Curse of Lost Amazon Gold op HISTORY Channel

HISTORY Channel Programma - Highlights juli 2021

CURSE OF THE LOST AMAZON GOLD

Vanaf 13 juli op dinsdag om 21:25

Zes onderzoekers gaan op zoek naar een stad van goud en de ontdekkingsreizigers die verdwenen tijdens dezelfde zoektocht. In de jaren tachtig gingen drie ontdekkingsreizigers op zoek naar de steden Akakor en Akahim in het Amazone-oerwoud. En een voor een verdwenen ze. Deze serie volgt zes internationale onderzoekers op een epische, levensechte expeditie door het Amazone-oerwoud op zoek naar de twee verloren steden en naar de waarheid over wat er is gebeurd met de ontdekkingsreizigers die vermist zijn geraakt. Hun reis begint in de donkere oerwouden van Peru, ten oosten van de Andes, waar Akakor zich zou bevinden. Daarna verplaatsen ze de expeditie naar het noorden van Brazilië – naar Akahim en de plek waar de ontdekkingsreizigers vermist raakten. Hoe dieper ze de jungle in gaan, hoe vreemder en donkerder het mysterie wordt. Uiteindelijk komen ze bij hun zoektocht naar antwoorden oog in oog te staan met de enige man die misschien de waarheid kent. Onderdeel van de Summer of Secrets.

THE UNXPlAINED WITH WILLIAM SHATNER

Vanaf 19 juli op maandag om 20:30

The UnXplained With William Shatner keert terug naar HISTORY Channel. Deze spannende serie onderzoekt echt alles, van vermeende UFO’s tot plotselinge verdwijningen en kwaadaardige bezetenheid. Zie hoe presentator William Shatner de waarheid probeert te achterhalen achter een aantal van de meest bizarre en mysterieuze gebeurtenissen die ooit zijn gemeld. Met de hulp van ‘s werelds beste wetenschappers, ooggetuigenverslagen uit de eerste hand en dramatische reconstructies krijgen kijkers een schokkend inzicht in wat er werkelijk gebeurt - en waarom. (10x60”) Onderdeel van de Summer of Secrets.

THE CHANNEL'S SUPERGUNS

Donderdag 15 juli om 21:25

Het Engelse Kanaal was tijdens de Tweede Wereldoorlog een strategische doorgang die twee grote vijanden scheidde: GrootBrittannië en Duitsland. Degene die het Kanaal in handen had, controleerde de doorgang van oorlogsschepen en commerciële schepen – en dus alle wapenvoorraden. Extra belangrijk was de Straat van Dover, het smalste deel van het Kanaal, waar vijandelijke ontmoetingen veel voorkwamen, waardoor het hele gebied door krachtige kanonnen moest worden beschermd. In 1942 bouwden de Duitsers 16 gigantische artilleriebatterijen langs de Franse kust. De precisie en kracht van sommigen van hen betekende dat ze elk Engels schip op zee konden vernietigen en zelfs de Britse kust konden bereiken. Churchill, in paniek over de kracht van deze kanonnen, gaf op zijn beurt de opdracht om zes batterijen boven op de kliffen van Dover te bouwen. Een voorheen ongeziene pagina uit de geschiedenis vertelt meer over deze superwapens - wiens formidabele kracht ze van onschatbare waarde maakte gedurende de oorlog - die aan beide zijden van de Straat van Dover opgesteld stonden. (1x60”)

ANCIENT ALIENS

Vanaf 20 juli, iedere dinsdag om 20.30

De hitserie ANCIENT ALIENS van HISTORY Channel is terug! Het is een voortdurende, wereldwijde zoektocht naar bewijs dat buitenaards leven bestaat en dat deze onbekende levensvormen duizenden jaren geleden de aarde hebben bezocht. Als er buitenaardse wezens onder ons zijn, hoe hebben ze dan onze wereld beïnvloed en hoe zullen mensen op deze ontdekking reageren? Van actueel belangrijk nieuws over de financiering van UFO-onderzoek door de Amerikaanse overheid tot recent ontdekte verborgen feiten achter de kamers in de Grote Piramide van Egypte, behandelt elke nieuwe aflevering verschillende buitenaardse onderwerpen vol historische details, verhalen uit de eerste hand en interviews met ‘s werelds beste wetenschappers, archeologen en onderzoekers. Hoofdexpert Giorgio Tsoukalos sluit zich aan bij buitenaardse-astronautentheoreticus David Hatcher Childress, William Henry, Linda Moulton Howe, Erich von Daniken en vele anderen die worden geïnterviewd, waarbij in dit seizoen het programma naar meer dan een dozijn landen reist om uit de eerste hand tekenen van buitenaards bezoek te onderzoeken. (4 x 60 minuten) Onderdeel van Summer of Secrets.

Onderwerpen

Tags

A + E Networks® UK, een joint venture tussen Hearst en Sky, is een toonaangevend medianetwerk dat 60 miljoen huishoudens in 100 landen bereikt. Met ons portfolio van populaire, goed presterende en creatieve merken - HISTORY® Channel, Crime + Investigation®, Lifetime®, HISTORY2® en UK free to air BLAZE® - vermaken en inspireren we ons publiek al meer dan 20 jaar: we vertellen de verhalen die verteld moeten worden. Zowel onze feitelijke als entertainment programma’s zijn bekroond en omvatten wereldwijde hits zoals Forged in Fire en Born This Way, en niet te missen dramaseries zoals Knightfall en Vikings. Daarnaast werken we ook aan originele, plaatselijke opdrachten, waaronder: Al Murray's Why Does Everyone Hate the English, Murdertown with Katherine Kelly (VK), Married at First Sight (Afrika) en The Hunt for Baltic Gold (Polen). We vullen onze programmering aan met best beoordeelde podcasts en innovatieve, exclusieve digitale inhoud wat wordt begeleid door industrietalent. We werken momenteel samen met meer dan 360 partners die onze programma’s uitzenden in de Scandinavische landen, de Benelux, Centraal-Europa, het Midden-Oosten en Afrika. We hebben kantoren in Londen, Warschau en Johannesburg.

A + E Networks UK is een mediabedrijf met een portfolio van eersteklas op feiten gebaseerde entertainmentkanalen. Het aanbod in de Benelux bestaat uit HISTORY Channel, HISTORY HD en Crime + Investigation. De kanalen worden 24 uur per dag uitgezonden. Het bedrijf is een joint venture tussen Hearst en UK Sky en het heeft kanalen in bijna 100 landen, waaronder het Verenigd Koninkrijk, Scandinavië, de Benelux, Centraal- en Oost-Europa, Afrika en het Midden-Oosten.

W6 9YN LONDON
Bezoek onze andere newsrooms