Oletko valmis testaamaan elimistösi ja kuulemaan sen todellisen tilan?

Oletko valmis testaamaan elimistösi ja kuulemaan sen todellisen tilan?

Oletko kyllästynyt jumittamaan vanhoissa rutiineissasi, valmis saamaan elämäsi takaisin ja elimistösi tasapainoon? Usko tai älä, ensimmäinen askel oikeaan suuntaan ei ole pölyjen pyyhkiminen kylpyhuoneen vaa’an päältä.

Kyseisen lukeman ja oman painoindeksin selvittäminen antaa tietenkin jonkinlaisen kuvan tilanteesta, ja keittiön kaappien täyttäminen terveellisemmillä vaihtoehdoilla tekee ihmeitä, kuten myös personal trainerin palkkaaminen säännöllisen treenirutiinin löytämiseksi. Mutta jos todella haluat elimistösi tasapainoon, katse täytyy aivan ensin kääntää sisäänpäin, molekyylitasolle. Modernin lääketieteen isä Hippokrates sanoi jo noin 2 000 vuotta sitten, että kaikki terveysongelmamme saavat alkunsa suolistostamme. Vanha viisaus, joka pitää edelleen paikkansa. Entäpä sitten flunssat, jotka iskevät kellontarkasti aina ensimmäisenä lomapäivänä viikkoja jatkuneiden ympäripyöreiden työpäivien jälkeen? Monet meistä eivät välttämättä ole tietoisia siitä, että tämä on viesti immuunijärjestelmältä: se pyrkii tekemään parhaansa suojatakseen elimistöä ja kertoo, että on aika hidastaa tahtia. Ei olekaan siis ihme, että elimistön todelliseen tilaan liittyy niin paljon muutakin kuin vain se, mitä vanha tuttu kylpyhuoneen vaaka kertoo!

Aloita tasapainottamalla elimistöä sisältäpäin

Veren omega-6:3-suhde on loistava lähtökohta ja mittapuu sille, miten elimistö toimii molekyylitasolla. Kuten luultavasti jo tiedätkin, omega-3-rasvahapot ovat hyväksi elimistölle ja niiden saanti saadaan yleensä varmistettua lisäämällä riittävästi kalaa ruokavalioon. Saatat myös allekirjoittaa (virheellisen) käsityksen, että omega-6-rasvahapot ovat ”huonoja” rasvahappoja, sillä olet luultavasti kuullut, että modernit länsimäiset ruokavaliot sisältävät epäterveellisiä määriä kyseistä rasvahappoa. Mutta itse asiassa sekä omega-3- että omega-6-rasvahapot ovat äärettömän tärkeitä elimistölle – niitä vain saadaan ruoasta usein väärässä suhteessa toisiinsa nähden. Veren rasvahappoprofiili on hyvä mittari nykyisen ruokavalion vahvuuksien selvittämiseen ja muutostarpeiden kartoittamiseen. Kyseinen profiili antaa yleiskatsauksen yhdentoista tärkeimmän rasvahapon määrästä veressä, mukaan lukien omega-3-, omega-6- ja omega-9-rasvahappojen määrästä.

Pikakatsaus terveyteen

Nykyään rasvahappoprofiilin selvittäminen ei vie kuin muutaman minuutin, ja siihen tarvitaan vain kotona tehty kuivaveritesti. Zinzino on johtava kansainvälinen yhtiö uudella farmakologisen ravitsemustieteen alalla, jossa ruuasta saatavia aktiivisia ravintoaineita käytetään torjumaan modernin elämäntyylin aiheuttamaa epätasapainoa. Zinzino BalanceTest tehdään täysin anonyymisti, ja sen mukana toimitetaan selkeät ja yksinkertaiset vaiheittaiset ohjeet. Testin lähettämisen jälkeen henkilökohtaiset tulokset ovat nähtävissä noin 14 päivän sisällä, ja mukana tulee täydellinen raportti kaikista muutoksista, joilla omega-6:3-suhde voidaan saada paremmaksi. Sinun tarvitsee vain mennä verkkosivustolle ja kirjoittaa testitunnuksesi, niin pääset näkemään räätälöidyn raporttisi, joka sisältää yksityiskohtaisen analyysin rasvahappoprofiilistasi. Zinzino on tähän mennessä tehnyt lähes 550 000 kuivaveritestiä ihmisille eri puolilla maailmaa ja antanut tutkituille tiedon heidän elimistönsä omega-6:3-tasapainosta ja rasvahappoprofiilista. Omega-6:3-suhteen tavoitearvo on lähellä tulosta 3:1, mutta monilla se on luokkaa 15:1. Mielenkiintoista kyllä, lähes 95 % testin tehneistä on joutunut toteamaan, ettei heidän suhteensa ole tasapainossa. Hyvä uutinen on, että muutos onnistuu vain muutamassa kuukaudessa polyfenolipitoisella omega-rasvahappojen tasapainoa edistävällä ravintolisällä, jossa on runsaasti oliivin polyfenoleja, omega-3-rasvahappoja ja D3-vitamiinia. Lue lisää Zinzinon BalanceOil-konseptista täältä. BalanceOil on suunniteltu säätämään ja ylläpitämään turvallisesti EPA- ja DHA-tasoja sekä omega-6:3-suhdetta.