Crime+Investigation Programma - Highlights februari 2020

Crime+Investigation Programma - Highlights februari 2020

SURVIVING R KELLY - PART II: THE RECKONING

Vanaf 26 februari, iedere woensdag om 22.00 uur

De originele en baanbrekende documentaireserie Surviving R Kelly was op het thema ‘in het zicht verborgen’ gebaseerd. Kelly’s muziek zelf fungeerde vaak bijna als een bekentenis van de voortdurende geruchten die in omloop waren. Ondertussen keek de muziekindustrie de andere kant op, zijn werknemers die bekend met zijn gedrag waren, zeiden niets en de media maakten er een grap van. Surviving R Kelly - Part II: The Reckoning blijft het verhaal vertellen. Na de release van Surviving R Kelly werd de wereld overspoeld door de verhalen van overlevenden en wereldwijd door mensen die zich om hen heen verzamelden, schreeuwend om gerechtigheid. Met de meest recente ontwikkelingen in de zaak, nieuwe opgedoken opnamen en een mogelijke arrestatie, is het huidige onderzoek de ruggengraat van eze nieuwe documentairespecial. Om te begrijpen wat ermomenteel op het spel staat, duiken we dieper dan ooit in de wijze waarop R Kelly aan eerdere processen ontsnapte en in grotere, intellectuele thema’s die de zaak toen en nu omringen.

HOMICIDE HUNTER

Vanaf 20 februari, iedere donderdag om 22.00 uur

Crime+Investigation’s favoriete Homicide Hunter keert in februari terug. Inspecteur Joe Kenda werkte 23 jaar bij de politie van Colorado Springs, waar hij een leven lang aan herinneringen opbouwde met het vangen van moordenaars en het oplossen van bijna 400 moordonderzoeken. In afleveringen van een uur worden levendige herinneringen opnieuw tot leven gewekt, waarbij Kenda voor de kijkers zijn ‘moorddocumenten’ weer opent, de mappen waarin alle details van zijn moordzaken worden bewaard en waarmee hij opnieuw in de meest ernstige zaken duikt, die hem nog steeds achtervolgen. Terwijl hij het proces beschrijft hoe hij de misdaden oploste, begint Kenda ook aan een persoonlijke reis die het hoofd biedt aan lang onderdrukte nachtmerries. Zoals hij zegt: ‘Ik wil deze verhalen helemaal niet vertellen. Maar ik moet het.’

Onderwerpen

Tags

A + E Networks® UK, een joint venture tussen Hearst en Sky, is een toonaangevend medianetwerk dat 60 miljoen huishoudens in 100 landen bereikt. Met ons portfolio van populaire, goed presterende en creatieve merken - HISTORY®, Crime + Investigation®, Lifetime®, HISTORY2® en UK free to air BLAZE® - vermaken en inspireren we ons publiek al meer dan 20 jaar: we vertellen de verhalen die verteld moeten worden. Zowel onze feitelijke als entertainment programma’s zijn bekroond en omvatten wereldwijde hits zoals Forged in Fire en Born This Way, en niet te missen dramaseries zoals Knightfall en Vikings. Daarnaast werken we ook aan originele, plaatselijke opdrachten, waaronder: Al Murray's Why Does Everyone Hate the English, Murdertown with Katherine Kelly (VK), Married at First Sight (Afrika) en The Hunt for Baltic Gold (Polen). We vullen onze programmering aan met best beoordeelde podcasts en innovatieve, exclusieve digitale inhoud wat wordt begeleid door industrietalent. We werken momenteel samen met meer dan 360 partners die onze programma’s uitzenden in de Scandinavische landen, de Benelux, Centraal-Europa, het Midden-Oosten en Afrika. We hebben kantoren in Londen, Warschau en Johannesburg.

A + E Networks UK is een mediabedrijf met een portfolio van eersteklas op feiten gebaseerde entertainmentkanalen. Het aanbod in de Benelux bestaat uit HISTORY Channel, HISTORY HD en Crime + Investigation. De kanalen worden 24 uur per dag uitgezonden. Het bedrijf is een joint venture tussen Hearst en UK Sky en het heeft kanalen in bijna 100 landen, waaronder het Verenigd Koninkrijk, Scandinavië, de Benelux, Centraal- en Oost-Europa, Afrika en het Midden-Oosten.

W6 9YN LONDON
Bezoek onze andere newsrooms