Uusi liiketoiminta-alue auttaa Löfbergsiä kasvamaan idässä

Uusi liiketoiminta-alue auttaa Löfbergsiä kasvamaan idässä

Kahvipaahtimo Löfbergs perustaa uuden liiketoiminta-alueen vastaamaan Itä-Euroopan myynnistä. Suomen Löfbergsin nykyinen toimitusjohtaja Kent Pettersson johtaa uutta liiketoiminta-aluetta, jonka tehtävänä on levittää ruotsalaista kahvikulttuuria entistä laajemmalle.

– Meillä on merkittävää kasvupotentiaalia tässä osassa Eurooppaa. Haluamme varmistaa kasvun jatkumisen Suomessa ja Baltian maissa ja toisaalta etsiä kehittymismahdollisuuksia uusilla markkinoilla, Löfbergsin toimitusjohtaja ja konsernijohtaja Anders Fredriksson sanoo.

Uutta liiketoiminta-aluetta johtaa Kent Pettersson, joka on työskennellyt Löfbergsillä vuodesta 2009. Hän on vastannut muun muassa myynnistä Ruotsin, Suomen ja Baltian maiden päivittäistavarakaupalle. Pettersson nimitettiin vuonna 2020 Suomen Löfbergsin toimitusjohtajaksi, ja hän jatkaa kyseisessä roolissa samanaikaisesti uuden tehtävänsä kanssa.

– Olemme monilla markkinoilla yhä haastaja ja erotumme ruotsalaisena perheomisteisena yrityksenä. Olemme onnistuneet hyvin Suomessa, jossa myyntimme on kasvanut huimasti viime vuosina. Nyt yritämme saada saman aikaan useammilla markkinoilla, sanoo Kent Pettersson, Chief Commercial Officer, Market East, Löfbergs.

Potentiaalia Puolassa
Vuonna 1906 Ruotsin Karlstadissa perustettu Löfbergs on yksi Pohjoismaiden suurimmista perheomisteisista kahvipaahtimoista. Yritys aloitti kahvinviennin vuonna 1993, ja nykyisin joka toinen kupillinen myydään muualla kuin Ruotsissa.

Suomi on viime vuosina noussut Löfbergsin kolmanneksi suurimmaksi markkinaksi, ja sen osuus Löfbergsin liikevaihdosta on 17 prosenttia yhdessä Baltian maiden kanssa. Nyt Löfbergs tähtää asemansa vahvistamiseen lähialueen markkinoilla.

– Löfbergs on vahva tuotemerkki myös Ruotsin ulkopuolella, ja aiomme hyödyntää tilannetta. Puola on kiinnostava markkina, jonne meillä on suuret mahdollisuudet laajentua. Jos onnistumme nappaamaan sieltä markkinaosuuksia, se merkitsisi liiketoiminnallemme paljon, Kent Pettersson toteaa.

Ei liiketoimia Venäjällä
Venäjän hyökättyä Ukrainaan Löfbergs keskeytti kaiken viennin Venäjälle ja Valko-Venäjälle ja irtisanoi kaikki sopimukset, joiden taustalla oli venäläisiä ja valkovenäläisiä intressejä, myös muissa maissa. Päätös on voimassa toistaiseksi.

Lisätietoa:
Kent Petterson, Chief Commercial Officer, Market East, Löfbergs, puh. +46 706 03 3194

Kategoriat

Löfbergsin kahvipaahtimo on vuonna 1906 perustettu ruotsalainen perheyritys. Yrityksen palveluksessa on nykyään 300 kahvin ystävää Pohjois-Euroopassa. Yhteistä meille on intohimo hyvään kahviin, trendien seuraamiseen ja kestävän kehityksen tukemiseen. Liikevaihtomme on 1,5 miljardia Ruotsin kruunua, ja olemme yksi maailman suurimmista luomukahvin ja Reilun kaupan kahvin ostajista. Löfbergs on osa Löfbergs Groupia, joka omistaa myös tavaramerkit Peter Larsen Kaffe, Percol ja Kobbs. www.lofbergs.fi

Leif Sjöblom

Lehdistön yhteyshenkilö Löfbergsin Suomen Out of Home -markkinoista vastaava johtaja + 46 70-248 84 67

Lehdistön yhteyshenkilö Head of Corporate Communications +46 703 55 64 22

Löydä juuri oma vahvuutesi

Löfbergsin kahvipaahtimo on vuonna 1906 perustettu ruotsalainen perheyritys. Yrityksen palveluksessa on nykyään 300 kahvin ystävää Pohjois-Euroopassa. Yhteistä meille on intohimo hyvään kahviin, trendien seuraamiseen ja kestävän kehityksen tukemiseen. Liikevaihtomme on 2,7 miljardia Ruotsin kruunua, ja olemme yksi maailman suurimmista luomukahvin ja Reilun kaupan kahvin ostajista. Löfbergs on osa Löfbergs Groupia, joka omistaa myös tavaramerkit Peter Larsen Kaffe ja Kobbs.

651 21 KARLSTAD