Back to business - Vinkit lomilta palaaville

Back to business - Vinkit lomilta palaaville

Elokuu tarkoittaa monille paluuta töihin ja arkeen. Viikkojen poissaolon jälkeen paluu työpöydän ääreen saattaa tuntua vaikealta ja uuvuttavalta. Miten paluun työpöydän ääreen saisi sujumaan mahdollisimman kivuttomasti rentojen kesäpäivien jälkeen?

Kokosimme yhteen vinkit, joiden avulla työdraivin saa nopeasti päälle ja työt tehokkaasti alkuun lomakauden jälkeen, riippumatta siitä jatkatko töiden tekemistä kotitoimistolta tai sitten toimistolta käsin.

Suunnittele ja aikatauluta. Sähköposti tulviessa vastaamattomista viesteistä ja uusien projektien odottaessa aloittajaansa, tehtävälistan pituus saattaa hirvittää ja tuntua jopa ylitsepääsemättömältä. Kannattaakin tehdä selkeä suunnitelma omalle ajankäytölle, jotta työtaakka tuntuu hallittavammalta. Älä edes yritä tehdä kaikkea kerralla vaan priorisoi, mitkä asiat vaativat välitöntä huomiotasi, ja mitkä voi jättää suosiolla myöhempään ajankohtaan.

Katso taaksepäin. Mitä organisaatiosi teki kevään aikana? Miten käsittelit COVID-19 haasteet? Mikä toimi erityisen hyvin viime syksynä? Jos sisällöntuotannon saaminen rullaamaan lomien jälkeen tuntuu haastavalta, hae inspiraatiota vanhoista sisällöistä. Ehkä voit jopa päivittää vanhoja, hyvin toimineita sisältöjä uudelleen käytettäväksi. Kierrätä!

Päivitä osaamistasi. Monelle syksy on kuin toinen uusi vuosi - täynnä uusia alkuja ja uusia haasteita. Käytä osa loman aikana kerätystä energiasta omien taitojesi hiomiseen tai kokonaan uuden taidon opettelemiseen. Aloita uusi kurssi, ota osaa mielenkiintoiseen seminaariin tai osallistu kiinnostavaan webinaariin. Yksi hyvä vaihtoehto oman viestintäosaamisen helppoon ja nopeaan päivittämiseen on PR Academy, jonka lyhyet kurssit sopivat myös kiireiseille PR: tai viestinnän parissa työskentelevälle. Vaihtoehtoisesti voit katsoa uudet "How To Do" videot mitä olemme kesän aikana tuottaneet. Videot löytyvät täältä

Tai mikset tulisi mukaan veloituksettomaan Mynewsdesk koulutukseen syyskuussa joko Helsingissä tai Turussa. Voit samalla luoda kontakteja muiden Mynewsdesk käyttäjien kanssa. Lisä infoa koulutuksista löydät täältä.

Hyödynnä työhön saatu etäisyys. Tauko työnteosta auttaa ottamaan etäisyyttä omasta työstä ja organisaatiosta ja saamaan uutta perspektiiviä. Lomalta paluu onkin täydellinen ajankohta arvioida sekä omia että organisaation kehittymismahdollisuuksia. Kirkkain ajatuksin on vanhan arvioimisen lisäksi myös hyvä lähteä ideoimaan uutta. Hyödynnä kesän aikana saatu inspiraatio ja levänneen mielen luovuus esimerkiksi uusien kampanjoiden ideoimisessa ja suunnittelussa.

Kevyttä töihin paluuta kaikille lomansa lopettaneille!

Mynewsdesk Suomi

Customer Success Team Mynewsdesk LinkedIn

Liitetyt tapahtumat

Uutishuone on organisaatiosi näyteikkuna

Mynewsdesk on Pohjoismaiden johtava viestinnän ja sisältömarkkinoinnin alusta, jota käyttää noin 5000 yritystä ja 77 000 käyttäjää päivittäin. Pilvipalveluihin perustuvat ratkaisumme sisältävät mediaseurannan, uutishuoneet ja tiedotteiden digitaalisen jakelun sekä PR-tulosten analysoinnin. Vuonna 2003 Tukholmassa perustettu Mynewsdesk on osa norjalaista mediayhtiötä, NHST Media Group AS.