Killer Britain with Dermot Murnaghan op Crime+Investigation

Persbericht -

PERSBERICHT | DERMOT MURNAGHAN ONDERZOEKT 5 AFGRIJSELIJKE BRITSE MOORDZAKEN – WAARONDER VINCENT TABAK

KILLER BRITAIN WITH DERMOT MURNAGHAN IS VANAF MAANDAG 16 NOVEMBER OM 22 UUR TE ZIEN OP CRIME+INVESTIGATION

In het gloednieuwe programma, Killer Britain with Dermot Murnaghan, worden de meestschokkende misdaden uit het VK belicht. Het wordt zowel gepresenteerd als samengesteld door Dermot Murnaghan, een prominente journalist uit Groot-Brittannië. Deze serie onthult de meest intrigerende en huiveringwekkende verhaallijnen over moord en haat met de verve van een detective. De zaken, van wie de moordenaars een bepaalde bekendheid hebben verworven, worden tot in de puntjes onderzocht en bekeken.

Dermot Murnaghan gaat iedere aflevering in op een moordzaak waarvan hij zelf verslag uitbracht of op de voet volgde. De vijf moordverhalen worden in kaart gebracht aan de hand van archiefmateriaal en belangrijke interviews. De getuigenverslagen van de nabestaanden van slachtoffers komen aan bod, maar er wordt ook aandacht besteed aan de verhalen van de opsporingsambtenaren, die als eerste op het plaats delict aankwamen en de gevolgen van de moord met eigen ogen aanschouwden.

De kijker wordt stap voor stap begeleid door Dermot Murnaghan die hen alle dramatische wendingen van dit soort onderzoeken laat zien. De beruchte zaak van de Nederlandse Vincent Tabak zal doorgrondig worden onderzocht, evenals die van Lewis Daynes, Levi Belfield, Peter Morgan en Sabrina Kouider.

De allereerste aflevering gaat over Vincent Tabak en de verdwijning van Jo Yeates die tien jaar geleden plaatsvond, in december 2010. Toen de landschapsarchitect, Jo Yeates verdween na een kerstborrel van haar werk was heel het VK in de ban van de zoektocht naar haar. De tragedie bereikte een piek toen haar lichaam werd gevonden in een met sneeuw bedekt straatje. Maar wie had haar vermoord en zouden ze er mee wegkomen?

De vijfdelige serie, Killer Britain with Dermot Murnaghan, gaat op 16 november om 22.00 in premiere op CRIME+INVESTIGATION.

Download het beeldmateriaal HIER

EINDE PERSBERICHT

Beschikbaar voor eventuele interviews:

Aflevering 1, Christopher Jefferies – Huisbaas die ten onrechte beschuldigd werd van de moord op Jo Yeates.

Programma informatie:

Episode 1: Vincent Tabak Monday 16November at 22.00

When landscape architect Joanna Yeates disappeared after work Christmas drinks, the nation was gripped by the search for her. Tragedy struck on Christmas day morning when her body was found in a snow-covered lane. But who had killed the young woman - and would they get away with murder?

Episode 2: Sabrina Kouider Monday 23November at 22.00

Sabrina Kouider couldn’t have lived such a glamorous lifestyle without the help of Sophie Lionnet, the young French au pair who looked after her children. What Sophie didn’t know was that her employer was gripped by frenzied delusions and paranoia, and that she was the target of Sabrina’s suspicions.

Episode 3: Lewis Daynes Monday 30November at 22.00

Breck Bednar was a loving, family-oriented 14-year-old, who had lots of friends and excelled at school. But he was also seduced by the world of online gaming. He didn’t see the dangers when an older teen made lucrative job offers and began turning him against his family.

Episode 4: Peter Morgan Monday 7 December at 22.00

Millionaire Peter Morgan’s mid-life crisis involved buying sports cars, a tank and an American fire engine. Then he moved a young mother, Georgina Symonds, into one of his properties, paying her thousands a month to be his ‘girlfriend’. But when the relationship turned sour, he began plotting his revenge.

Episode 5: Levi Bellfield Monday 14 December at 22.00

For years police suspected Levi Bellfield of crimes including sexual assault, GBH, abduction, drug rape. There was never enough evidence to charge him. Then they began connecting him with the murders of young blonde women and faced a race against time to get him off the streets for good.

+ Crime + Investigation® Nederland pagina hier

+ Serie 1: 5X60 min

+ Crime+Investigation® is beschikbaar op Ziggo / KPN / Caiway / Delta / T-Mobile / Kabel Noord / Joyne

+ Clips, kijkmateriaal en beelden op aanvraag leverbaar

+ Informatie is correct op het moment van publicatie

Onderwerpen

Tags

A + E Networks® UK, een joint venture tussen Hearst en Sky, is een toonaangevend medianetwerk dat 60 miljoen huishoudens in 100 landen bereikt. Met ons portfolio van populaire, goed presterende en creatieve merken - HISTORY®, Crime + Investigation®, Lifetime®, HISTORY2® en UK free to air BLAZE® - vermaken en inspireren we ons publiek al meer dan 20 jaar: we vertellen de verhalen die verteld moeten worden. Zowel onze feitelijke als entertainment programma’s zijn bekroond en omvatten wereldwijde hits zoals Forged in Fire en Born This Way, en niet te missen dramaseries zoals Knightfall en Vikings. Daarnaast werken we ook aan originele, plaatselijke opdrachten, waaronder: Al Murray's Why Does Everyone Hate the English, Murdertown with Katherine Kelly (VK), Married at First Sight (Afrika) en The Hunt for Baltic Gold (Polen). We vullen onze programmering aan met best beoordeelde podcasts en innovatieve, exclusieve digitale inhoud wat wordt begeleid door industrietalent. We werken momenteel samen met meer dan 360 partners die onze programma’s uitzenden in de Scandinavische landen, de Benelux, Centraal-Europa, het Midden-Oosten en Afrika. We hebben kantoren in Londen, Warschau en Johannesburg.

A + E Networks UK is een mediabedrijf met een portfolio van eersteklas op feiten gebaseerde entertainmentkanalen. Het aanbod in de Benelux bestaat uit HISTORY Channel, HISTORY HD en Crime + Investigation. De kanalen worden 24 uur per dag uitgezonden. Het bedrijf is een joint venture tussen Hearst en UK Sky en het heeft kanalen in bijna 100 landen, waaronder het Verenigd Koninkrijk, Scandinavië, de Benelux, Centraal- en Oost-Europa, Afrika en het Midden-Oosten.

W6 9YN LONDON
Bezoek onze andere newsrooms