Mynewsdesk Content ratkaisuista

Blogikirjoitus -

Muistilista: Ota tämä huomioon tilatessasi sisällöntuotantoa

Suunnitteletko tilaavasi sisältöä freelanceriltä tai sisältötoimistolta? Kokosimme hyödyllisen muistilistan kaikille, jotka päättävät ostaa osan sisältöviestinnästään. Seuraavassa muutamia vinkkejä miten varmistat, että yhteistyösi ulkopuolisen ammattilaisen kanssa toimii hyvin.

Älä rajoita luovaa prosessia

Kerro selkeästi, mitä odotat sisällöntuottajalta. Selvennä myös, kuinka paljon vapauksia sisällöntuottaja saa ottaa projektin toteuttamisessa. Yritä olla rajoittamatta liikaa luovaa prosessia. Anna yhteistyökumppanisi kehittää erilaisia ideoita ja ole avoin ehdotuksille. Parhaat tulokset syntyvät yleensä vuorovaikutuksessa yrityksen ja sisällöntuottajan välillä.

Seuraa projektin etenemistä ja vältä ikävät yllätykset

Varmista, että sisällöntuottajalla on yrityksessäsi yhteyshenkilö, joka voi antaa palautetta ja kenellä on oikeus tehdä projektiin liittyviä päätöksiä. Seuraa säännöllisesti projektin etenemistä varmistaaksesi, että työn tulokset vastaavat odotuksiasi ja brändisi yleistä linjaa. Varmista myös, että sisällöntuottajalla on projektitiimin henkilöiden yhteystiedot kommunikoinnin sujumiseksi.

Löydä sinulle sopiva yhteistyökumppani

Käy läpi sinua kiinnostavien sisällöntuottajien portfolioita. Jos löydät sisällöntuottajan, jonka työt tekevät sinuun vaikutuksen, mutta jonka taidot eivät vastaa projektisi vaatimuksia, hyödynnä hänen verkostoaan ja pyydä häntä suosittelemaan jotakuta. Mynewsdesk voi olla myös vaihtoehto sinulle, lue lisää meidän Content palveluista liitteestä.

Varmista sopimusehdot

Varmista, että sinulla on yksinoikeudet tuotetun sisällön käyttämiseen. Tarkenna sopimuksessa myös, onko sisällöntuottajalla lupa käyttää sinulle tuotettua sisältöä portfoliossaan esimerkkinä ja saako sinua käyttää referenssinä.

Aseta selkeät tavoitteet

Tee sisällöntuottajalle selväksi, mitä haluat projektilla saavuttaa. Määritä, millä kriteereillä projektin onnistumista mitataan ja seuraa näitä mittareita projektin edetessä. Löydät esimerkkejä sopivista mittareista muistilistastamme.

Kohtele sisällöntuottajaa kuin kollegaa

Kohtele freelanceriä tai sisällöntuottajaa kuin tiimisi jäsentä. Varmista, että hänellä on kaikki saatavilla oleva tieto, mitä hän tarvitsee. Kerro yrityksesi arvoista, strategiasta, brändistä ja kohderyhmistä. Anna sisällöntuottajalle myös tietoa yrityksesi aiemmasta viestinnästä, kuten käytetyistä viestinnän formaateista, jakelukanavista ja julkaisutiheydestä. Joskus voi olla hyvä delegoida sisällöntuottajalle myös muita tehtäviä varsinaisen sisällöntuotannon ohella, esimerkiksi sisällön julkaisu ja seuranta.

Alle olemme koonneet vielä tärkeimpiä vinkkejä freelancerin tai sisällöntuottajan kanssa työskentelemiseen.

Perusteet

• Käy läpi viestinnälle asetetut tavoitteet
  • Määritä kohderyhmät
  • Kerää ideoita ja määrittele, mistä aiheista haluat puhua
  • Keskustele brändin imagosta ja viestinnän sävystä
  • Valitse viestinnän formaatti
  • Valitse jakelukanavat ja julkaisutiheys
  • Tunnista tärkeimmät avainsanat, tämä auttaa SEO näkyvyydessä
  • Pidä säännöllisesti projektipalaveri projektin etenemisestä

Vastuualueet

• Anna sisällöntuottajalle yhteyshenkilö, jolla on päätösvaltaa
  • Määrittele sisällöntuottajan työtehtävät; suunnittelu, sisällöntuotanto ja jakelu

Menestyksen mittarit

• Saavuttavuus
  • Tykkäykset sosiaalisessa mediassa
  • Näyttökerrat

Tarvitsetko apua sisällöntuotannossa? Ota yhteyttä meihin ja autamme sopivan ratkaisun kanssa.

Haluan tietää lisää!

Mynewsdesk Suomi

Customer Success Team Mynewsdesk LinkedIn

Uutishuone on organisaatiosi näyteikkuna

Mynewsdesk on Pohjoismaiden johtava viestinnän ja sisältömarkkinoinnin alusta, jota käyttää noin 5000 yritystä ja 77 000 käyttäjää päivittäin. Pilvipalveluihin perustuvat ratkaisumme sisältävät mediaseurannan, uutishuoneet ja tiedotteiden digitaalisen jakelun sekä PR-tulosten analysoinnin. Vuonna 2003 Tukholmassa perustettu Mynewsdesk on osa norjalaista mediayhtiötä, NHST Media Group AS.