Tuukka Pernu, Country Manager Finland

Nissanille uusi maajohtaja Suomeen

Tuukka Pernu on nimitetty Nissan Nordic Europen Suomen maajohtajaksi 23.10.2023 alkaen.

Pernu palaa Nissanin palvelukseen työskenneltyään Nissanilla jo aiemmin vuosina 2011-2021. Uudessa tehtävässään Pernu raportoi Nissan Nordic Europen toimitusjohtaja Christian Costagannalle.

Väliaikaisena maajohtajana (oto), ennen Pernun aloittamista 23.10.2023 toimii Nissan Nordic Europen Customer Quality & Dealer Network Development -osaston johtaja Sanna Kaipia.

Nissan Nordic Europe Oy on Nissanin maahantuonti- ja markkinointiyritys, joka toimii Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa sekä Virossa, Latviassa ja Liettuassa. Yrityksen pääkonttorilla Espoossa työskentelee n. 120 henkeä.

Lisätietoja:

Mika Särkelä

puh. 050-360 2430

msarkela@nissan-europe.com

Nissan Euroopassa

Nissanin päämääränä on olla aidosti ympäristöystävällinen yritys, jonka tavoitteena on olla mahdollistamassa puhtaampaa, turvallisempaa ja tasa-arvoisempaa maailmaa.

Nissanin pitkän aikavälin strategian, Ambition 2030, keskiössä on ympäristöystävällisyys. Strategian myötä tärkeimmille markkinoille tuotetaan sähköistettyjä malleja ja teknologisia innovaatioita, jotka vastaavat ympäristön, yhteiskunnan sekä asiakkaiden tarpeisiin. Ambition 2030 tukee Nissanin tavoitetta saavuttaa koko yrityksen ja sen tuotteiden elinkaaren hiilineutraalius vuoteen 2050 mennessä. Nissanin Euroopan tuotannon keskiössä on EV36Zero, joka mullistaa sähköistettyjen ajoneuvojen valmistuksen. EV36Zero mahdollistaa teollisen tuotannon pienillä päästöillä

Mika Särkelä

Lehdistön yhteyshenkilö Communications Manager +358503602430

Tervetuloa Nissan Suomi !

Nissan on maailmanlaajuinen ajoneuvovalmistaja, joka myy yli 60 mallia Nissan-, INFINITI- ja Datsun-tuotemerkeillä. Tilikaudella 2021 yhtiö myi 3,4 miljoonaa ajoneuvoa maailmanlaajuisesti, ja sen liikevaihto oli 8,4 miljardia jeniä. Nissanin maailmanlaajuinen pääkonttori Yokohamassa Japanissa hallinnoi toimintaa kuudella alueella: Aasiassa ja Oseaniassa, Afrikassa, Lähi-idässä ja Intiassa, Kiinassa, Euroopassa, Latinalaisessa Amerikassa sekä Pohjois-Amerikassa. Nissan on tehnyt yhteistyötä ranskalaisen autovalmistaja Renaultin kanssa vuodesta 1999 alkaen ja hankki 34 prosentin osuuden Mitsubishi Motorsista vuonna 2016.

Nissan Suomi
Keilasatama 5