Kotimaiseen täysjyväkauraan leivottu Lagom 100% KauraSnäkkäri on markkinoiden ensimmäinen kokonaan kaurainen näkkileipä

Parhaana välipalanakin palkittu Lagom Snäkkäri ja makeampi Lagom MysliSnäkkäri saavat gluteenittomaan Snäkkäriperheeseen uuden, vielä täysin kauraisen tulokkaan syksyllä 2020. Uusi KauraSnäkkäri on runsaskuituinen näkkileipä, jonka viljoista 100% on gluteenitonta täysjyväkauraa. KauraSnäkkäri on täysin erilainen kuin edeltäjänsä siemennäkkileivät, tarjoten uuden maukkaan vaihtoehdon kauran ystäville.

Ravintoarvoiltaan erinomainen KauraSnäkkäri ei sisällä mitään ylimääräistä; resepti koostuu pääosin gluteenittomista täysjyväkaurajauhoista ja -hiutaleista, vedestä, rypsiöljystä ja suolasta. Ainutlaatuinen Lagom KauraSnäkkäri on gluteeniton, vegaaninen ja makeuttamaton, ja sopii mainiosti esimerkiksi aamupalaksi, välipalaksi ja evääksi.

KauraSnäkkäri on suomalaisten yritysten Lejoksen ja Ullan Pakarin suunnittelema uutuus jatkuvasti kasvaville kauratuotemarkkinoille.

Lejokselta Snäkkäriperheen tuotekehitystiimiin osallistuneen projektipäällikkö Anne-Marie Suomalaisen mukaan ajatus KauraSnäkkäristä syntyi Ullan Pakarilla:

- Ullan Pakarilla on pitkät perinteet kauraleivän leipomisessa ja he ehdottivat 100% kauranäkkileipää Lagomin Snäkkäriperheeseen. Innostuimme heti ajatuksesta ja aloimme yhdessä kehittämään uutta trendikästä kauratuotetta, jonka maku on valloittanut meidät kaikki. Suomalainen kaura, johon leipä on leivottu, on maailmallakin haluttu ja laadukas viljatuote ja Suomi on edelläkävijä kauratuotteiden kehittämisessä. Kaura vastaa tämän ajan hyvinvoinnin ja terveellisempien elämäntapojen trendeihin.

Lagom KauraSnäkkäri leivotaan Snäkkärin ja MysliSnäkkärin tapaan Ullan Pakarin gluteenittomassa leipomossa, Hyvinkäällä. Snäkkärit ovat olleet perinteikkäälle leipomolle oma oppikoulunsa.

– Ullan Pakarille Lagomin Snäkkärit ovat olleet uusi ja mielenkiintoinen alue. Vaikka Ullan Pakarilla on yli satavuotiset perinteet tuoreen ruokaleivän valmistuksessa, näkkärin valmistusmenetelmät oli kehitettävä alusta alkaen tämän tyyppisille tuotteille. Terveellisyyden ja maun yhdistäminen ei ole aina helppoa, siksi meillä on ollut paljon opeteltavaa ja opittavaa. Yhteistyö on ollut kuitenkin sujuvaa ja olemme saaneet uusia ideoita tuotekehittelyymme, toteaa leipomon toimitusjohtaja Heikki Lankoski.

Lagom KauraSnäkkärin tuote- ja saatavuustiedot:

Energiaa Lagom KauraSnäkkärissä on 247 kcal/100 g; ravintokuituja 6 g ja proteiinia 7,5 grammaa. Hiilihydraatteja leivässä on 28 grammaa, josta sokereita vain 0,6 grammaa ja rasvaa 10 grammaa per 100 grammaa.

Ainesosat: Gluteeniton täysjyväKAURAjauho ja -hiutale, vesi, rypsiöljy, hiiva, suola, psylliumjauhe, hapettumisenestoaine (rosmariiniuute).

Tuote on saatavilla elokuusta lähtien valikoiduista K-ryhmän päivittäistavarakaupoista ja lokakuusta lähtien valikoiduista S-ryhmän päivittäistavarakaupoista. Lagom KauraSnäkkäri on pakattu neljän leivän kierrätettäviin ja biohajoaviin pusseihin.

Lisätiedot ja tiedustelut:

Lejos Oy, Tuoteryhmäpäällikkö Carolina Söderholm, carolina.soderholm@lejos.fi, p. 040 562 2117

Lejos Oy, PR- ja SoMe-päällikkö Katri Mutikainen, katri.mutikainen@lejos.fi

• Terveys, ruokavaliot jne.

• wellbeing
  • lagom