Ohita
Sofia Kacim, Authentic communication - how to build a community in a filtered world

Blogikirjoitus -

Mynewsday 2020 - Authentic communication - how to build a community in a filtered world

Mynewsday-tapahtumassa Sofia Kacim tulee kertomaan kuinka he rakensivat yhteisön HER Global Network -ravintolan illallisistunnoista. Nyt maailmanlaajuinen sovellus yhdistää naisia kaikkialta maailmasta jakamaan kokemuksiaan.

Sofia Kacim perusti HER Global Networkin vuonna 2014, ja sen päätarkoitus on yhdistää naiset ja luoda uusi normi yhteistyöstä, kilpailun sijaan. Hän on retoriikan asiantuntija ”Tidningen Chef” -lehdessä, joka on Pohjoismaiden suurin johtajalehti. Hän on tunnettu puhuja milleniaaleista ja heidän digitaalisesta käyttäytymisestään, hän on myös tuomariston jäsen TV-ohjelmassa Retorikmatchen, joka on Ruotsin suurin lasten julkinen puhujakilpailu. Hän oli myös TEDx Tukholman puhujavalmentaja. Vuonna 2017 Sofia nimettiin yhdeksi Ruotsin 101 lahjakkuuksista ”Veckans affärer” lehdessä ja vuonna 2018 yksi Ruotsin vaikutusvaltaisimmista ”Resumé” -lehden kommunikaattoreista.

Aiheesi on "Aito viestintä - kuinka rakentaa yhteisö suodatettuun maailmaan", miksi päätit puhua siitä?
- Meillä on nyt enemmän kuin koskaan ennen mahdollisuuksia tutkia vanhoja rakenteita ja kysyä itseltämme, missä maailmassa haluamme elää tämän pandemian jälkeen. Olen monien vuosien ajan luennoinut tarkoitukseen perustuvasta vuosituhannen sukupolvesta ja myös Z-sukupolvesta. Uusi sukupolvi arvostaa tuotemerkkien ja työnantajien aitoutta ja oppii näkemään suodatettujen viestien ulkopuolella. On kuitenkin helppo eksyä, kun sinua heitellään trendien ja muotisanojen välillä sekä halu erottua joukossa viestinnälläsi. Siksi meidän on puhuttava aidosta viestinnästä, mitä se tarkoittaa ja miten se houkuttelee huomisen työntekijöitä.

Anna meille parhaat vinkkisi, jotka haluavat aloittaa jotain uutta?
- Aloita pienestä ja ympäröi itsesi älykkäiden ihmisten kanssa keskustelemaan. Kutsu heidät lounaalle ja tarkista, mitä haluat jakaa tai missä tarvitset apua? Muista myös miettiä, mitä annat takaisin tiedosta.

Mitä tämän vuoden osallistujat oppivat sinulta?
- Mitä tulevien sukupolvien työntekijät arvostavat brändeissä ja työnantajissa ja miten sinä pienillä keinoilla voit luoda ympäristön, jossa ihmiset uskaltavat olla omaitsensä, sekä henkilökohtaisella että ammatillisella tasolla.

Miltä luulet tulevan vuoden näyttävän digitaalisen PR- ja viestintäteollisuuden? Mikä on tärkeää muistaa?
- Ole aito ja tuntea luottamuspääomasi. Esimerkiksi vain kannan ottaminen asioihin ei riitä tänään, sinun on toimittava ja mieluiten toiminut ennen kuin puhut siitä.

Henkilö tai yritys mikä inspiroi sinua?
- On paljon ihmisiä, jotka inspiroivat minua nyt, varsinkin ne, jotka onnistuivat olemaan luovia, kun pandemia kaataa kaikki rakenteet ja suunnitelmat.

Mynewsday on marraskuun 5 päivä järjestettävä veloitukseton online PR:stä.
Ilmoittaudu mukaan tämän linkin kautta.

Mynewsdesk Suomi

Customer Success Team Mynewsdesk LinkedIn

Liitetyt tapahtumat

Uutishuone on organisaatiosi näyteikkuna

Mynewsdesk on Pohjoismaiden johtava viestinnän ja sisältömarkkinoinnin alusta, jota käyttää noin 5000 yritystä ja 77 000 käyttäjää päivittäin. Pilvipalveluihin perustuvat ratkaisumme sisältävät mediaseurannan, uutishuoneet ja tiedotteiden digitaalisen jakelun sekä PR-tulosten analysoinnin. Vuonna 2003 Tukholmassa perustettu Mynewsdesk on osa norjalaista mediayhtiötä, NHST Media Group AS.