Elämää Nestléllä: Yksi perjantai töissä

Elämää Nestléllä: Yksi perjantai töissä

06:20
Herätys. Aamu alkaa rauhassa nauttien pari isoa kupillista Dolce Gusto –kapselikahvia samalla kun luen päivän sanomalehteä. Kurkkaan toista kahvikupillista odotellessa meilit, vastaan nopsaan pariin pikakysymykseen ja vilkaisen kalenterista vielä alkaneen päivän ohjelman. Laitan itseni valmiiksi ennen kuin herätän jälkipolven.

07:45
Aika kaartaa päiväkodin kautta työmatkalle. Tämä on pahin aika lähteä Nummelasta kohti Espoota. Tänään ei ruuhkia juurikaan ole, perjantait ovat monesti ruuhkattomia – kiitos etätyömahdollisuuden. Aina tilanteen salliessa teen etäpäivää kotoa käsin. Hyödynnän näitä päiviä ajatustyötä ja suunnittelua vaativiin tehtäviin. Automatkalla konttorille hoidan työasioita puhelimitse. Aamuisin asiakkaita ja meidän myyntihenkilöitä saa hyvin kiinni. Puhelimitse asioita saa hoidettua huomattavasti nopeammin ja tehokkaammin kuin sähköpostitse.

08:40
Mainiota! Parkkihallista löytyi vielä vapaa paikka. Tähän aikaan suurin osa sisäparkeista on jo varattu, mutta nyt lykästi. Pörhällän työpisteelleni, laitan läppärin avautumaan ja haen kupin kahvia. Siinä samalla vaihdan pari sanaa markkinointiasiantuntijan kanssa mainostoimistolla suunnittelussa olevista kampanjoista, joihin annoimme muutaman kommentin ja laitoimme eteenpäin jatkotyöstettäväksi. Avainasiakaspäällikkö toi hyviä uutisia: saatiin kauan odotettu vahvistus asiakaskohtaiselle promootiolle. Soitin saman tien promootion toteuttavalle mainostoimistolle sopiakseni kokousajan asian tiimoilta heti seuraavan viikon alkuun.

10:00
Päivän ensimmäinen palaveri keskittyy tulevan Lean Management -päivän sisällön rakentamiseen ulkopuolisen yhteistyökumppanin kanssa. Ideat ja ajatukset kumpusivat, ja saimme rakennettua hyvän rungon jatkuvan parantamisen teemalle siinä määrin, että kokous vei sovittua enemmän aikaa. Itse toimin Lean-toimintaan liittyvänä muutosagenttina jäätelötiimissä. Roolini on valmentaa brändien ja myynnin kehitystiimiä jatkuvan parantamisen työkalujen käyttöön, ja edesauttaa omalla esimerkilläni vastaanottavan ilmapiirin rakentumista.

12:30
Aulasta soitetaan, koska vieraani on saapunut. Säntään edellisestä palaverista noutamaan mainostoimiston edustajaa. Palaverissa käydään läpi kampanjamateriaalit, täsmätään sähköisten aineistojen sisältö, materiaalien koot, määrät ja aikataulu. Tarkistetaan vielä kampanjan minisaitin tuotantoaikataulu. Perjantain kunniaksi lähetän tuotantotiimille viileät terveiset; kylmäkassillisen jätskiä!

13:30
Suuntaan alakerran ruokaravintolaan myöhäiselle lounaalle. Valitettavasti lounas oli ehditty jo viedä pois, joten nappaan täytetyn leivän, marjasmoothien ja maustetun rahkan lounaaksi. Lounas on muodostunut yhteiseksi sosiaaliseksi tapahtumaksi kollegoiden kesken ja yleensä nautin kunnon lounaan joka päivä. Tällä kertaa lounastaessa selaan läpi sähköposteja ja vastaan nopeimpiin siinä samalla.

14:00
Puhelinpalaveri, meidän kielellä telco, on alkamassa. Näppäilen numerot, ja palaveri kenttämyynnin tiimin kanssa voi alkaa. Näemme kentällä työskentelevien kanssa melko harvoin, joten nämä puhelinpalaverit ovat oiva tapa koota porukka ja käydä läpi päivän polttavia asioita. Minulle nämä palaverit ovat kultaakin arvokkaampia suunnitellessa tulevien kokouksien sisältöjä ja työkaluja kentän käyttöön. Kentän palautteista saa usein napattua itselle haasteita, kuinka edistää myyntiä vähittäiskaupassa. Sainkin muutamia aiheita seuraavaan jaksokokoukseen työstettäväksi jo suunniteltujen lisäksi. Jaksotelcot ovat myös hyvä keino varmistaa, että annetut työkalut toimivat suunnitellulla tavalla.

15:00
Päivän kokoukset ovat ohi, on aika istahtaa omalle työpisteelle. Ihan ensiksi laitan kenttämyyjille telcossa lupaamani viestin sähköisesti. Kuittaan tapahtumamarkkinointitoimistolle heille vahvistetut uudet ajankohdat loppuvuodelle ja sovin jo nyt palautepalaverin toimiston kanssa toteutetun kiertueen osalta. Ehdin vastata lähes kaikkiin päivän aikana tulleisiin meileihin, osan liputan seuraavalle viikolle. Brändipäällikkö tupsahtaa viereeni ja päivittää minulle viimeisimmät kuulumiset seuraavan vuoden suunnitelmien osalta. Työstän esimiehelleni yhteenvedon liittyen jäätelön liiketoimintastrategiaan. Nestlén kulttuurissa jokainen pääsee ja saa vaikuttaa yrityksen isoihin linjoihin. Koostan työversion tulevan kokouksen agendasta ja -esityksestä. Tsekkaan vielä tulevan viikon kalenterin – luvassa konttoripäiviä, workshoppia ja pari lomapäivää.

17:30
Aika siirtyä vapaalle, mutta sitä ennen käyn tekemässä ostoksia henkilökuntakaupassa. Kotoa oli kapselikahvit ja –teet lopussa. Nappaanpa mukaan vielä muroja muksuille ja herkkuja Topille, meidän Parsonrusselinterrierille. Viikonloppu saa alkaa!

Terveisin
Kati Kyllönen
Tuoteryhmämyynnin kehityspäällikkö, vähittäiskauppa, jäätelö

Elämää Nestléllä -blogikirjoitukset kertovat nestléläisten työstä Suomessa - niin työpäivien arjesta kuin myös huippuhetkistä. Blogikirjoituksia voit lukea Suomen Nestlén Mynewsdesk-uutishuoneessa osoitteessa:www.mynewsdesk.com/fi/nestle-nordicTyön arkea Nestléllä voit seurata myös mm. Instagramissa seuraamalla hashtagia #nestlecrew