Tiedote -

Medtronic julkaisee tietoja maailman pienimmän sydämentahdistimen alustavista tuloksista

Tulokset on esitetty Cardiostim 2014

MINNEAPOLIS ja NIZZA, Ranska – 19. kesäkuuta, 2014 – Medtronic, Inc. (NYSE: MDT) julkisti tänään alustavat tulokset maailman pienimmän sydämentahdistimen ensimmäisestä ihmisen implantista, Micra™ transkatetraalinen tahdistusjärjestelmä (TPS). Tulokset neljästä ensimmäisestä potilaasta, jotka saivat Micra TPS-laitteen, on raportoitu CARDIOSTIM/EHRA EUROPACE 2014, maailmankongressissa Electrophysiology and Cardiac Techniques tapahtumassa, Nizzassa, Ranskassa.

Ensimmäisen ja kolmannen kuukauden kohdalla, tulokset osoittivat, että Micra TPS oli onnistuneesti implantoitu kaikille potilaille, joiden ikä vaihteli 74 ja 83 vuoden välillä, ja implantin jälkeisiä merkittäviä komplikaatioita ei ilmennyt. Laite toimi odotetusti ja sähköiset arvot olivat normaalin rajoissa.

Micra TPS on maailmanlaajuinen tutkimuslääketieteellinen laite ja sitä ei ole hyväksytty Yhdysvalloissa. Sen turvallisuutta ja tehoa ollaan parhaillaan arvioimassa Medtronic Micra Transcatheter Pacing System (TPS) maailmanlaajuisessa kliinisessä tutkimuksessa. Tutkimus on yksihaarainen, monikeskustutkimus, johon osallistuu yhteensä enintään 780 potilasta noin 50 tutkimuskeskuksessa.

"Nämä alustavat tulokset ovat rohkaisevia, ja toivomme että tämä vähemmän invasiivinen menettely antaa samanlaisia ​​tuloksia kaikille tutkimukseen osallistuville potilaille", sanoi Clemens Steinwender, MD, kardiologian johtaja Linzin keskussairaalassa Linzissä, Itävallassa, joka esitteli tietoja Cardiostim 2014 tapahtumasta.

Pienikokoinen laite ei vaadi leikkausta tai "taskun" luomista ihon alle, minkä vuoksi näkyviä merkkejä laitteesta ei ole ja mikä eliminoi mahdolliset laitteeseen liittyvät komplikaatiot. Yksi kymmenesosa tavanomaisesta sydämentahdistimesta ja joka vastaa kooltaan suurta vitamiinitablettia, Micra TPS toimitetaan suoraan sydämeen reisilaskimoon sijoitetun katetrin kautta. Kun laite on sijoitettu paikoilleen, on sydämentahdistin on kiinnitetty turvallisesti sydämen seinään ja se voidaan sijoittaa uudelleen tai vaihtaa tarvittaessa. Micra TPS ei vaadi johtoja, jotka tunnetaan ”johtimet”  nimellä liitettäväksi sydämeen pienten väkästen avulla, jotka varmistavat että Micra TPS toimittaa sähköisiä impulsseja sydämen tahdistamiseen.

Yhteistyössä johtavien kliinikoiden, tutkijoiden ja tieteellisten tutkijoiden kanssa ympäri maailmaa Medtronic tarjoaa laajimman valikoiman innovatiivista lääketieteellistä teknologiaa interventionaalisten ja kirurgisten sydän- ja verisuonitautien ja sydämen rytmihäiriöiden hoidossa. Yhtiö pyrkii tarjoamaan tuotteita ja palveluja, jotka tarjoavat kliinistä ja taloudellista arvoa terveydenhuollon kuluttajille ja palveluntarjoajille ympäri maailmaa.

Tietoa Medtronicista

Medtronic, Inc. (www.medtronic.com), jonka pääkonttori sijaitsee Minneapolisissa, on maailmanlaajuinen lääketieteellisen teknologian edelläkävijä - tarjoamalla apua kivun lievityksessä, terveyden edistämisessä ja miljoonien ihmisten eliniän pidentämisessä.

Kaikkiin tulevaisuutta koskeviin lausumiin sisältyy riskejä ja epävarmuustekijöitä, kuten on kuvattu Medtronicin määräajoin julkaistavissa raporteissa ja Securities and Exchange Commissionin tiedoissa. Todelliset tulokset voivat poiketa huomattavasti odotetuista tuloksista.

• pacemaker