Vi sees på kontoret!

Ser deg på kontoret!

"Vi sees på kontoret" - høres det ikke fint ut? Kontoret er for sosialt samvær, kreativitet og følelse av tilhørighet til arbeidsplassen og kollegene våre. Kontoret må utformes for å gjøre nettopp dette, for å bli et sted kollegaene ønsker å gå til.

Kontorplassen skal invitere til kreativitet og samarbeid gjennom mulighet til å møtes i møterom og gjennom gode løsninger som gjør det enkelt å samarbeide. Samtidig er det viktig at alle føler seg hjemme på sin arbeidsplass, at hver arbeidsplass skal tilpasses, uansett om man har kontor, åpent landskap eller bytter plass hver dag. For å skape et kontor hvor alle trives og ønsker å tilbringe arbeidsdagene, må kontoret bli et sted som fremmer samarbeid, effektiv kommunikasjon og forbedrer den enkelte arbeidsplass.

Samarbeid – I møter bør man ta ansvar for å gjennomføre produktive og engasjerte møter, men også sørge for at riktig utstyr er tilgjengelig. Et viktig produkt i forretningsmøter er tavler, ved å være det sentrale punktet for å visualisere ideer og beslutninger. Tavler finnes i tradisjonelle modeller som monteres på veggen, men det finnes også løsninger som Move & Meet som har fleksible tavler og filttavler som enkelt kan rulles rundt mellom møterom og kan tas ut av stativet og settes oppetter en vegg eller legges på et bord.

Kommuniser – Kommunikasjon mellom ansatte på alle nivåer er avgjørende for at bedriften skal blomstre. Ved å motivere til kommunikasjon gjennom ulike typer tavler kan du informere om viktige ting, oppmuntre til nye måter å tenke på, men også gi et sted hvor du kan samle nye og innovative ideer.

Ta notater – Små tavler som kan legges på skrivebordet er et godt tillegg for økt produktivitet og fleksibel skriveplass. Reduser bruken av notatblokker og ta heller notater på en liten tavle, raskt og enkelt, samtidig som du reduserer papirbruken. Noen kontorer kan også montere en mindre tavle på veggen og på denne måten kan du gjøre kontoret om til et lite møterom om nødvendig.

Utforsk ulike samarbeidsløsninger her.