Ohita
Aloita terveysmatkasi tutustumalla henkilökohtaisiin ohjeisiin ja osoitettuihin vaikutuksiin

Tiedote -

Veritestin tekeminen ennen ravintolisien käytön aloittamista on uusi normaali tapa nopeasti kasvavan terveystietoisen väestön keskuudessa. Miten voit luottaa siihen, että tulokset edustavat luotettavalla tavalla kehosi tarpeita? Riippumattoman sopimuspohjaisen asiantuntijalaboratorion tekemään nimettömään analyysiin perustuvat veripisaratestit tarjoavat tarkkoja lukemia kehosi kulloisestakin tilasta sekä henkilökohtaisia suosituksia jatkotoimenpiteiksi, hyvinvoinnin parantamiseksi ja säilyvän terveyden luomiseksi.

Elämme henkilökohtaisten valintojen aikaa, jossa räätälöityjen tuotteiden ja yksilöllisten terveyssuunnitelmien tekemisestä on tullut tapa. Nykyään tieto ei ole vain valtaa – se on mielenrauhaa. Kehosi kertoo paljon, mutta sanomaa voi olla vaikea tulkita. Tämän vuoksi tieteelliset terveystestit ovat olennainen osa Zinzinon yksilöityjen ravintolisien valikoimaa ja luonnollinen lähtökohta asiakkaille, jotka haluavat parantaa mahdollisuuksiaan varmistaa kestävä terveys. Terveystestit tehdään kotona. Ensimmäisen testin tarkoitus on kertoa kehosi senhetkiset tarpeet. Seuraavat testit ilmaisevat, miten kehosi reagoi ravintolisiin.

Ravitsemussuunnitelmat laaditaan tavallisesti ruokavalion pohjalta siten, että ne auttavat siirtymään terveellisempiin vaihtoehtoihin ja kestävämpään elämäntapaan. Hyvä lähtökohta on valita ruoka, joka palauttaa veren keskeisten rasvahappojen tasapainon. Omega-6- ja Omega-3-rasvahappojen välisen suhteen säilyttäminen tasapainoisena on elintärkeää sydämen, aivojen ja silmien normaalin fyysisen ja henkisen toiminnan ylläpitämiseksi. Tämä on helpointa saavuttaa syömällä luonnosta pyydettyä rasvaista kalaa, kuten sardiineja, anjovista, makrillia ja lohta sekä pellavansiemeniä tai saksanpähkinöitä. Terveyshyötyjen saamiseksi aikuisen on kuitenkin kulutettava näiden ravinnonlähteiden sisältämiä Omega-3-rasvahappoja noin kaksi grammaa päivässä. Tämä on monilta paljon vaadittu, ja sen vuoksi yhä useammat käyttävätkin Omega-3-lisäravinteita, kuten Zinzinon BalanceOil+-öljyä. Se on ainutlaatuinen yhteisvaikutuksen tuottava norjalainen sekoitus, jonka pohjana on puhdas, korkealaatuinen kalaöljy ja ensiluokkainen ekstra-neitsytoliiviöljy. Näissä on runsaasti voimakkaita antioksidantteja, jotka auttavat Omega-3-rasvahappoja imeytymään parhaalla mahdollisella tavalla. Toistaiseksi mikään muu lisäravinneyritys ei pysty tarjoamaan samaa vankkaa osoitusta siitä, että sen lisäravinteesta on keholle todellista hyötyä. Zinzinon vakuuttava näyttö on mahdollinen tieteellisestä rasvahappojen BalanceTest-veripisaratestistä saatujen kattavien laboratorioraporttien ansiosta.
– Veritestien hyödyntäminen ravitsemuksen välineenä antaa tietoja siitä, miten keho reagoi ruokavalion muutoksiin. Menetelmä tarjoaa olennaisen ja mitattavissa olevan vaikutuksen, kertoo Ola Eide, BioActive Foods AS:n perustaja ja Zinzinon BalanceOil+-tuotteita ja BalanceTest-testiä käyttävän Balance-konseptin kehittäjä.

Kehon avain
Zinzino BalanceTest on tieteellinen ja luottamuksellinen kuivaveritesti (DBS), joka tarjoaa ainutlaatuista tietoa kehon senhetkisestä tilasta. Rasvahappoprofiilisi voidaan luoda ja vastettasi lisäravinteeseen voidaan seurata, kun sormenpäästäsi kerätään muutama pisara verta ja veri laitetaan säilytykseen tekniselle paperille. Ensimmäisessä testissä analysoidaan 11 rasvahappoa, jotka muodostavat noin 98 prosenttia kaikista veren rasvahapoista. Ensimmäinen testi toimii lähtötasona, joka paljastaa mahdolliset puutokset. Seuraavilla testeillä seurataan, miten kehosi reagoi Omega-lisäravinteeseen, ja niiden avulla voit tarvittaessa säätää annostustasi.

Ola Eide selittää, että keskeinen tekijä lisäravinteiden tehokkuuden arvioinnissa on sen varmistaminen, että aktiiviset ravintoaineet imeytyvät tehokkaasti kehon soluihin ja että veripitoisuudet ovat optimaaliset. Vaikutuksen mittaamiseksi ja perusteellisen raportin tuottamiseksi kuivaverinäyte lähetetään analyysiin, jossa siitä selvitetään biomerkkiaineita, kuten olennaiset Omega-3- ja Omega-6-tasot ja niiden välinen tasapaino, kehon ravintorasvojen laatu, aivojen yleisterveys, kehon tulehdusaste ja se, ovatko kehon biljoonat solut riittävän nestemäisiä, jotta ravintoaineet voivat imeytyä niihin.
– Suhteuttamalla nämä biomerkkiaineet yksilölliseen terveydentilaasi sinulle luodaan ainutlaatuinen rasvahappoprofiili, johon Zinzino perustaa yksilölliset ravitsemussuosituksensa sen varmistamiseksi, että neuvot räätälöidään juuri sinun tarpeisiisi, Ola Eide selvittää.

Vastuullisuuden puolestapuhuja alalla
Veripisaranäytteet analysoidaan yleensä sekä toimittaja- että valmistajayritysten sisällä, mikä vaatii tarkkaa ja säännöllistä seurantaa laboratoriotestitulosten uskottavuuden ja laadun varmistamiseksi. Objektiivisen analyysin, oikean käsittelyn ja puolueettomien tulosten varmistamiseksi sekä selkeän suunnitelman luomiseksi ravitsemussuositusten määritystä ja seurantaa varten Zinzino teki jo alkuvaiheessa tietoisen päätöksen, että sen veripisaranäytteitä saavat käsitellä ainoastaan riippumattomat asiantuntijalaboratoriot. Yritys on tehnyt yhteistyötä Vitasin kanssa vuodesta 2012. Vitas on riippumaton GMP-sertifioitu kemiallisten analyysien sopimuslaboratorio Oslon tiedepuistossa Norjassa. Yritys on nykyään maailman johtava kuivaverinäytteiden testaaja. Pitkä yhteistyö on tuottanut itsenäisesti hallinnoitujen ja tieteellisesti analysoitujen kuivaverinäytteiden tietokannan, johon vuonna 2023 kuului yli miljoona näytettä. Tietokanta on nykyään lajissaan maailman suurin.

Vitasin toimitusjohtaja Thomas Gundersen kertoo, että yrityksellä on lähes 30 vuoden kokemus huipputeknologiaa käyttävien korkealaatuisten analysointipalvelujen toimittamisesta kansainvälisille tutkimuslaitoksille, suurille sairaaloille, maineikkaille yliopistoille ja globaaleille bioteknologiayrityksille, kuten Zinzino. Yrityksen tavoitteena on aina ollut varmistaa oikea käsittely, täydellinen uskottavuus ja korkea laatu toimittamalla tarkkoja, toteuttamiskelpoisia ja tarkoitukseensa sopivia tuloksia.
– Uskomme, että alan täytyy noudattaa korkeimpia eettisiä ja laatua koskevia standardeja, Thomas Gundersen sanoo. Tämä tarkoittaa läpinäkyviä toimintatapoja, jatkuvaa tutkimus- ja kehitystyötä ja sitoutumista tietosuojaan ja tietojen tarkkuuteen. DBS-alan johtavana toimijana maailmassa asetamme nämä arvot etusijalle, sillä ymmärrämme vastuumme asiakkaita ja laajempaa yhteisöä kohtaan turvallisten ja tehokkaiden terveysratkaisujen edistämisen osalta, Thomas Gundersen toteaa.

Tieteeseen perustuvilla tiedoilla terveempi maailman väestö
Vitasin yhteistyö Zinzinon kanssa keskittyy tuottamaan luotettavia ja merkityksellisiä tietoja, joiden avulla asiakkaat voivat tehdä tietoon perustuvia päätöksiä terveytensä parantamiseksi. Thomas Gundersenin mukaan Zinzino on ainoa tiedossa oleva lisäravinneyritys, joka käyttää veripisaratestiä tuotteensa validoimiseksi kolmannella osapuolella.
– Mikään muu taho ei hyödynnä veripisaranäytteissä olevia tietoja käytännössä aivan samalla tavalla kuin Zinzino. Se on ratkaissut arvoituksen siitä, miten yhdessä veripisarassa saatavilla olevat tiedot saadaan yleiseen käyttöön. Meille tieteentekijöille ei riitä totuuden tietäminen, vaan meidän on sovellettava tutkimukseemme liittyviä tärkeitä tietoja ja löydöksiä siellä, missä niillä on merkitystä – todellisessa maailmassa. Huipputieteellisten keinojen käyttäminen ja tulosten kertominen maailman väestön kestävän terveyden edistämiseksi on maailmanlaajuiselle yritykselle ainutlaatuinen ja taianomainen yhdistelmä, Thomas Gundersen sanoo lopuksi.

Aiheet

Zinzino on kansainvälinen suoramyyntiyhtiö Skandinaviasta, joka on erikoistunut testipohjaiseen, yksilölliseen ravitsemukseen ja tieteelliseen ihonhoitoon. Se on pörssissä noteerattu julkinen osakeyhtiö, ja sen osakkeet on listattu Nasdaq First North Premier Growth Marketissa. Yhtiön tieteelliseen näyttöön perustuvia ravintolisiä on saatavana yli sadalla markkina-alueella eri puolilla maailmaa. Zinzino omistaa norjalaisen BioActive Foods AS -tutkimusyksikön ja norjalaisen Faun Pharma AS -tuotantoyksikön. Yhtiön pääkonttori sijaitsee Göteborgissa, Ruotsissa. Lisäksi sillä on sivukonttoreita Euroopassa, Aasiassa, Yhdysvalloissa ja Australiassa.

Lehdistön yhteyshenkilö CMO +46 72 215 85 81

Tervetuloa Zinzino !

Olemme testipohjaisen ja yksilöidyn ravitsemuksen edelläkävijöitä Skandinaviasta. Tehtävämme on tuoda tasapainoa maailmaan – yksi henkilö kerrallaan. Aloita terveysmatkasi uraauurtavilla ja tieteellisesti todistetuilla ratkaisuilla, jotka tukevat uuden sukupolven ravitsemusta.

421 32 Västra Frölunda