Kesän inspiroivimmat vinkit sisällöntuotantoon!

Blogikirjoitus -

Vaikutu muiden sisällöistä – Kesän inspiroivimmat vinkit sisällöntuotantoon

Nyt on juuri oikea aika pysähtyä hetkeksi, suunnata katse tulevaan ja ammentaa uusia ideoita. Anna muiden PR-ammattilaisten ja sisällöntuottajien inspiroida itseäsi ja tulevan syksyn viestintästrategiaa!

Kesä on usein vuoden inspiroivimpia aikoja, sillä monella on enemmän aikaa sekä kuluttaa että tuottaa itse sisältöjä. Usein sanotaankin, että Suomi herää kesällä eloon – ja myös sisällöntuotanto, kun julkaisukanavat täyttyvät kuluttajien julkaisemista kesäpuuhista.

Tässä 4 inspiroivaa vinkkiä, joista voit ammentaa ideoita syksyä varten!

Kuvia tosielämän tilanteista
Talouselämän TOP-10 parhaan start-up yrityksen joukkoon vuonna 2021 valittu Boksi tuottaa brändeille kuvia tosielämän tilanteista. Lopputuloksena on aidolta vaikuttavia sisältöjä, joiden keskiössä ovat monenlaiset ihmiset ja elämänmakuiset tilanteet – ja itse brändi.

Retkeily luonnossa on aina inspiroivaa
Kesällä moni nauttii luonnosta. Bergans of Norwayn Uutishuoneessa luonnosta nautitaan vuoden jokaisena päivänä! Viime vuoden PR-Awardsien Storyteller of the year -palkinnon voittaja on selkeä viestinnässään ja toteuttaa johdonmukaisesti brändinsä PR-strategiaa.

Pienestä voi kasvaa suureksi
Joskus voi todella aloittaa pienesti – vaikka aamukahvista! Henriikka Reinman pitää Aamukahvilla-blogia, joka tavoittaa yli 30 000 seuraajaa. Nykyisin ammattibloggaajana ja viestintäyrittäjänä toimivan Henriikan tarina osoittaa, miten pitkäjänteinen sitoutuminen omaan viestintästrategiaan kannattaa ja kuinka pienikin brändi voi saada seuraajia nollasta sataan – ja kymmeniintuhansiin.

Pidä tauko – se(kin) tuo tuloksia!
Voi tuntua oudolta lukea luovasta tauosta julkaisussa, joka vinkkaa muiden sisältöjen pariin. Luovan tauon pitäminen on kuitenkin välillä paikallaan. Usein juuri sopivan pituisten taukojen aikana ideat saavat rauhassa aikaa kehittyä ja jaksat itse inspiroitua sisällöntuotannosta uudestaan – ja voit suunnitella tulevan syksyn PR-strategiaa uusin silmin. Onneksi luovan tauon pitäminen ei enää tarkoita ikävää keskeytystä itse sisältöjen julkaisussa.

Esimerkiksi:

• Aikatauluta sisältöjä automaattiseen julkaisuun
  • Kierrätä vanhoja tarinoita ja/tai päivitä aiemmin toimineita julkaisuja nykyaikaan. Liittyvänä sisältönä oleva blogikirjoitus on vuodelta 2017, mutta on edelleen ajankohtainen ja relevantti.
  • Luo hakuprofiileja valitsemillesi avainsanoille. Keräämme sinua kiinnostavat sisällöt puolestasi – myös kilpailijoidesi julkaisut!
  • Ole proaktiivinen – luo sisältöjä etukäteen valmiiksi

Inspiroivaa ideointia!

Onko sinulla kysyttävää? Ota rohkeasti yhteyttä.

Teksti: Ilkka Olavi

Mynewsdesk Suomi

Customer Success Team Mynewsdesk LinkedIn

Uutishuone on organisaatiosi näyteikkuna

Mynewsdesk on Pohjoismaiden johtava viestinnän ja sisältömarkkinoinnin alusta, jota käyttää noin 5000 yritystä ja 77 000 käyttäjää päivittäin. Pilvipalveluihin perustuvat ratkaisumme sisältävät mediaseurannan, uutishuoneet ja tiedotteiden digitaalisen jakelun sekä PR-tulosten analysoinnin. Vuonna 2003 Tukholmassa perustettu Mynewsdesk on osa norjalaista mediayhtiötä, NHST Media Group AS.