Invisible Monsters op Crime+Investigation

CRIME+INVESTIGATION Programma - Highlights september 2021

INVISIBLE MONSTERS

Vanaf 14 september op dinsdag om 21:00 uur

Bundy, Gacy, Dahmer, de Green River Killer en BTK. Wat waren de drijfveren van deze monsters? Hoe komt het dat deze vijf mannen nog steeds tot de verbeelding van het publiek spreken? En hoe hebben Amerika’s beroemdste seriemoordenaars veranderd hoe misdaad tegenwoordig wordt onderzocht?

In deze zesdelige documentaireserie zullen we deze vragen onderzoeken door iets te doen dat nog niet eerder is gedaan: alle vijf moordenaars tegelijk onderzoeken, hun tijdlijnen verweven om de verrassende overeenkomsten en verschillen te laten zien. De serie omvat een breed scala aan exclusieve interviews met overlevenden, onderzoekers, forensisch psychologen, aanklagers en familieleden, van wie velen nog nooit eerder hebben gesproken, evenals exclusieve toegang tot nooit eerder gezien/gehoord materiaal.

We zullen de vormende jaren van deze moordenaars onderzoeken om meer te weten te komen over hun motieven; en we zullen de periode waarin ze opereerden in een context plaatsen en deze verankeren in de verrassende elementen van de samenleving, technologie en detectivewerk die hebben bijgedragen aan hun vermogen om hun verontrustende moorden te plegen te perfectioneren.

I SURVIVED A SERIAL KILLER

Vanaf 14 september op dinsdag om 22:00 uur

‘s Werelds meest onwaarschijnlijke overlevenden, slachtoffers van beruchte seriemoordenaars, vertellen in deze documentaireserie het verhaal van hun gevangenneming en het vechten voor het leven.

Elke aflevering bevat één verhaal verteld door de overlevende zelf, vergezeld van beelden van de misdaad, foto’s/video’s van bewijsmateriaal en het veelvuldig gebruik van archiefmateriaal.

De show, gepresenteerd door Gio Benitez, bevat ook belangrijke interviews van rechercheurs, openbare aanklagers, advocaten en getuigen.

THE FIRST 48 PRESENTS: CRITICAL MINUTES

Vanaf 2 september op donderdag om 21:00 uur

The First 48 Presents: Critical Minutes blikt terug op enkele van de meest onvergetelijke momenten in de geschiedenis van de serie.

De nieuwe serie, gepresenteerd door voormalige The First 48- detectives, belicht de meest memorabele momenten in The First 48, waarin detectives in grote Amerikaanse steden worden gevolgd terwijl ze zich haasten om aanwijzingen te vinden in de cruciale eerst 48 uur na een moord.

COLD CASE FILES

Vanaf 30 september op donderdag om 22:00 uur

Cold Case Files beschrijft het heronderzoek van lang onopgeloste misdaden en de reis van de wetshandhavers die ze heropenden. Met behulp van forensische vooruitgang en nieuw bewijs proberen politie en rechercheurs de zaken op te lossen en onbeantwoorde vragen op te helderen. Elk verhaal wordt tot leven gebracht met behulp van filmische dramatiseringen en verhalen uit de eerste persoon van de detectives en geliefden die de schrijnende ervaringen hebben meegemaakt.

CRUISE SHIP KILLERS

Gaat verder op woensdag om 21:00 uur

Cruise Ship Killers seizoen twee gaat verder op Crime+Investigation. Deze misdaadserie vertelt de verhalen van mensen die na een vakantie op een cruiseschip nooit meer naar huis zijn teruggekeerd. De serie bevat interviews met familie, vrienden, onderzoekers en experts. Tot de experts behoren onder meer voormalig politiedetective Damian turner, voormalig medisch onderzoeker en rechercheur Kim Witt en journalist JH moncrieff.

Onderwerpen

Tags

A + E Networks® UK, een joint venture tussen Hearst en Sky, is een toonaangevend medianetwerk dat 60 miljoen huishoudens in 100 landen bereikt. Met ons portfolio van populaire, goed presterende en creatieve merken - HISTORY® Channel, Crime + Investigation®, Lifetime®, HISTORY2® en UK free to air BLAZE® - vermaken en inspireren we ons publiek al meer dan 20 jaar: we vertellen de verhalen die verteld moeten worden. Zowel onze feitelijke als entertainment programma’s zijn bekroond en omvatten wereldwijde hits zoals Forged in Fire en Born This Way, en niet te missen dramaseries zoals Knightfall en Vikings. Daarnaast werken we ook aan originele, plaatselijke opdrachten, waaronder: Al Murray's Why Does Everyone Hate the English, Murdertown with Katherine Kelly (VK), Married at First Sight (Afrika) en The Hunt for Baltic Gold (Polen). We vullen onze programmering aan met best beoordeelde podcasts en innovatieve, exclusieve digitale inhoud wat wordt begeleid door industrietalent. We werken momenteel samen met meer dan 360 partners die onze programma’s uitzenden in de Scandinavische landen, de Benelux, Centraal-Europa, het Midden-Oosten en Afrika. We hebben kantoren in Londen, Warschau en Johannesburg.

A + E Networks UK is een mediabedrijf met een portfolio van eersteklas op feiten gebaseerde entertainmentkanalen. Het aanbod in de Benelux bestaat uit HISTORY Channel, HISTORY HD en Crime + Investigation. De kanalen worden 24 uur per dag uitgezonden. Het bedrijf is een joint venture tussen Hearst en UK Sky en het heeft kanalen in bijna 100 landen, waaronder het Verenigd Koninkrijk, Scandinavië, de Benelux, Centraal- en Oost-Europa, Afrika en het Midden-Oosten.

W6 9YN LONDON
Bezoek onze andere newsrooms