Visman liikevaihto Suomessa kasvoi 40 prosenttia

Visman vahva kasvu Suomessa jatkui tammi-kesäkuussa. Liikevaihto kasvoi 40 prosenttia ja liiketulos 28 prosenttia. Yrityskauppojen lisäksi kasvun taustalla on etenkin Visman konsultointiliiketoiminta sekä ohjelmistomyynti pk-yrityksille.

Visma-yhtiöiden yhteenlaskettu liikevaihto kasvoi tammi-kesäkuussa 40 prosenttia 119,4 miljoonaan euroon. Liiketulos (EBITDA) nousi 28 prosenttia 26,2 miljoonaan euroon.

Kasvun taustalla ovat etenkin Visman konsultointiliiketoiminta sekä ohjelmistomyynti pienille ja keskisuurille suomalaisille yrityksille.

Visma osti maaliskuussa Provad Oy:n osaksi konsultointiliiketoimintaa. Provad on Suomen johtava ohjelmistorobotiikan ja automatisoinnin toimittaja tekoälyllä rikastettujen asiakaspalveluratkaisujen saralla. Yksi Provadin tuotteista on virtuaalinen asiakaspalvelija Lotta.

”Aiomme tuoda koneoppimista ja tekoälyä vahvasti myös Visman muihin ohjelmistoihin. Tavoitteemme on automatisoida rutiinitöitä ja vapauttaa asiantuntijoiden aikaa muihin työtehtäviin”, Visma Finland Holding Oy:n hallituksen jäsen Juha Mäntylä sanoo. ”Suomalaisille yrityksille digitalisaatio on ylivoimainen tapa nostaa työn tuottavuutta. Työn tuottavuuden kasvu on luonut ja ylläpitää jatkossakin suomalaista hyvinvointia”, Mäntylä jatkaa.

Kokoaikaisiksi muutettuna Visman työntekijämäärä kasvoi 45 prosenttia 1 339 työntekijään. Henkilöstötyytyväisyyttä mittaavassa Great Place to Work -tutkimuksessa Visma sijoittui kolmannelle sijalle.

”Työnhakijat kiinnittävät yhä enemmän huomiota yrityskulttuuriin, ja hieno sijoituksemme Great Place to Work -tutkimuksessa on auttanut uusien osaajien rekrytoinnissa. Olemme merkittävä työnantaja jo usealla paikkakunnalla”, Mäntylä sanoo.

Visman nopea kasvu näkyy myös Tivi-lehden tekemällä Tivi 250 -listalla, joka selvittää Suomen suurimpia ICT-yhtiöitä. Tänä vuonna Visma nousi yhdeksän sijaa sijalle 25. Visma on listan suurimpia ohjelmistoyrityksiä.

Suomessa Visma palvelee 12 yrityksen kautta, jotka toimivat 13 paikkakunnalla.

H1 2019 (suluissa muutos-%) H1 2018
Liikevaihto 119,4 ME (+40 %) 85,4 ME
EBITDA 26,2 ME (+28 %) 20,5 ME
Henkilöstö kokoaikaisina (FTE) 1339 (+45 %) 924

Liikevaihto ja EDITDA ovat pro forma.
FTE-luku on henkilöstö kokoaikaisiksi muutettuna kauden lopussa.
Muutos-% vertaa vastaavaan ajankohtaan vuotta aiemmin.

Lisätietoja:
Juha Mäntylä, hallituksen jäsen, Visma Finland Holding Oy, +358 400 406 767
Sanna Burton, viestintäpäällikkö, Visma Finland Holding Oy, +358 50 322 5222

• Yritystiedot

• visma
  • ohjelmistokehitys

Visma tarjoaa ohjelmistoja ja palveluja, jotka yksinkertaistavat ja digitalisoivat keskeisiä liiketoimintaprosesseja sekä yrityksissä että julkisella sektorilla. Konserni toimii Pohjois-Euroopan lisäksi Keski- ja Itä-Euroopassa sekä Benelux-maissa. Yli 9500 työntekijää, yli 1 000 000 asiakassopimusta ja 1,2 mrd. euron liikevaihto vuonna 2018 tekevät Vismasta yhden Euroopan johtavista ohjelmistoyhtiöistä. www.visma.fi

Suomessa jo yli 1300 Visman asiantuntijaa auttaa asiakkaitaan pysymään askeleen edellä ohjelmistoratkaisujen ja IT-konsultoinnin avulla.

Kotisivu: visma.fi.

Sanna Burton

Lehdistön yhteyshenkilö Viestintäjohtaja Suomen Visma-yhtiöiden lehdistökontakti 050 322 5222