Susanne Joys kommer til at stå i spissen for AART architects i Norge.

Prisvinnende arkitektvirksomhet får ny daglig leder i Norge

Susanne Joys er utnevnt til ny daglig leder for AART architects i Norge. Hun vil med dette stå i ledelsen for den prisvinnende skandinaviske arkitektvirksomhetens norske engasjement med et bredt nettverk av kunder og samarbeidspartnere – og markante prosjekter som Vikingtidsmuseet i Oslo, Stavanger Universitetssykehus og Ski Stasjonsby som er under utvikling.

Susanne Joys er partner i AART og kommer fra en stilling som kunderelasjonssjef for virksomhetens norske marked. Hun har mange års erfaring med arkitektur, ledelse og forretningsutvikling, og som daglig leder vil hennes primære rolle være – i tillegg til å sikre en fortsatt god drift – å videreutvikle virksomhetens mange kunderelasjoner til både private og offentlige eiendomsutviklere.

”AART har i mange år hatt stor suksess i Norge med mange gode samarbeider og markante prosjekter. Jeg ser fram til å stå i ledelsen for å videreutvikle de gode relasjoner vi har til våre kunder og samarbeidspartnere og sammen med våre dedikerte medarbeidere sette kursen for virksomhetens dype engasjement i Norge,” uttaler Susanne Joys, som blir daglig leder for AARTs kontor på Aker Brygge i Oslo.

”Et engasjement som er båret frem av en genuin interesse for våre kunders verden, hvor vi gjør en stor ære i å lytte til dem og tilpasse vår rådgivning til deres behov og visjoner. Ethvert prosjekt er unikt og vi ser det som vår viktigste oppgave å finne dets mest effektive potensiale – sosialt, økonomisk og miljømessig,” tilføyer hun.

Fra markante museer til bærekraftig byplanlegging – og Skandinavias største helsebygg
Susanne Joys kommer til at stå i spissen for det norske marked i en skandinavisk arkitektvirksomhet med 170 medarbeidere fordelt på kontorer i Oslo, Stockholm, Aarhus og København. Herfra yter virksomheten rådgivning til eiendomsutviklere i hele Skandinavia om å utvikle organisasjoner og samfunn med arkitekturen som katalysator. En tilgang til arkitektur, som betyr at virksomheten i dag er engasjert i utviklingen av mer enn 1.500.000 kvadratmeter på tvers av skala og sektor.

I Norge gjelder det blant annet markante prosjekter som det nye Vikingtidsmuseet i Oslo, det 200.000 kvm store Stavanger Universitetssykehus og bærekraftig by rehabilitering som forvandlingen av Ski sentrum. Av andre prosjekter kan nevnes Ski Stasjonsby, Papirhuset i Moss og Backe-Kvartalet i Holmestrand, og det ferdigstilte og prisbelønnede Vannkanten i Stavanger, som er blitt utnevnt som verdens beste boligbygg av World Architecture News.

Susanne Joys er 38 år og utdannet Master i arkitektur fra Arkitektskolen Aarhus og University of Edinburgh – Department of Architecture. Hun tiltrer som daglig leder den 1. september og overtar efter Anders Strange, som er stiftende partner og fortsetter som styreleder for våre norske aktiviteter.

Regions

AART er en av Skandinavias ledende arkitektbedrifter med 170 ansatte på kontorer i Oslo, Stockholm, København og Aarhus. Herfra rådgir AART byggherrer over hele Skandinavia med å utvikle organisasjoner og samfunn med arkitekturen som katalysator. Aktuelt er AART engasjert i utviklingen av mer enn én million kvadratmeter innenfor bolig, utdanning, kultur, næringsliv, helse og byplanlegging - fra Norges kulturelle flaggskip, Vikingtidsmuseet i Oslo, til Sveriges største gymnasium, Hedda Anderssongymnasiet i Lund, og Danmarks kanskje mest deleøkonomiske kontorbygg, Pakhusene i Aarhus.

Jesper Hallstrøm Eriksen

Pressekontakt Kommunikasjonssjef +45 41 96 35 26

Utvikler organisasjoner og samfunn med arkitekturen som katalysator

AART er en av Skandinavias ledende arkitektbedrifter med 150 ansatte på kontorer i Oslo, København og Århus. Herfra rådgir AART byggherrer over hele Skandinavia med å utvikle organisasjoner og samfunn med arkitekturen som katalysator. Aktuelt er AART engasjert i utviklingen av mer enn én million kvadratmeter innenfor bolig, utdanning, kultur, næringsliv, helse og byplanlegging - fra Norges kulturelle flaggskip, Vikingtidsmuseet i Oslo, til Sveriges største gymnasium, Hedda Anderssongymnasiet i Lund, og Danmarks kanskje mest deleøkonomiske kontorbygg, Pakhusene i Århus.

AART architects AS
Bryggegata 7