WWII BATTLES IN COLOUR - THE HISTORY CHANNEL

HISTORY Channel hoogtepunten augustus 2023

PAWN STARS DO AMERICA

NIEUW EN EXCLUSIEF | Vanaf 11 augustus op vrijdag om 21:25 uur

Na meer dan 600 afleveringen gaan de Pawn Stars van The HISTORY Channel voor het eerst op pad. Ze bezoeken de meest interessant plaatsen in Amerika, van Seattle tot Washington D.C., op zoek naar historische vondsten en indrukwekkende verzamelobjecten in deze nieuwe 8-delige serie Pawn Stars Do America. In elke twee uur durende aflevering laten Rick Harrison, Corey Harrison en Austin 'Chumlee' Russell de 'World Famous Gold & Silver Pawn Shop' in Las Vegas achter zich om fans in acht verschillende steden te ontmoeten en de meest opmerkelijke voorwerpen te scoren.

Enkele van de bijzondere voorwerpen die aan bod komen, zijn een handgeschreven brief van George Washington, een bronzen kanon uit de Amerikaanse Revolutie, een schild van Hendrik II van Frankrijk, een door Yousuf Karsh gesigneerde foto van Ernest Hemingway en nog veel meer. (8x60)

WWII BATTLES IN COLOUR

NIEUW EN EXCLUSIEF | Vanaf 3 augustus op donderdag om 20:30 uur

WWII Battles In Colour documenteert de belangrijkste Europese veldslagen, van de Blitzkrieg aanval op Polen in 1939 tot de Slag om Berlijn in 1945. Aangrijpende waargebeurde verhalen, waarbij het lot van vele naties op het spel stonden, worden tot leven gebracht in nooit eerder in kleur vertoonde gevechtsbeelden.

De verhalen worden verteld aan de hand van radio-uitzendingen, oral history, memoires en dagboeken van beide zijden van de gevechtslinies. Het grootste conflict dat de wereld ooit gekend heeft wordt in kleur in beeld gebracht. (6x60)

MYSTERY PLACES

NIEUW EN EXCLUSIEF | Vanaf 1 augustus op dinsdag om 22:20 uur

Ga op reis langs de meest verborgen, geheime en spectaculaire 'Mystery Places' op aarde. Van Apice, een verlaten spookstad vanwege de vele aardbevingen; en Fukushima in Japan, jaren na de kernramp nog steeds verwoest; tot Finca Bellavista, een boomhuttendorp in Costa Rica; en de geïsoleerde dorpen van Siberië, een van de koudste plekken op aarde.

Een onvergetelijke reeks reisavonturen naar verborgen en vergeten plaatsen, met spectaculaire beelden van hoge productiewaarde. (10x60)

Onderwerpen

Tags

A + E Networks® UK, een joint venture tussen Hearst en Sky, is een toonaangevend medianetwerk dat 60 miljoen huishoudens in 100 landen bereikt. Met ons portfolio van populaire, goed presterende en creatieve merken - HISTORY® Channel, Crime + Investigation®, Lifetime®, HISTORY2® en UK free to air BLAZE® - vermaken en inspireren we ons publiek al meer dan 20 jaar: we vertellen de verhalen die verteld moeten worden. Zowel onze feitelijke als entertainment programma’s zijn bekroond en omvatten wereldwijde hits zoals Forged in Fire en Born This Way, en niet te missen dramaseries zoals Knightfall en Vikings. Daarnaast werken we ook aan originele, plaatselijke opdrachten, waaronder: Al Murray's Why Does Everyone Hate the English, Murdertown with Katherine Kelly (VK), Married at First Sight (Afrika) en The Hunt for Baltic Gold (Polen). We vullen onze programmering aan met best beoordeelde podcasts en innovatieve, exclusieve digitale inhoud wat wordt begeleid door industrietalent. We werken momenteel samen met meer dan 360 partners die onze programma’s uitzenden in de Scandinavische landen, de Benelux, Centraal-Europa, het Midden-Oosten en Afrika. We hebben kantoren in Londen, Warschau en Johannesburg.

Perscontacten

Joanna Fellows

Senior MarComms Manager PR & Communication LinkedIn

A + E Networks UK is een mediabedrijf met een portfolio van eersteklas op feiten gebaseerde entertainmentkanalen. Het aanbod in de Benelux bestaat uit HISTORY Channel, HISTORY HD en Crime + Investigation. De kanalen worden 24 uur per dag uitgezonden. Het bedrijf is een joint venture tussen Hearst en UK Sky en het heeft kanalen in bijna 100 landen, waaronder het Verenigd Koninkrijk, Scandinavië, de Benelux, Centraal- en Oost-Europa, Afrika en het Midden-Oosten.

W6 9YN LONDON
Bezoek onze andere newsrooms