SEB strukturoi Cityconin vihreän yritystodistusohjelman

Citycon päivitti 400 miljoonana euron yritystodistusohjelmansa vihreäksi ja laski liikkeelle ensimmäisen vihreän yritystodistuksensa. Liikkeeseenlasku toteutettiin osana yhtiön nykyistä vihreän rahoituksen viitekehystä, ja kyseessä on ensimmäinen Suomessa liikkeeseen laskettu vihreä yritystodistus. SEB strukturoi vihreän yritystodistusohjelman ja toteutti ensimmäisen kaupan.

SEB on vastuullisen rahoituksen edelläkävijä niin kansainvälisestä kuin Suomessa. SEB kehitti aikoinaan vihreän joukkovelkakirjalainan konseptin yhdessä Maailmanpankin kanssa, strukturoi Suomen ensimmäisen vihreän joukkovelkakirjalainan, ja nyt yritystodistuksen.

- Vastuullisuus on tärkeä osa Cityconin strategiaa ja yhtiö on jo pitkään tehnyt etujoukoissa työtä myös rahoituksen liittämiseksi osaksi vastuullisuutta. On hienoa huomata, että SEB pystyy vastaamaan asiakkaan tarpeisiin uusilla tuotteilla, joita ei ole vielä Suomen markkinalla nähty. On myös tärkeää, että sijoittajat haluavat olla etujoukoissa vihreän rahoituksen osalta, toteaa SEB:n Suomen vastuullisuusjohtaja Anssi Kiviniemi.

Cityconin vihreä rahoituksen viitekehys kuvastaa käytäntöjä, jotka tukevat siirtymistä kestävään ja vähäpäästöiseen talouteen vihreiden kiinteistöjen kehittämisen kautta. Viitekehystä voidaan soveltaa vihreiden kiinteistöjen (uudelleen)rahoitukseen hankkeissa, jotka liittyvät vihreisiin rakennuksiin, energiatehokkuuteen, uusiutuvaan energiaan tai jätehuoltoon.

- Olemme aktiivisesti lisänneet vihreän rahoituksen osuutta rahoituksessamme ja tavoitteenamme onkin, että lopulta kaikki rahoituksemme on vihreää tai yhtiön vastuullisuustavoitteisiin sidottua. Yritystodistusohjelman muuttaminen vihreäksi on tärkeä askel kohti tämän tavoitteen toteutumista. Olemme ylpeitä, että pääsimme toteuttamaan tämän ensimmäisenä Suomessa, ja uskomme, että vihreät yritystodistukset tulevat olemaan tärkeä uusi sijoitusluokka suomalaisille sijoittajille, toteaa Cityconin rahoitus- ja sijoittajasuhdejohtaja Sakari Järvelä.

Viitekehys ja ulkopuolinen arvio ovat saatavilla Cityconin nettisivuilla osoitteessa https://www.citycon.com/fi/sijoittajat/rahoitus/vihrea-rahoitus.