HeadPower Oy luottaa Softabilityn AR-teknologiaosaamiseen!

Softability toteutti HeadPower Oy:lle lisätyn todellisuuden sovelluksen, jonka tavoitteena on parantaa yrityksen loppuasiakkaiden työn laatua ja tehokkuutta, sekä helpottaa asiakaskommunikointia. HeadPower Oy toimittaa suomalaisia pilvipalveluita infraverkkoyhtiöille.

Sovelluksen avulla sähköverkon suunnittelijat pystyvät virtuaalisesti sijoittamaan esimerkiksi muuntamoita ja jakokaappeja suunnitelluille paikoille oikeaan ympäristöön. “Ensisijaisena kohderyhmänä näimme infraverkkojen suunnittelijat, jotka joutuvat työssään käyttämään monenlaisia välineitä. Heidän työssään on haasteellista yhdistää kartalla oleva viivapiirros reaalimaailmaan ja käydä selkeää vuoropuhelua eri osapuolten kanssa.”, kertoo HeadPowerin tuotepäällikkö, Toivo Nivala.

Lisätyn todellisuuden avulla sähköverkkojen suunnittelijoiden on helpompi suunnitella kokonaisuuksia ja hahmottaa visuaalisesti esimerkiksi maanomistajille miltä lopputulos näyttää oikeassa ympäristössä. Suunnittelijat pystyvät sijoittamaan muuntamoita, eri kokoisia jakokaappeja sekä merkki- ja varoituskeppejä sovelluksen avulla maastoon. Sovelluksella voi myös mitata etäisyyksiä, joita tarvitaan esimerkiksi tarkistettaessa komponenttien sallitut etäisyydet rakennuksiin nähden. Komponenttien ja mittojen sijoitusta ja tarkastelukulmaa on mahdollista hallita sovelluksella, sekä kohteista voidaan ottaa valokuvia kommunikoinnin ja asennuksen tueksi.

“Olimme testanneet konseptin toimivuutta käyttäen hyväksi olemassa olevia alustoja ja välineitä, joten meillä oli tarkat määritelmät tarvittaville toiminnoille. Softability ymmärsi meidän tarpeemme oikein ja heillä oli selkeä näkemys, kuinka toteuttavat sovelluksen. Projektin läpivienti oli mutkatonta ja se valmistui todella nopeasti ilman yllätyksiä. Pidimme siitä, että Softability informoi asiakasta budjetin ja aikataulun tilanteesta, sekä toi esille aina viimeistellyn sovelluksen ilman pikku virheitä.” kertoo Nivala.

HeadPower AR -sovellus on ladattavissa ilmaiseksi Android-mobiililaitteille Google Play -kaupasta. Sovellus käyttää hyväksi Google ARCore-tekniikkaa, joka vaatii mobiililaitteelta ARCore-tuen.

“Toimitettu sovellus vastasi määriteltyjä tarpeitamme ja näyttää todella hienolta.Voimme vahvasti suositella Softabilityn palveluita.”

Toivo Nivala, tuotepäällikkö, HeadPower Oy

Mikael Bowellan, Softability Oy, mikael.bowellan(at)softability.fi

Toivo Nivala, HeadPower Oy, toivo.nivala(at)headpower.fi

Tutustu myös muihin asiakasprojekteihimme.

• Ympäristö, energia

• teknologia