Anne Frank Remembered on The HISTORY Channel

HISTORY Channel Programma - Highlights maart 2021

ANNE FRANK REMEMBERED

Zondag 21 maart om 20.30 uur

Deze Oscar®-winnende documentaire is het enige echt uitgebreide ooggetuigenverslag van het leven en de nalatenschap van de iconische kinderdagboekschrijver Anne Frank. Door verrassende, vaak emotionele interviews, foto’s, niet eerder ontdekte familiebrieven en zeldzame archiefbeelden (waaronder de enige bekende bewegende beelden van Anne zelf) met krachtige hedendaagse filmbeelden te combineren, wordt deze beklijvende documentaire als een meesterwerk gezien. Bij een plechtige herdenking wordt Anne Frank Remembered in maart uitgezonden, de maand waarin Anne Frank 76 jaar geleden zou zijn overleden. (1 x 150 minuten)

ANCIENT ALIENS: THE ULTIMATE EVIDENCE

Vanaf 29 maart, iedere maandag om 19.35 uur

Astronautentheoreticus Giorgio Tsoukalos bekijkt enkele van de meest overtuigende bewijzen die op de hele wereld zijn gevonden, om de theorie te ondersteunen dat in het verre verleden buitenaardsen de aarde hebben bezocht. Over de hele wereld duiden oude structuren, houtsnijwerken, tekeningen en teksten erop dat de eerste mensen contact hadden met wezens die uit de lucht

kwamen. Zou dat waar kunnen zijn? Astronautentheoretici zeggen ‘ja’. Ancient Aliens: The Ultimate Evidence bekijkt enkele van de meest intrigerende, archeologische, wetenschappelijke en historische vondsten die volgens velen aanwijzingen voor ons buitenaardse verleden zijn. (8 x 60 minuten)

THE BEST OF MONSTERQUEST

Vanaf 5 maart, iedere vrijdag om 20.30 uur

Deze serie gebruikt een wetenschappelijke benadering om de feiten te onderzoeken achter enkele van de engste monsters die in het duister op de loer liggen. Het MonsterQuest-team onderzoekt de werkelijke feiten en natuurlijke historie achter mythische monsters zoals draken, vampiers, krakens en andere. Met behulp van nieuwe technologie gaat het onderzoeksteam op zoek naar de waarheid achter deze angstaanjagende wezens. Deze serie hoopt erachter te komen of dit gewoon mythen en folklore zijn, of dat er echte wezens in de natuur zijn of ooit zijn geweest, wier gedrag zou kunnen helpen de oorsprong van deze legendarische monsters te verklaren. (10 x 60 minuten)

STRANGEST THINGS

Nieuwe afleveringen, iedere maandag om 20.30 uur

Waarom dateert een in Irak ontdekte batterij van 1400 jaar vóór hun uitvinding? Is de Koperen Rol een schatkaart die naar onnoemlijke rijkdom leidt? Hoe vond een maansteen, die door NASA aan een wereldleider - de Nederlandse premier - werd geschonken, zijn weg naar het wereldberoemde Rijksmuseum? Bevindt de speer die Jezus’ vlees doorboorde zich echt in een Weens museum? Onze wereld is gevuld met mysterieuze objecten: artefacten omringd door vragen en verwondering die ons, soms al duizenden jaren, fascineren. Maar wat als we hun geheimen konden ontrafelen en hun waarheden bloot konden leggen? Elke aflevering bevat drie fascinerende objecten en hun verhalen. Met behulp van het nieuwste wetenschappelijke onderzoek en met toegang tot vrijgegeven bestanden, foto’s en getuigenissen van experts, gecombineerd in een unieke visuele stijl, onderzoeken we de vreemdste objecten op aarde om de waarheid over wat zij werkelijk zijn te onthullen. (10 x 60 minuten)

Onderwerpen

Tags

A + E Networks® UK, een joint venture tussen Hearst en Sky, is een toonaangevend medianetwerk dat 60 miljoen huishoudens in 100 landen bereikt. Met ons portfolio van populaire, goed presterende en creatieve merken - The HISTORY® Channel, Crime + Investigation®, Lifetime®, HISTORY2® en UK free to air BLAZE® - vermaken en inspireren we ons publiek al meer dan 20 jaar: we vertellen de verhalen die verteld moeten worden. Zowel onze feitelijke als entertainment programma’s zijn bekroond en omvatten wereldwijde hits zoals Forged in Fire en Born This Way, en niet te missen dramaseries zoals Knightfall en Vikings. Daarnaast werken we ook aan originele, plaatselijke opdrachten, waaronder: Al Murray's Why Does Everyone Hate the English, Murdertown with Katherine Kelly (VK), Married at First Sight (Afrika) en The Hunt for Baltic Gold (Polen). We vullen onze programmering aan met best beoordeelde podcasts en innovatieve, exclusieve digitale inhoud wat wordt begeleid door industrietalent. We werken momenteel samen met meer dan 360 partners die onze programma’s uitzenden in de Scandinavische landen, de Benelux, Centraal-Europa, het Midden-Oosten en Afrika. We hebben kantoren in Londen, Warschau en Johannesburg.

A + E Networks UK is een mediabedrijf met een portfolio van eersteklas op feiten gebaseerde entertainmentkanalen. Het aanbod in de Benelux bestaat uit HISTORY Channel, HISTORY HD en Crime + Investigation. De kanalen worden 24 uur per dag uitgezonden. Het bedrijf is een joint venture tussen Hearst en UK Sky en het heeft kanalen in bijna 100 landen, waaronder het Verenigd Koninkrijk, Scandinavië, de Benelux, Centraal- en Oost-Europa, Afrika en het Midden-Oosten.

W6 9YN LONDON
Bezoek onze andere newsrooms