Näin mittaat viestintääsi Mynewsdeskillä

Blogikirjoitus -

Näin mittaat viestintääsi Mynewsdeskillä

Puhumme usein oman kohderyhmän tuntemisesta, hyvästä tarinankerronnasta ja sisällöstä, jolla on merkitystä juuri sinun yleisöllesi. Koostuu yleisösi kenestä tahansa, viestinnän pohjimmainen päämäärä on kuitenkin aina sama: saada viestisi kuuluviin. Viestinnän mittaaminen on paras tapa selvittää, saavuttaako sisältö yleisösi.

Analyze-toiminnon alla voit seurata kaiken Mynewsdeskin kautta julkaisemasi sisällön saamia näyttöjä. Voit tarkastella tietoja eri aikaväleillä. Lisäksi näet, millä laitteilla sisältöäsi on katsottu, ja mistä lähteistä näytöt ovat tulleet. Näyttöjen määrää on hyvä seurata, sillä se kertoo julkaisun tavoitettavuudesta. Se ei kuitenkaan ole ainoa mittari, jolla viestintää kannattaa seurata.

Vinkki! Älä unohda aktivoida sähköpostiraporttia Analyze-toiminnan sähköpostiraportit osion alla. Näin pysyt ajantasalla siitä kuinka paljon yksittäinen julkaisusi on saanut tavoitettavuutta tai Uutishuoneesi kokonaisuudessaan. Ole meihin yhteydessä, jos kaipaat apua tämän kanssa.

Uutishuoneessa vietetty aika
On hienoa, jos sisältösi tuo sivullesi paljon liikennettä. Se osoittaa, että olet saavuttanut viestilläsi paljon ihmisiä. Mutta kuinka tiedät, ovatko sisältösi nähneet ihmiset pitäneet sitä kiinnostavana ja heille olennaisena?

Yksi hyvä osoitus yleisön mielenkiinnosta on sivuillasi vietetty aika. Yli minuutin näyttöajat osoittavat, että yleisösi ei ole ainoastaan löytänyt sisältöäsi, vaan on myös lukenut sen, ja haluaa kuulla lisää. On hyvä muistaa, että lyhyet esimerkiksi tapahtumakutsun tiputtuvat helposti keskimääräistä vietettyä aikaa Uutishuoneessa.

Sosiaalinen media
Mynewsdeskin avulla voit myös seurata sisältöäsi helposti sosiaalisessa mediassa. Klikkaamalla haluamaasi julkaisua näet, kuinka monta kertaa julkaisua on jaettu, kommentoitu ja tykätty esimerkiksi Facebookissa ja LinkedInissä. Näet myös julkaisusi sosiaalisen median kautta saamat näytöt. Toiminnon avulla saat selville, kuinka olet onnistunut tavoittamaan yleisösi sosiaalisen median kautta. Lisäksi tiedät, missä sosiaalisen median kanavissa sisältösi kuluttajat ovat aktiivisimpia.

MIstä trafiikki Uutishuoneeseen tulee
Mitä kautta yleisö löytää sisältösi? Googlesta, sosiaalisesta mediasta, sähköpostin kautta vai jostain muusta kanavasta? Tutustumalla sisältösi näyttöjen lähteisiin tiedät, missä sisältösi on esillä, ja voit tehdä töitä parantaaksesi näkyvyyttäsi lähteissä, jotka eivät tuota hyvää tulosta.

Haluatko kuulla tarkemmin, miten voisit parantaa omaa viestintääsi?

Ota meihin rohkeasti yhteyttä, ja keskustellaan, miten nostat viestintäsi seuraavalle tasolla.

Mynewsdesk Suomi

Customer Success Team Mynewsdesk LinkedIn

Liitetyt tapahtumat

Uutishuone on organisaatiosi näyteikkuna

Mynewsdesk on Pohjoismaiden johtava viestinnän ja sisältömarkkinoinnin alusta, jota käyttää noin 5000 yritystä ja 77 000 käyttäjää päivittäin. Pilvipalveluihin perustuvat ratkaisumme sisältävät mediaseurannan, uutishuoneet ja tiedotteiden digitaalisen jakelun sekä PR-tulosten analysoinnin. Vuonna 2003 Tukholmassa perustettu Mynewsdesk on osa norjalaista mediayhtiötä, NHST Media Group AS.