JYSK heeft bijna de helft van de producten in Nederland blijvend in prijs verlaagd.

JYSK Nederland opent het tuinseizoen met lagere prijzen

JYSK Nederland viert de start van het tuinseizoen met goede aanbiedingen en blijvend verlaagde prijzen. Tijdens het paasweekend, de officieuze aftrap van het tuinseizoen, wisten veel klanten al de weg naar de Deense woonwinkelketen te vinden.

Op Tweede Paasdag, traditioneel een dag voor een bezoek aan de woonboulevard, trok JYSK ruim 20 procent meer klanten naar de winkels in Nederland dan een jaar eerder. Ook tijdens paaszaterdag was het druk in de winkels. Er werden relatief veel loungesets gekocht. Ook andere tuinartikelen, zoals de hangstoel GJERN en loungestoel UBBERUP, waren populair.

“Als grootste tuinmeubelenverkoper van Nederland is het tuinseizoen de belangrijkste periode voor JYSK. Vorig jaar verregende de start van het tuinseizoen en kwam het tuinseizoen eigenlijk pas in mei op gang. Dit jaar liggen de temperaturen hoger en zien we dat we al veel meer tuinartikelen verkopen dan vorig jaar. Het was afgelopen weekend perfect weer om te gaan winkelen. Hopelijk is dit het begin van een mooi tuinseizoen”, zegt Frank Christant, Country Director van JYSK in Nederland, België en Frankrijk.

Verlaagde prijzen

Om het tuinseizoen feestelijk in te luiden, geeft JYSK tijdens de actieweek Lente Knallers tot 60 procent korting op heel veel artikelen. Zo zijn tuintafels, tuinstoelen en tuinkussens in prijs verlaagd, evenals veel populaire artikelen voor in huis.

Daarnaast heeft JYSK Nederland bijna de helft van de producten blijvend in prijs verlaagd. Uit een analyse die JYSK heeft gemaakt, blijkt dat de prijzen van 48 procent van de producten nu lager liggen dan een jaar eerder.

Ook zijn nog eens 300 producten toegevoegd aan het assortiment met een vaste lage prijs (‘Everyday low price’). Deze categorie bestaat nu uit 1500 producten. Voor deze producten geldt eveneens dat een groot deel het afgelopen jaar verder in prijs is verlaagd.

“Bij JYSK staan we bekend om onze goede aanbiedingen. In de afgelopen jaren hebben we, net als veel andere bedrijven, te maken gehad met kostenstijgingen. Het grootste deel van deze kosten hebben we als bedrijf zelf opgevangen, omdat we willen dat onze prijzen altijd concurrerend zijn. Nu hebben we onze toch al lage prijzen nog verder verlaagd”, zegt Frank Christant.

Nieuwe collectie

Met de start van het tuinseizoen introduceert JYSK ook een nieuwe outdoorcollectie. Het nieuwe aanbod bestaat uit diverse loungesets, tuinstoelen, parasols en paviljoens in moderne ontwerpen, levendige kleuren en van verschillende materialen. Zo is er een selectie nieuwe houten tuinmeubelen, die net als alle andere houten meubelen van JYSK zijn gemaakt van FSC®-gecertificeerd hout (FSC® N001715).

Het vernieuwde assortiment is te koop in één van de 101 winkels en de webshop van JYSK in Nederland.

Onderwerpen

Over JYSK

JYSK is een internationale retailketen met Scandinavische roots die het stylen van elke ruimte, in elk huis en elke tuin, makkelijk maakt.

Met meer dan 3.300 winkels en webshops in 48 landen zijn de geweldige aanbiedingen en goede service van JYSK altijd dichtbij, op welke manier de klant ook wil winkelen. In Nederland telt JYSK 102 winkels verspreid door het hele land.

Oprichter Lars Larsen opende zijn eerste winkel in 1979 in Denemarken. Tegenwoordig heeft JYSK 31.000 medewerkers in dienst.

De jaaromzet in boekjaar 2022/23 bedroeg 5,2 miljard euro. JYSK is onderdeel van het familiebedrijf Lars Larsen Group.

Perscontacten

Nick Möller

Press contact Communications Manager The Netherlands & Belgium 06-10306004 JYSK.nl

Over JYSK

Met meer dan 3.400 winkels en webshops in 48 landen zijn de geweldige aanbiedingen en goede service van JYSK altijd dichtbij, op welke manier de klant ook wil winkelen. In Nederland telt JYSK 101 winkels verspreid door het hele land.

JYSK Nederland