«I hodet på en tenåring»

Tirsdag 8. oktober fra kl. 18.00 til 21.00 inviterer Adopsjonsforum, InorAdopt og Verdens Barn til foredraget "I hodet på en tenåring". Foredraget holdes av Mia Börjesson, som har arbeidet lenge med unge adopterte.

I tenårene utvikles hjernen. Evnen til å resonnere og reflektere blir annerledes, og den unge ser verden på en annen måte enn før. Utvikling av selvbilde og selvfølelse kommer i fokus. Det er mye tenåringen skal mestre, og for å klare dette trengs motivasjon, mot, håp, drømmer, venner og mye kjærlighet.

I første del av foredraget vil Mia belyse hvordan en tenåring tenker.

I andre del av foredraget vil hun gå inn på hvordan foreldrene kan bidra i en utfordrende tid. De voksne er viktige og verdifulle for at unge skal ha mulighet til å komme dit de vil og ønsker.

Påmelding innen 30. september
Send påmelding til hilde@inoradopt.no innen 30. september. Oppgi navn og hvilken forening du er medlem av. Medlemmer av foreningene prioriteres og har gratis inngang. Dersom det er plass kan ikke–medlemmer delta og betale kr. 100 ved inngangen.

Foredraget rettes mot foresatte⁄foreldre og holdes i Håndverkeren Kurs– og Konferansesenter i Oslo. For mer informasjon, se: www.hvk.no

Basert på bok
Deler av foredraget er hentet fra boken "Motivation och medkänsla – om att samtala med tonåringar" av Mia Börjesson. Boken utgis på norsk av Gyldendals forlag høsten 2013. Boken er for alle voksne som møter tenåringer i sin hverdag: foreldre, lærere, helsesøstre og andre som møter ungdom i sin hverdag. Den gir konkrete råd om hvordan du som voksen kan skape gode forutsetninger for samtaler med ungdom.

Illustrasjonsfoto: daveblume

• i hodet på en tenåring
  • mia börjesson
  • verdens barn