The Cars That Made The World_HISTORY

HISTORY Programma - Highlights december 2020

COUNTING CARS (S8)

Vanaf 5 december, elke zaterdag om 20.30 uur

Counting Cars is terug! De meeste mensen wedden in Las Vegas met fiches, maar Danny ‘The Count’ Koker wedt met auto’s. Deze Sin City-legende is auto- en fietsenverzamelaar in hart en nieren. Als hij een auto ziet die hij wil, doet hij er alles aan wat nodig is om hem te bemachtigen. Inclusief het ter plekke doen van contante aanbiedingen aan nietsvermoedende eigenaren. In de HISTORY-serie Counting Cars herstellen Danny en zijn team auto’s, passen zij ze aan en verkopen ze, waarbij ze proberen hun winkel in Las Vegas draaiende te houden. Van klassiekers tot exotische en van hotrods tot choppers, Danny en zijn crew van Count’s Kustoms stoppen niet om de beste auto’s aller tijden te vinden en ermee te rijden. (6 x 60 minuten)

AMERICA'S BOOK OF SECRETS: SPECIAL EDITION

Vanaf 5 januari, iedere dinsdag om 21.25 uur

Hoewel een groot deel van de Amerikaanse geschiedenis openbaar is, is er een andere, diepere geschiedenis die zich in de schaduw bevindt. Verhalen en plaatsen die geheimen kennen en die voor het publiek zijn verborgen, zullen opnieuw worden onderzocht. Elke aflevering van twee uur geeft kijkers geheime toegang tot enkele van de meest iconische locaties en organisaties van Amerika. Eerdere afleveringen gingen over het Pentagon, Area 51, de FBI en zelfs over het Witte Huis. America’s Book of Secrets: Special Edition gaat dieper, verder en breder dan ooit tevoren, in een onophoudelijke poging de kijkers de waarheid achter de huidige en schokkende krantenkoppen te brengen. (6 x 120 minuten)

CITIES OF THE UNDERWORLD (S3)

Vanaf 7 december, iedere maandag om 18.40 uur

In grote steden over de hele wereld doemen tegenwoordig wolkenkrabbers op, toeteren taxi’s en verkopen straatverkopers hun koopwaar. Maar daaronder liggen andere steden opgestapeld, elk met een fascinerende en onbekende geschiedenis. Deze serie onderzoekt deze lagen, die vaak honderden meters diep zijn, en onderzoekt de oude waterkelders van de stad, vochtige kerkers, griezelige graven, clandestiene schuilplaatsen en zelfs ondergrondse scheepswrakken die honderden en honderden jaren geleden verloren zijn gegaan. Wat zijn de ondergrondse lagen van de dichtstbevolkte steden op aarde? En hoe bouwen en hebben ingenieurs de lagen opgebouwd tot de straten van nu? Deze serie onthult de technologische wonderen die de bouw van de ene stad op de andere mogelijk maakten: letterlijk. (13 x 60 minuten)

THE CARS THAT MADE THE WORLD

Vanaf 12 december, iedere zaterdag om 21.25 uur

The Cars That Made the World vertelt het verhaal van een groep rivaliserende ingenieurs, die een revolutie in het transport ontketende en de wereld voor altijd veranderde. Gedreven door innovatie en rivaliteit, creëerde hungenialiteit de meest transformatieve uitvinding van de 20e eeuw, waardoor nieuwe industrieën ontstonden en die een vrijheid tot stand bracht, die voor de geboorte van de auto nooit had bestaan. Met onderzoek naar meer dan een eeuw aan innovatie rond de merken Honda, Toyota, Mercedes, Ford, Porsche, Rolls-Royce en andere, zijn dit de dramatische verhalen achter de grootste namen in de auto-industrie. U kent hun namen, maar u kent hun verhalen niet. (4 x 60 minuten)

Onderwerpen

Tags

A + E Networks® UK, een joint venture tussen Hearst en Sky, is een toonaangevend medianetwerk dat 60 miljoen huishoudens in 100 landen bereikt. Met ons portfolio van populaire, goed presterende en creatieve merken - HISTORY®, Crime + Investigation®, Lifetime®, HISTORY2® en UK free to air BLAZE® - vermaken en inspireren we ons publiek al meer dan 20 jaar: we vertellen de verhalen die verteld moeten worden. Zowel onze feitelijke als entertainment programma’s zijn bekroond en omvatten wereldwijde hits zoals Forged in Fire en Born This Way, en niet te missen dramaseries zoals Knightfall en Vikings. Daarnaast werken we ook aan originele, plaatselijke opdrachten, waaronder: Al Murray's Why Does Everyone Hate the English, Murdertown with Katherine Kelly (VK), Married at First Sight (Afrika) en The Hunt for Baltic Gold (Polen). We vullen onze programmering aan met best beoordeelde podcasts en innovatieve, exclusieve digitale inhoud wat wordt begeleid door industrietalent. We werken momenteel samen met meer dan 360 partners die onze programma’s uitzenden in de Scandinavische landen, de Benelux, Centraal-Europa, het Midden-Oosten en Afrika. We hebben kantoren in Londen, Warschau en Johannesburg.

A + E Networks UK is een mediabedrijf met een portfolio van eersteklas op feiten gebaseerde entertainmentkanalen. Het aanbod in de Benelux bestaat uit HISTORY Channel, HISTORY HD en Crime + Investigation. De kanalen worden 24 uur per dag uitgezonden. Het bedrijf is een joint venture tussen Hearst en UK Sky en het heeft kanalen in bijna 100 landen, waaronder het Verenigd Koninkrijk, Scandinavië, de Benelux, Centraal- en Oost-Europa, Afrika en het Midden-Oosten.

W6 9YN LONDON
Bezoek onze andere newsrooms