Mihin sinä heität käytetyn Wettex-liinan?

Tiesitkö, että supersuosittua Wettex-sieniliinaa myydään Suomessa vuosittain yli 1,5 miljoonaa pakkausta? Näistä sieniliinoista osa lajitellaan väärin. Wettex on täysin luonnonmateriaaleista valmistettu tuote ja se kuuluu joko biojätteeseen tai kompostiin. Muistathan tämän seuraavan kerran, kun olet heittämässä pois Wettex-liinaasi!

Wettex-sieniliina tunnetaan huikeasta imukyvystään, se imee jopa 15 kertaa oman painonsa verran nestettä. Tämä supersuosittu sieniliina kehitettiin Ruotsissa jo yli 65 vuotta sitten, mutta moni hävittää Wettex-liinat edelleen luontoa kuormittavalla tavalla. Koska Wettex valmistetaan kokonaan luonnonmateriaaleista, puuvillasta ja selluloosasta, käytetyn sieniliinan voi heittää kompostiin tai biojätteeseen. Liina maatuu kuudessa viikossa. Myös Wettex-liinoissa käytettävät värit ovat vesipohjaisia, eivätkä sisällä ympäristölle tai terveydelle haitallisia aineita. Älä siis heitä Wettex-liinaa sekajätteeseen ja kasvata turhaan kaatopaikan jätekasoja!

Oikein käytettynä Wettex säilyy pitkään raikkaana

Wettex ei myöskään ole kertakäyttöinen sieniliina, vaan pysyy oikein käytettynä pitkään käyttökelpoisena. Saat pidettyä sieniliinan siistinä ja raikkaana, kun huuhtelet liinan jokaisen käytön jälkeen huolellisesti ensin kuumalla ja sitten kylmällä vedellä ja kuivatat liinan ilmavasti. Voit myös pestä Wettex-liinan pesukoneessa 60–90 asteessa.

Kevään Wettex Limited Edition -liinojen teemana luonto ja kierrätys

Wettex-sieniliinoista lanseerataan säännöllisesti ns. Limited Edition, rajoitettu erä sieniliinoja, joissa käytetään vaihtuvia värejä ja kuvioita. Valittuun malliin vaikuttavat senhetkinen muoti ja yhteiskunnalliset seikat. Tämän kevään Limited Edition -liinojen teemana on luonto ja kierrätys.

- Wettex on 100-prosenttisesti luonnonmateriaaleista valmistettu ja siten biojätteeseen sopiva tuote. Kevään Limited Edition -kuvio on leikkisä muunnelma kierrätyssymbolista. Se muistuttaa meitä Wettexin käyttäjiä siitä, että liinan voi heittää biojätteisiin tai kompostiin, kertoo Shopper Product Manager Sofia Kajrup Viledalta.

Uutta Wettex Limited Edition -sieniliinaa myydään 1,5 metrin Soft&Fresh -sieniliinarullassa ja kolmen kappaleen Classic Original -palapakkauksessa. Sieniliinarullien väreinä ovat limenvihreä ja roosa. Kolmen liinan pakkauksessa väreinä ovat limenvihreä, roosa ja valkoinen. Muistathan, että Wettex PowerLines -liinaa ei voi heittää biojätteisiin hankausraitojen vuoksi.

Wettex® Limited Edition ”Luonto” nytkaupoissa. SVH 1,60€ /Classic Original 3 kpl ja 2,90€ /Soft&Fresh 1,5m

• siivousvinkit
  • keittiö
  • siivousliinat

Freudenberg Household Products on tuotekehityksen ja innovaatioiden saralla maailman johtava mekaanisten siivoustuotteiden valmistaja, jonka päätuotemerkkejä Suomessa ovat Vileda® ja Wettex®. Tuotteet voidaan jakaa pääosin lattioiden ja muiden pintojen hoitoon (mopit, siivousliinat, -sienet ja -harjat), siivouskäsineisiin, vaatehuoltoon sekä ammattisiivouksessa lisäksi siivousvaunuihin ja jätehuoltoon. Freudenberg Household Products panostaa jatkuvaan tuotekehitykseen pyrkimyksenään olla siivoustuotteiden edelläkävijä ja suunnannäyttäjä maailmassa, niin kotitalous- kuin ammattisiivouksessakin. Yritys on osa yli 160-vuotiasta saksalaista perheyritystä, monialakonserni Freudenberg Groupia, jonka liikevaihto vuonna 2013 oli 6,6 miljardia € ja jossa työskentelee lähes 40 000 työntekijää.

Seuraa meitä