Runsaus ja moniulotteisuus on ominaista taiteilija Taneli Stenbergin tyylille

Upeart Festival 2019 tuo Mikkeliin näyttävän muraalin kahden taiteilijan voimin

Mikkeliin maalataan syyskuussa näyttävä muraali osana Suomen suurinta julkisen tilan taidetapahtumaa, Upeart Festivalia. Neljättä kertaa järjestettävä taidetapahtuma tuo tänä vuonna toistakymmentä pysyvää julkisen taiteen teosta yhdeksään kaupunkiin ympäri maata. Mikkelin Vesitorninkadulle syntyvän teoksen toteuttavat taiteilijat Anetta Lukjanova ja Taneli Stenberg.

Anetta Lukjanova on klassisen taidekoulutuksen saanut kuvataiteilija, joka tunnetaan öljyvärimaalauksistaan ja muraaleistaan. Realismi yhdistettynä graafisuuteen on tunnusomaista Lukjanovan kädenjäljelle, ja se näkyy teoksissa syvyytenä ja monitasoisuutena. Taiteilijan tyyli on pääosin figuratiivinen ja hän työskentelee piirtämällä ja maalaamalla. Anetta Lukjanova asuu Barcelonassa ja Helsingissä.

Helsinkiläinen Taneli Stenberg on kuvataiteilija, jonka tyylissä näkyvät niin klassinen taidekoulutus kuin tausta katutaiteessa. Stenbergin teosten kokoluokka vaihtelee pienistä maalauksista valtaviin muraaleihin, ja runsaus sekä moniulotteisuus on ominaista niiden tyylille. Taneli Stenberg tavoittelee teoksissaan ajattomuutta, ja pyrkii luomaan taiteellaan yhteyden jokaiseen katsojaan.

Anetta Lukjanova ja Taneli Stenberg työstävät teostaan 4.-15.9. välisenä aikana osoitteessa Vesitorninkatu 6. Mikkelin teoksen toteuttamisessa ovat mukana Upeart, Mikalo Oy, Pintaväri, Cramo ja Tikkurila.

Upeart Festival 2019 tuo syyskuun aikana julkisia taideteoksia yhdeksään kaupunkiin ympäri maata. Festivaalikaupungit taiteilijoineen julkistetaan vaiheittain.

Lisätiedot ja taiteilijoiden haastattelupyynnöt:
press (at) upeart com

Seuraa Upeart Festivalia:
Instagram: http://www.instagram.com/upeart
Twitter:http://www.twitter.com/upeartfinland
Nettisivu:http://www.upeart.com
Newsdesk:https://www.mynewsdesk.com/fi/upeart

Upeart Festival on Suomen suurin julkisen tilan taidetapahtuma. Neljättä kertaa järjestettävä kaupunkitaidefestivaali tuo vuonna 2019 toistakymmentä pysyvää julkisen taiteen teosta yhdeksään kaupunkiin. Huippuluokan taiteilijoita ja heidän teoksiaan poikkeuksellisen laajasti esittelevä Upeart-festivaali on jo ensimmäisinä vuosinaan vakiinnuttanut asemansa kansainvälisesti kiinnostavimpien kaupunkitaidetapahtumien joukossa. Festivaalin taustalla on julkisen taiteen kehittämishankkeita koordinoiva Upeart-taidekollektiivi yhteistyökumppaneineen.