Washington on HISTORY

HISTORY Programma - Highlights augustus 2020

ROUEN TO HIROSHIMA

Donderdag 6 augustus, om 20.30 uur

Op 6 augustus 1945 liet de B-29 Superfortressbommenwerper Enola Gay, bestuurd door Paul Tibbets, de eerste atoombom vallen die werd gebruikt in gevechten om Hiroshima en die de Tweede Wereldoorlog beëindigde. Maar het verhaal begon drie jaar eerder, op 17 augustus 1942, in de Franse lucht boven Rouen, toen dezelfde piloot een bombardement bij daglicht tegen bezet Europa leidde. Daarna zouden meer luchtaanvallen vanaf grote hoogte groen licht krijgen en zou het landschap van Europa en de Tweede Wereldoorlog voor altijd veranderen. HISTORY vertelt het verhaal van de bombardementen die het gezicht van de oorlog hebben veranderd, van Rouen tot Hiroshima. (1 x 60 minuten)

BLACK PATRIOTS: HEROES OF THE REVOLUTION

Zondag 23 augustus om 19.40 uur

Veel mensen weten niet dat Afro-Amerikanen een integrale rol in de Onafhankelijkheidsoorlog van de VS hebben gespeeld. Ondersteund door interviews met de NBAlegende, de best verkopende auteur en zeer gewaardeerde activist Kareem Abdul-Jabbar, evenals met tal van gewaardeerde historici en ondersteund door archiefmateriaal, belicht Black Patriots: Heroes of the Revolution beide kanten van de strijd, met aandacht voor de zwarte helden van de Amerikaanse revolutie, die opkwamen tegen de Britse overheersing om de Verenigde Staten van Amerika te realiseren. En ook omgekeerd: zwarte loyalisten die voor de Kroon vochten in ruil voor hun vrijheid. De documentaire toont ook Abdul-Jabbars persoonlijke reis, waarin hij zijn eigen unieke ontdekking van belangrijke historische figuren laat zien, zoals Crispus Attucks, en hoe deze de perceptie van zijn eigen geschiedenis hebben veranderd. (1 x 60 minuten)

WASHINGTON

Vanaf 23 augustus, iedere zondag om 20.30 uur

Dit epische docudrama vertelt hoe een vaderloze en ambitieuze jonge soldaat de leider wordt van mannen die alles willen opofferen voor de gemeenschappelijke zaak. Hoe een loyale Britse onderdaan opkomt om een imperium te bevechten in een vrijheid-of-dood-strijd om een nieuwe natie te creëren. En op het hoogtepunt van zijn macht, treedt de zegevierende generaal vrijwillig terug en wordt wat koning George III ‘de grootste man ter wereld’ zou noemen. Omdat hij gelooft dat zijn publieke taak is voltooid, gaat hij met pensioen, klaar om boer te worden. Nu het jonge land op instorten staat, wordt opnieuw een beroep op zijn leiderschap gedaan, om de krachtigste en meest succesvolle democratie in de geschiedenis te creëren. Je denkt misschien dat je George Washington kent, maar deze vooraanstaande grondlegger had meer in zijn mars dan is verteld. Washington onthult de man die de kern vormt van het verhaal van het ontstaan van een land. Verteld door acteur Jeff Daniels (Emmy Award) en geproduceerd door de wereldberoem de presidentiële historicus en bestsellerauteur Doris Kearns Goodwin (Pulitzer Prize®). (3 x 120 minuten)

FORGED IN FIRE: BEAT THE JUDGES

Vanaf 12 augustus, iedere woensdag om 20.30 uur

Dit is door fans van Forged in Fire de meest gestelde vraag: ‘Wanneer zien we dat smeden tegen de jury strijden?’ Nu zal hun wens worden vervuld. In elke aflevering keren eerdere Forged in Fire-kampioenen terug naar de smederij voor een unieke kans: om het op te nemen tegen onze beroemde Forged in Fire Masters, in de grootste uitdaging tot nu toe! De uitdagingen vereisen nog grotere vaardigheden en er zijn meer beproevingen te doorstaan. Ten eerste moeten de smeden bewijzen dat ze capabel zijn om een icoon uit te dagen, door elkaar te verslaan in een reeks alles-of-niets-uitdagingen. De overige twee smeden zullen het dan tegen een van onze ervaren juryleden opnemen in het creëren van een volledig functionerend mes dat wordt geëvalueerd en getest. Als de uitdager een manier vindt om in de intense confrontatie van de jury te winnen, verdient hij $10.000 en het recht op eeuwig opscheppen.

PAWN STARS

Vanaf 29 augustus, iedere zaterdag om 21.25 uur

Pawn Stars is terug! Lang voordat er banken, geldautomaten en andere gelddiensten waren, bestonden er al pandjeshuizen. Spullen verpanden was in de Verenigde Staten tot de jaren vijftig de belangrijkste vorm van consumentenkrediet en pandjeshuizen helpen gewone mensen nog steeds om rond te komen. Pawn Stars neemt kijkers mee in de kleurrijke wereld van het verpanden. In de Gold & Silver Pawn Shop, aan de rand van Las Vegas, leidt het gezin Harrison het familiebedrijf: vader Rick, zoon Corey en Coreys toegewijde jeugdvriend Chumlee. Al doende zijn er conflicten en is er kameraadschap. De drie mannen gebruiken hun scherp inzicht en vaardigheden om de waarde van voorwerpen van het alledaagse tot het echt historische te beoordelen, waaronder een 16e-eeuws Samoerai-zwaard, een Super Bowl-ring, een schilderij van Picasso en een 17eeeuws uitstel van executie. Het is aan hen te bepalen wat echt is en wat nep, waarbij zij vaak verrassende antwoorden op de vragen van iedereen onthullen: “Wat is het verhaal erachter?” En: “Wat is het waard?”

SWAMP PEOPLE: SERPENT INVASION

Vanaf 26 augustus, iedere woensdag om 18.50 uur

De Everglades in Florida worden aangevallen. Een invasie van Birmese pythons richt een slachting aan in dit natuurwonder van het zuiden. Hele diersoorten worden uitgeroeid. Agressief, vraatzuchtig en zich ongelooflijk snel voortplantend, hebben deze pythons hebben geen natuurlijke vijand om ze te stoppen... behalve de mens. Om deze slangen te bestrijden, heeft de staat een programma voor python-eliminatie ingesteld. Nu het krokodillenseizoen voorbij is, komen Louisiana’s beste jagers (‘Moeraskoning’ Troy Landry, zijn zoon Chase de scherpschutter, de legendarische krokodillenjager Bruce Mitchell en de grote-visworstelaar Zak Catchem) helpen. Samen met de professionele slangenjager Bill Booth duiken de mannen diep in het moeras van de Everglades om deze sinistere beesten te vangen. In een oerstrijd tussen mens en slang zijn deze moeraskenners vastbesloten om de gemeenschap, de inheemse soorten en het milieu koste wat kost te beschermen.

Onderwerpen

Tags

A + E Networks® UK, een joint venture tussen Hearst en Sky, is een toonaangevend medianetwerk dat 60 miljoen huishoudens in 100 landen bereikt. Met ons portfolio van populaire, goed presterende en creatieve merken - HISTORY®, Crime + Investigation®, Lifetime®, HISTORY2® en UK free to air BLAZE® - vermaken en inspireren we ons publiek al meer dan 20 jaar: we vertellen de verhalen die verteld moeten worden. Zowel onze feitelijke als entertainment programma’s zijn bekroond en omvatten wereldwijde hits zoals Forged in Fire en Born This Way, en niet te missen dramaseries zoals Knightfall en Vikings. Daarnaast werken we ook aan originele, plaatselijke opdrachten, waaronder: Al Murray's Why Does Everyone Hate the English, Murdertown with Katherine Kelly (VK), Married at First Sight (Afrika) en The Hunt for Baltic Gold (Polen). We vullen onze programmering aan met best beoordeelde podcasts en innovatieve, exclusieve digitale inhoud wat wordt begeleid door industrietalent. We werken momenteel samen met meer dan 360 partners die onze programma’s uitzenden in de Scandinavische landen, de Benelux, Centraal-Europa, het Midden-Oosten en Afrika. We hebben kantoren in Londen, Warschau en Johannesburg.

A + E Networks UK is een mediabedrijf met een portfolio van eersteklas op feiten gebaseerde entertainmentkanalen. Het aanbod in de Benelux bestaat uit HISTORY Channel, HISTORY HD en Crime + Investigation. De kanalen worden 24 uur per dag uitgezonden. Het bedrijf is een joint venture tussen Hearst en UK Sky en het heeft kanalen in bijna 100 landen, waaronder het Verenigd Koninkrijk, Scandinavië, de Benelux, Centraal- en Oost-Europa, Afrika en het Midden-Oosten.

W6 9YN LONDON
Bezoek onze andere newsrooms