Asiakkaaksi tulemisen tuska!

Asiakkaaksi tulemisen tuska!

Pankkiasiointi on digitalisoitunut kovaa vauhtia, mutta asiakkaaksi tuleminen on edelleen paljolti analogista. Vanhanaikaiset paperiprosessit luovat tyytymättömiä kuluttajia, huonoa konversiotasoa ja sitä myötä menetettyä kauppaa finanssialan yrityksille.

Digitaalisen identiteetin luominen virtuaalimaailmassa on usealle pankille vielä suuri haaste, ja hankala prosessi kuluttajalle. Signicatin tuottama uusi kysely vahvistaa tätä viestiä esitellen konkreettisia lukuja kuluttajien turhautumisesta asiakkaan ”sisäänheitto”-prosessiin.

Juuri teettämämme "The battle to on-board” -tutkimus korostaa kuinka finanssialan toimijat karkottavat kuluttajat antiikkisilla rekisteröintiprosesseilla sekä monimutkaisilla ja hitailla KYC-menetelmillä. Raportti paljastaa kuinka manuaalit prosessit heikentävät selvästi yrityksen kilpailukykyä ja ajavat asiakkaat suoraan kilpailijan suoraviivaisempiin ja digitalisoituihin palveluihin.

Raportin päähuomiot:

1. 40% on jättänyt uuden tuotteen hakemuksen kesken
  2. 39% hakemuksen kesken jättäneestä sanoi syyksi sen vievän liikaa aikaa
  3. Yksi neljästä koki turhautumista liian henkilökohtaisen tiedon kyselemisestä
  4. Yli puolet vastaajista tilaisi lisää tuotteita, jos prosessi ei vaatisi henkilökortin kopion jakamista
  5. 97% kuluttajista omaa digitaalisen vahvan identiteetin, mutta ei voinut käyttää sitä nopeuttaakseen asiakkaaksi tulemista

Lataa raportti ja lue kuinka finanssialan yritykset voivat ottaa käyttöön olemassa olevat kuluttajien vahvat digitaaliset identiteetit ja ”heittämään” asiakkaat sisään välittömästi.

40% of consumers abandon the on-boarding process. Find out how financial institutions can prevent turning consumers away at the final hurdle. Click here to download our report

Signicat on norjalainen vuonna 2007 perustettu luottamuspalveluiden tarjoaja. Signicat tarjoaa sähköistä tunnistautumis- ja välityspalvelua sekä allekirjoituspalvelua. Signicat on markkinajohtaja alallaan ja käsittelee vuositasolla kymmeniä miljoonia tapahtumia. Lue lisää Signicatin ratkaisuista www.signicat.com/solutions