JYSK zet activiteiten in Oekraïne voort na jaar van oorlog

JYSK zet activiteiten in Oekraïne voort na jaar van oorlog

Met de veiligheid van werknemers en klanten als prioriteit, gaat JYSK door met het verbeteren van bestaande en het openen van nieuwe winkels in Oekraïne.

Voordat de oorlog op 24 februari 2022 uitbrak, had JYSK 85 winkels in Oekraïne, plus drie nieuwe winkels in aanbouw en één winkel in verbouwing.

Een jaar later heeft JYSK Oekraïne de meeste winkels heropend en is het van plan om tegen september drie nieuwe winkels te openen. Afgelopen 31 januari waren er 83 winkels open in Oekraïne.

“We hopen dat het nooit normaal wordt dat onze medewerkers moeten schuilen in kelders als het luchtalarm afgaat. Maar dat is helaas de realiteit in Oekraïne een jaar na de invasie van Rusland. De veiligheid van onze medewerkers heeft nog steeds onze prioriteit”, zegt Mikael Nielsen, Executive Vice President Retail bij JYSK.

Doel is 100 winkels

Na het tijdelijk sluiten van alle winkels in Oekraïne gedurende de eerste week van de invasie, zijn de meeste winkels één voor één heropend.

“Onze beslissing om winkels te heropenen kwam voort uit een sterke wens van het lokale managementteam en de medewerkers. Ze wilden tijdens de oorlog noodzakelijke producten aan het Oekraïense volk leveren en een soort van dagelijks leven behouden. JYSK Oekraïne draait op dit moment op de meeste punten zoals elk ander JYSK-land, met dank aan de grote toewijding van het lokale managementteam en onze sterke concepten”, zegt Mikael Nielsen.

Het langetermijndoel in Oekraïne is om 100 winkels te bereiken. JYSK gelooft in een succesvolle toekomst in het land.

“We blijven doorgaan, we gaan door met het ondertekenen van nieuwe huurcontracten, het openen van nieuwe winkels en het verbouwen van bestaande winkels. We blijven klanten bedienen door essentiële producten te leveren en we steunen de staat. JYSK Oekraïne heeft ook veel goede doelen ondersteund, zoals voor migranten, ziekenhuizen en musea. We hebben daar ook trouwe klanten bij betrokken door maatschappelijk verantwoorde projecten te promoten en er geld voor in te zamelen", zegt Ievgenii Ivanytsia, Country Director van JYSK Oekraïne.

Feiten over JYSK Oekraïne

• 825 werknemers
  • 83 winkels open
  • 3 nieuwe winkels gepland in september
  • Eerste winkel geopend in 2004

Onderwerpen

Over JYSK

JYSK is een internationale retailketen met Scandinavische roots die het stylen van elke ruimte, in elk huis en elke tuin, makkelijk maakt.

Met meer dan 3.200 winkels en webshops in 48 landen zijn de geweldige aanbiedingen en goede service van JYSK altijd dichtbij, op welke manier de klant ook wil winkelen. In Nederland telt JYSK 101 winkels verspreid door het hele land.

Oprichter Lars Larsen opende zijn eerste winkel in 1979 in Denemarken. Tegenwoordig heeft JYSK 30.000 medewerkers in dienst.

De jaaromzet in boekjaar 2021/22 bedroeg 4,87 miljard euro. JYSK is onderdeel van het familiebedrijf Lars Larsen Group.

Perscontacten

Nick Möller

Press contact Communications Manager The Netherlands & Belgium 06-10306004 JYSK.nl

Over JYSK

Met meer dan 3.400 winkels en webshops in 48 landen zijn de geweldige aanbiedingen en goede service van JYSK altijd dichtbij, op welke manier de klant ook wil winkelen. In Nederland telt JYSK 101 winkels verspreid door het hele land.

Oprichter Lars Larsen opende zijn eerste winkel in 1979 in Denemarken. Tegenwoordig heeft JYSK 31.000 medewerkers in dienst.

De jaaromzet in boekjaar 2022/23 bedroeg 5,2 miljard euro. JYSK is onderdeel van het familiebedrijf Lars Larsen Group.

JYSK Nederland