Tiedätkö kuka yritykseesi sijoittaa?

Tiedätkö kuka yritykseesi sijoittaa?

Joukkorahoituspalvelu Invesdor ja tunnistautumispalveluiden tarjoaja Signicat ovat tehneet yhteistyötä jo vuoden verran Suomessa. Nyt Invesdor laajentaa Pohjoismaihin ja Signicatin tunnistuspalveluiden hyöty moninkertaistuu.

Invesdor sai viime vuonna Euroopan talousalueen laajuisen sijoituspalvelutoimiluvan (MifiD) ja ilmoitti alkuvuodesta laajentavansa toimintaansa Iso-Britanniaan ja muihin Pohjoismaihin. Invesdorin tavoitteena on auttaa kasvuyrityksiä ja sijoittajia löytämään toisensa maarajojen yli.

Invesdorin ensimmäinen norjalainen osakeanti sulkeutui juuri onnistuneesti. Annissa pilvipalveluita vakuutusyhtiöille kehittävä Cloud Solutions keräsi sijoittajilta lähes 100 000 euroa ja tuplasti yli tavoitteensa.

”Haluamme tarjota yrityksille ja sijoittajille helpon, käyttäjäystävällisen ja turvallisen palvelun, jossa rajat ylittävien rahoituskierrosten järjestäminen onnistuu vaivattomasti. Yritysten on tärkeää voida luottaa siihen että kauttamme he saavat omistajikseen sijoittajia, joiden henkilöllisyys on varmistettu ja taustat tarkistettu.” kertoo Invesdorin toimitusjohtaja Lasse Mäkelä.

”Meidän tehtävämme on luoda Euroopan paras digitaalinen palvelu rahoitusta etsiville yrityksille ja sijoittajille. Tunnistautumispalvelun rakentaminen ei ole ydinliiketoimintaamme ja halusimme kumppaniksemme kokeneen ja asiantuntevan tahon, joka pystyy tarjoamaan paikalliset, sijoittajille tutut tunnistautumispalvelut uusilta markkinoiltamme.” Mäkelä jatkaa.

Signicat-yhteistyön myötä Invesdorin asiakkaat voivat tunnistautua Suomessa verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella, Norjassa ja Ruotsissa Bank ID-tunnuksilla ja Tanskassa NemID:n avulla.

”Olen seurannut Invesdorin kasvutarinaa innoissani ja on todella hienoa, että olemme voineet auttaa heitä niin Suomessa kuin nyt Pohjoismaissa ja Virossakin. Invesdor on loistava palvelu joka on jo nyt saavuttanut mediassa erittäin positiivista huomiota, joka on ehdottomasti ansaittua. Uskon, että yhteistyöllämme on kauaskantoiset seuraukset ja tämä on vasta alkusoittoa!” sanoo Antti Harsunen, Signicatin Suomen maajohtaja.

Kontaktihenkilöt:

Lasse Mäkelä, toimitusjohtaja, Invesdor Oy

lasse.makela@invesdor.com, +358 40 7533 844

Antti Harsunen, maajohtaja, Signicat AS

antti.harsunen@signicat.com , +358 40 687 9090

Invesdor on Helsingistä käsin toimiva finanssiteknologiayritys (fintech), joka ylläpitää Euroopan laajuisesti toimivaa velka- ja osakejoukkorahoituksen palvelua. Vuonna 2012 perustettu Invesdor on tähän mennessä kerännyt yli 11 miljoonaa euroa 53 joukkorahoitusprojektille. Invesdor itse on kerännyt noin 1,8 miljoonaa euroa alustansa rakentamiseen, pääosin oman joukkorahoitusalustansa kautta sekä Tekes-tuella.

www.invesdor.com

Signicat on norjalainen vuonna 2007 perustettu luottamuspalveluiden tarjoaja. Signicat tarjoaa sähköistä tunnistautumis- ja välityspalvelua sekä allekirjoituspalvelua. Signicat on markkinajohtaja alallaan ja käsittelee vuositasolla kymmeniä miljoonia tapahtumia. Lue lisää Signicatin ratkaisuista www.signicat.com/solutions