Uudet pakkaukset sadalle tonnille kahvia

Uudet pakkaukset sadalle tonnille kahvia

Löfbergs on ollut Strawberryn luomukahvin ja Reilun kaupan kahvin päätoimittaja vuodesta 2002. Aiemmin tänä vuonna Löfbergs lanseerasi ekologiset monolaminaattipakkaukset. Pakkaukset ovat nyt saatavilla volyymituotteisiin, ja hotelliyhtiö Strawberry on niiden ensimmäinen tilaaja.

Maailman ympäristöpäivää vietetään 5.6. Päivän tarkoituksena on edistää maailmanlaajuisia toimenpiteitä, joilla maapalloa voidaan juhlistaa, suojata ja ennallistaa. Samana päivänä Strawberry on ottanut käyttöönsä Löfbergsin uudet ekologiset monolaminaattipakkaukset Norjan, Ruotsin ja Suomen hotelleissaan.

- Olemme ylpeitä yhteistyökumppaneistamme, jotka pyrkivät jatkuvasti etsimään ratkaisuja ilmaston ja ympäristön hyväksi. Näin voimme tehdä fiksuja päätöksiä, joilla on suuri vaikutus. Olemme tehneet yhteistyötä Löfbergsin kanssa vuodesta 2002. Se, että pääsemme ensimmäisenä volyymituotteiden tilaajana käyttämään uusia monolaminaattipakkauksia, on täysin visiomme mukaista ja tärkeä askel kohti kestävämpää toimialaa, sanoo Harald Bjugstad-Holm, Strawberryn kestävyyspäällikkö.

- Haluamme olla kahvialan kestävän kehityksen edelläkävijä, ja edistysaskeleemme ovat tehokkaampia, kun voimme tehdä yhteistyötä muiden kanssa. On meidän etumme, että Strawberryn kaltaiset asiakkaat jakavat kestävyystavoitteemme ja voimme edistää muutosta yhdessä, sanoo Kajsa-Lisa Ljudén, Löfbergsin Head of Sustainability.

Ilmastovaikutus pienenee 55 prosenttia
Strawberry tarjoilee vuosittain yli 30 miljoonaa kahvikupillista Norjassa, Ruotsissa ja Suomessa. Uusien pakkausten ensimmäisessä toteutusvaiheessa yritys pienentää päästöjään 3,9 tonnilla hiilidioksidiekvivalentteja. Pitkällä aikavälillä uudet pakkaukset vähentävät 9,8 tonnia hiilidioksidiekvivalentteja.

- Toteutus alkaa nyt kesäkuussa, ja ensimmäisessä vaiheessa Löfbergs toimittaa sata tonnia kahvia uusissa pakkauksissa. Maku pysyy luonnollisesti samana, mikä on hyvä uutinen kaikille kahvin ystäville, mutta pakkausten ympäristövaikutus pienenee huomattavasti, sanoo Harald Bjugstad-Holm.

Löfbergs aloitti uuden monolaminaattipakkauksen kehittämisen useita vuosia sitten, ja uutisia kehitystyön tuloksista saatiin viimein tämän vuoden helmikuussa. Suurin ero on, että monolaminaatista valmistetut pakkaukset voidaan kierrättää uusiomateriaaleiksi. Kun pakkausjätettä ei tarvitse polttaa, vaan ne pääsevät kiertoon, ilmastovaikutus pienenee 55 prosentilla aiempiin pakkauksiin verrattuna.

Aiheet

Löfbergsin kahvipaahtimo on vuonna 1906 perustettu ruotsalainen perheyritys. Yrityksen palveluksessa on nykyään 300 kahvin ystävää Pohjois-Euroopassa. Yhteistä meille on intohimo hyvään kahviin, trendien seuraamiseen ja kestävän kehityksen tukemiseen. Liikevaihtomme on 2 miljardia Ruotsin kruunua, ja olemme yksi maailman suurimmista luomukahvin ja Reilun kaupan kahvin ostajista. Löfbergs on osa Löfbergs Groupia, joka omistaa myös tavaramerkit Peter Larsen Kaffe ja Kobbs. www.lofbergs.fi

Leif Sjöblom

Lehdistön yhteyshenkilö Löfbergsin Suomen Out of Home -markkinoista vastaava johtaja + 46 70-248 84 67

Lehdistön yhteyshenkilö Head of Corporate Communications +46 703 55 64 22

Löydä juuri oma vahvuutesi

Löfbergsin kahvipaahtimo on vuonna 1906 perustettu ruotsalainen perheyritys. Yrityksen palveluksessa on nykyään 300 kahvin ystävää Pohjois-Euroopassa. Yhteistä meille on intohimo hyvään kahviin, trendien seuraamiseen ja kestävän kehityksen tukemiseen. Liikevaihtomme on 2,7 miljardia Ruotsin kruunua, ja olemme yksi maailman suurimmista luomukahvin ja Reilun kaupan kahvin ostajista. Löfbergs on osa Löfbergs Groupia, joka omistaa myös tavaramerkit Peter Larsen Kaffe ja Kobbs.

651 21 KARLSTAD