MVA Electrotecnia Lda PPO-Elektroniikan edustajaksi Portugaliin

PPO Elektroniikka Oy on solminut yhteistyösopimuksen MVA Electrotecnian kanssa kanssa MEV-eristystason valvontajärjestelmämme viennistä Portugaliin.

MVA Electrotecnia tarjoaa innovatiivisia ratkaisuja prosessiautomaatioon, taloautomaatioon, liikenteeseen, televiestintään ja useille energiamarkkinoille.

- Yhteistyömme MVA:n kanssa on alkanut erinomaisesti. MVA:n tiimillä on juuri sitä osaamista ja kokemusta, jota MEV-eristystason valvontajärjestelmän myynnissä tarvitaan. Tämän yhteistyön myötä avaamme meille uuden markkina-alueen Etelä-Euroopassa, kertoo PPO-Elektroniikan toimitusjohtaja Timo Ohtonen.

Portugalin terveydenhuolto on kehittynyt merkittävästi viime vuosikymmenten aikana. Maan terveyspalvelut ovat tasokkaita ja sijoittuvat korkealle myös kansainvälisissä vertailuissa. Yksityisten sairaaloiden määrä on kasvanut viime vuosina. Sairaaloita on noin 250, joista puolet on yksityisiä. Julkinen terveydenhoitojärjestelmä Servico Nacional de Saude (SNS) toimii Portugalin terveysministeriön alaisuudessa. Suomalaista sairaalateknologiaa arvostetaan Portugalissa, vientinäkymät ovat lupaavat.

MEV-8 eristystason valvontajärjestelmä huolehtii leikkaussalin sähköturvallisuudesta

PPO-Elektroniikka Oy:n kehittämä MEV -eristystason ja suojaerotusmuuntajan valvontajärjestelmä valvoo sähkönsyöttöjärjestelmiä sekä suojajohtimien jatkuvuutta kohteissa, joissa vialliset sähkölaitteet voivat aiheuttaa vakavia vaaratilanteita. Tällaisia kohteita ovat esimerkiksi sairaaloiden leikkaussalit. Ensimmäisen sukupolven MEV-laitteisto valmistui vuonna 1981. MEV-lyhenne on ollut käytössä alusta saakka ja tulee sanoista maaeristystason valvonta.

PPO-Elektroniikka Oy
Toimitusjohtaja Timo Ohtonen, puh. 09 566 09210