. - 15. marraskuuta

Tervetuloa Lakritsi- ja Salmiakkifestivaalien lehdistötilaisuuteen. Festivaalit järjestetään 14. -15. marraskuuta Wanhassa Satamassa. Koe festivaalien tarjoama kooste lakritsin maailmasta. Tule nauttimaan lasillinen proseccoa lakritsin kera, testaamaan lakritsia mausteena ruoanlaitossa ja leipomisessa, sekä lakritsiuutuuksia, ja tapaamaan pohjoismaisten lakritsituottajien edustajia.

Liitetyt tapahtumat