Resan mot fler logistikhubbar fortsätter

Resan mot fler sköna logistikhubbar på människors villkor fortsätter. Idag skriver bland annat Fastighetstidningen och Dagens Handel om Grosvenors satsning på E.Way. Ett koncept som utvecklats med hjälp av LogTrade Technology.

"I Eway-lokalen kan besökare hämta och skicka paket, prova kläder och andra varor i provrum och göra sig av med onödigt förpackningsmaterial. Det ska också vara en mötesplats där kunder är välkomna att använda Eway som en arbetsyta.

– Eway är lanserat i Burlöv Center och under våren lanseras konceptet i Skärholmen och Väsby Centrum. Planen är att etablera Eway i samtliga centrum under de kommande två åren, säger Carl Strufve.

Det är bolaget LogTrade Technology som har utvecklat den plattformen för digital logistik, tanken är att Eway i förlängningen ska bli ett nav för alla typer av transporter och för all typ av handel då lösningen är transportörsneutral." Ur Fastighestvärlden.

Ur ett logistikvisonärt perspektiv är logistikhubbar eller "The Point:s" en del av LogTrades långsiktig innovationsarbete för en standardiserad och hållbar logistikinfrastruktur. LogTrade hjälper både Fastighetsägare och E-handlare att skapa synergieffekter tillsammans.

• Technology, general

• detaljhandel
  • digital logistik
  • logtrade

Asma Ali

Press contact Head of PR & Communications PR & Communications

Related content

LogTrade – IT-nav i ambitiös svensk satsning mot matsvinn: "Hållbar logistik ska göra det lönsamt för restauranger att rädda mat"

En del morötter kan inte ta sig till restaurangen eftersom de inte har råd att lösa ”transportbiljetten”. Att åka till tippen är däremot ”gratis”. För att göra något åt detta logistiska dilemma och källa till livsmedelsslöseri ska LogTrade och Chalmers Industriteknik samt 41 aktörer inom IT, logistik och ”mat” under två år utveckla, testa och tillämpa lönsamma logistikmodeller mot matsvinn.