20-vuotiaalle ruotsalaiselle urheilijalle Emil Hanssonille myönnettiin wild card, ja hän on mukana kansainvälisessä World Trophy -kilpailussa. Hän edustaa Ruotsia yhdessä Ferry Svanin kanssa.

Ferry Svan ja Emil Hansson ovat valmiina World Trophy 2022 –kilpailuun

TIMBERSPORTS® World Trophy -mestaruuskilpailu järjestetään 28. toukokuuta Wienissä. Trophy on kilpailuformaatti, jossa urheilija suorittaa neljä lajia yhdessä ja samassa kilpailussa. Ammattiurheilijat Ferry Svan ja Emil Hansson edustavat Ruotsia kauden aloituskilpailussa – joka on myös heidän ensimmäinen kilpailunsa yleisön edessä vuoden 2020 jälkeen.

TIMBERSPORTS®-extreme-urheilun kilpailukausi alkaa 27.5.–28.5. Ruotsalaisia PRO-urheilijoita Ferry Svania ja Emil Hanssonia odottaa haastava World Trophy -mestaruuskilpailu. Svan varmisti paikkansa voittamalla viime vuonna eurooppalaisen Trophy-karsinnan, ja Emil Hansson osallistuu mestaruuskilpailuihin toisella kahdesta villistä kortista.

– Tunnen olevani erittäin hyvässä kunnossa ja olen löytänyt tasaisen suoritustason, jota minulla ei oikeastaan ole ennen ollut. Tuntuu mahtavalta aloittaa kausi. Tavoitteena tämän viikonlopun kilpailussa on nousta palkintokorokkeelle. Olen valmistautunut jo pitkään ja on hauskaa kilpailla taas yleisön edessä, sanoo Ferry Svan.

– Kauden ensimmäisestä kilpailusta tulee varmasti hauska, olen treenannut paljon ja odotan innolla, että pääsen testaamaan kuntoani World Trophy -kilpailussa. Olen ”villi kortti" ja keskityn pääasiassa tekemään parhaani ja yritän tutustua itse kilpailumuotoon, mikä on mielestäni erittäin hauska, sanoo Emil Hansson.

Lauantaina 28. toukokuuta maailman johtavat TIMBERSPORTS®-urheilijat kohtaavat kaksintaisteluissa. Mestaruus ratkeaa Rathausplatzilla Wienissä, ja pudotuserien neljä lajia suoritetaan viestimäisesti: Stock Saw, Underhand Chop, Single Buck ja Standing Block Chop. Urheilijoiden tulee selviytyä kaikista neljästä lajista mahdollisimman nopeasti. Kunkin erän voittaja jatkaa, kunnes finaalissa on enää kaksi urheilijaa.

Muut viikonlopun kilpailut
Saman viikon perjantaina saavutetaan Pohjoismaissa TIMBERSPORTS®-urheilun virstanpylväs International Women Cup 2022 -kilpailussa. Tove Njåstad edustaa silloin Ruotsia ensimmäisenä pohjoismaalaisena naisurheilijana kansainvälisessä kilpailussa. Samana päivänä alkaa myös Rookie World Championship 2022 -kilpailu Rathausplatzilla. Siellä kilpailevat ruotsalainen Edvin Karlsson ja yksitoista maailman parasta rookie-urheilijaa kolmessa erässä ja viidessä kilpailulajissa.

Seuraa International Woman Cup -kilpailun livelähetystä 27. toukokuuta klo 15.00 täällä: https://youtu.be/tGZK4wnIlwA
Seuraa Rookie World Championship -kilpailun livelähetystä klo 18.00 täällä: https://youtu.be/fGT3nCZ3hS0
Seuraa World Trophy -kilpailun livelähetystä 28. toukokuuta klo 18.00 täällä: https://youtu.be/-DVZQ6hyEp8

+46 73 736 23 14, emma.birgersson@stihl.se.