TCL Communication saa EcoVadisilta hopealuokituksen vuonna 2020

TCL Communication saa EcoVadisilta hopealuokituksen vuonna 2020

Maailman 10 suurimman matkapuhelinyhtiön joukkoon kuuluva TCL Communication, jonka tavaramerkkejä on esimerkiksi Alcatel, on saanut EcoVadisin toiseksi korkeimman eli hopealuokituksen vastuullisuustyöstään. EcoVadis arvioi ja luokittelee yrityksiä niiden yhteiskuntavastuullisuuden perusteella.

Alansa johtavana toimijana EcoVadis arvioi yritysten toimintaa neljällä alueella: ympäristö, työolot, liiketoiminnan eettisyys ja kestävä hankinta. TCL Communication sai pisteitä 63/100 ja jäi vain kahden pisteen päähän korkeimmasta luokitustasosta. Yritys kuuluu EcoVadisin luokittelemien yritysten parhaaseen 10 %:iin.

Asiakkaat voivat suhtautua luottavaisesti siihen, että TCL tekee jatkuvasti työtä vastuullisuuskäytäntöjensä kehittämiseksi. Yrityksen tavoitteena on saada seuraavassa EcoVadisin arvioinnissa kultaluokitus.

Tuntuu hyvältä tietää, että TCL Communication lukeutuu 10 %:n parhaimmistoon, kun meitä verrataan kilpailijoihimme, sanoo Peter Frisch, joka vastaa TCL Communicationin toiminnoista Ruotsissa, Norjassa, Suomessa ja Tanskassa.

EcoVadis käyttää globaalien toimitusketjujen vastuullisuuden luokitteluun ja arviointiin vuorovaikutteista alustaa. EcoVadis tarjoaa luotettavaa vastuullisuustyön luokittelua ja tulosten arviointia 198 hankintakategoriassa ja 155 maassa käyttäen yhteensä 21 indikaattoria.

Maailmanlaajuisesti yli 33 000 yritystä, joiden joukossa on muun muassa TCL:n asiakkaita, käyttää EcoVadisin alustaa toimitusketjujensa arviointiin. TCL on saanut EcoVadis-luokituksen vuodesta 2010 alkaen.

Yhteiskuntavastuulla (Corporate Social Responsibility, CSR) tarkoitetaan yritysten vastuuta oman toimintansa vaikutuksista ympäristöön ja yhteiskuntaan. Se kattaa siis niin sosiaalisen ja taloudellisen kuin ympäristöasioihinkin liittyvän vastuun.

TCL Communicationin tuotteita on saatavana yli 160 maassa Pohjois-Amerikassa, Latinalaisessa Amerikassa, Euroopassa, Lähi-idässä, Afrikassa sekä Aasian ja Tyynenmeren alueella.

Lehdistön yhteyshenkilö Country Manager Sweden, Norway, Finland & Denmark +46 709 93 84 15

TCL Communication
TCL Communication on erikoistunut älypuhelinten, tablettien ja niihin yhdistettyjen laitteiden tutkimukseen, tuotekehitykseen ja valmistukseen. Yrityksen tavoitteena on tuoda 5G-viestinnän mahdollisuudet kaikkien ulottuville. Sloganinsa ’Inspire Greatness’ mukaisesti TCL Communication tarjoaa asiakkailleen alan johtavaa teknologiaa ja innostavia ratkaisuja. TCL Communication on TCL Electronicsin täysin omistama tytäryhtiö. Lisätietoja osoitteessa https://www.tcl.com/global/en/mobile.

TCL Electronics
TCL Electronics (1070.HK) on nopeasti kasvava kulutuselektroniikan toimittaja ja maailman johtava televisioiden valmistaja. Vuonna 1981 perustettu yhtiö toimii yli 160 markkina-alueella eri puolilla maailmaa. TCL on erikoistunut kulutus- ja kodinelektroniikan kuten televisioiden, audiolaitteiden ja älykotijärjestelmien tutkimukseen, tuotekehitykseen ja valmistukseen. Lisätietoja osoitteessa https://www.tcl.com/eu/en.

TCL on TCL Corporationin rekisteröity tavaramerkki. Muut mainitut tavaramerkit ovat niiden haltijoiden omistamia.