Ohita
Ruotsin maajoukkue saavutti kuudennen sijan joukkueiden MM 2022 Partille Arenalla.

Joukkueitten TIMBERSPORTS® MM-kisat päätetty - Australia on voittaja

Perjantai iltana TIMBERSPORTS® MM-kisat olivat Partille Arenalla, aivan Göteborgin ulkopuolella, Ruotsissa. Australia vei voiton kotiin useiden kovien erien jälkeen. Ruotsista tuli Pohjoismaiden paras joukkue kuudennella paikalle sen jälkeen, kun Australia putosi puolivälierissä. Norja kohtasi kovan vastuksen ja sijoittui sijalle 15., kun taas Tanska putosi varhaisessa vaiheessa.

2500 innostunutta katsojaa kokoontui Partille Arenalle, kun yli 100 urheilijaa 20 maasta kilpaili joukkue TIMBERSPORTS® MM kisassa Göteborgissa. Kilpailumuoto muistuttaa viestiä – yksi urheilija lähtee ja seuraava jatkaa kunnes kaikki neljä urheilijaa ovat suorittaneet oman lajinsa. Joukkue, joka selviää neljästä lajista nopeimmin, siirtyy seuraavaan erään.

– Yleisö oli tänään aivan fantastinen. Oli valtava paine, kun astuimme halliin ja meillä oli täysi tuki katsomoilta, sen otamme todella mukaamme, Ferry Svan kertoo.

Kilpailupäivä alkoi iltapäivällä aika-ajoilla, jossa sekä Ruotsi että Norja menestyivät hyvin, kun taas Tanska hylättiin, koska he ylittäneet 2 minuutin aikarajaa. Kilpailun ensimmäisellä kierroksella asiat eivät menneet Tanskan tavalla, joka jälleen kerran ylitti aikarajan ja putosi Unkaria vastaan, mikä antoi heille 19. sijan. Huolimatta siitä, historiaa tehtiin, kun Felixia Banck ensimmäisenä naisurheilijana, kilpaili MM:ssä. Työskentelemme parempien siirtymisten eteen urheilijoiden välillä ja terävöitämme jokaista lajia, joten olisimme todella vahvoja ensi vuodelle. Olen tyytyväinen panokseeni ja se on ollut todella kokemus, sanoo tyytyväinen Felixia Banck. Norjalle alku oli tasaista, mutta Sveitsi voitti kaksintaistelun ja Norjan matka päättyi 15. sijalle.

Kotimaa Ruotsi tarjosi draamaa
Ruotsi suoritti erittäin jännittävän kaksintaistelun Saksaa vastaan, ja kun Emil Hanssonin Standing Block Chopissa oli jäljellä yksi sivu, kirveeen kahva katkesi ja kirves juuttui. Nopean vaihdon jälkeen uuteen kirveeseen hän löi viimeisen siivun ajalla 01:16.34. Ruotsi eteni puolivälieriin.

– Erä Saksaa vastaan oli todella hermoja raastavaa. Emilin kirveen varsi katkesi ja hänen oli pakko vaihtaa se. Syke oli korkea, mutta onneksi se meni hyvin, Pontus Svadling kertoo.

Puolivälierissä Ruotsi kohtasi hallitsevat maailmanmestarit Australiasta. Ajan parannus 01:11,64:ään ei riittänyt voittamaan Australian aikaa 56:78. Finaalissa Australia kohtasi USA:n ja lopulta Australian joukkue vei voiton kotiin. Aika 52:96 riitti turvaamaan kolmannen peräkkäisen kultamitalin.

Lauantaina 29. lokakuuta Partille Arenalla ratkaistaan TIMBERSPORTS® henkilökohtainen maailmanmestaruus. Ruotsalainen Emil Hansson, 21, kilpailee yhdentoista muun maan kanssa 2022 maailmanmestarin tittelistä. Emil kohtaa useita kokeneita suosikkeja, mutta kilpailun nuorimpana urheilijana ja vahva kausi takana, hänellä on mahdollisuus hyvään sijoitukseen.

Katso suorat lähetykset STIHL TIMBERSPORTS® MM 2022 -tapahtumasta täältä.
Katso MM-kisojen täydelliset tulokset täältä.
Lue lisää Ruotsin TIMBERSPORTS® uutisia täältä.

Lisätietoja saat ottamalla yhteyttä:
Emma Birgersson, PR- ja viestintäpäällikkö STIHL TIMBERSPORTS®,

Aiheet

STIHL TIMBERSPORTS® on kansainvälinen puunkaadon kilpasarja, joka vaatii voimaa, tekniikkaa ja rohkeutta. Laji on peräisin Kanadasta, Yhdysvalloista ja Uudesta-Seelannista. Nykyään urheilulaji on kehittynyt korkean tason ammattilaiskilpailuksi, jolla on innostunut yleisö. Laji on kasvussa Ruotsissa, ja maailmanlaajuisesti TIMBERSPORTS® kiinnostaa jo yli 20 miljoonaa fania. TIMBERSPORTS® sisältää kuusi lajia: kolme kirveslajia, kaksi moottorisahalajia ja yhden sahalajin. Lue lisää stihltimbersports.is. TIMBERSPORTS® on ANDREAS STIHL AG & Co. KG:n rekisteröity tuotemerkki.

Emma Birgersson

Lehdistön yhteyshenkilö PR- ja viestintäpäällikkö +46 73 736 23 14