Alone - verdenspremiere på HISTORY®

Alone - verdenspremiere på HISTORY®

Alone er ett av de mest vågale og geniune overlevelseseksperimenter som er blitt gjort på TV, og serien har eksklusiv premiere på HISTORY® i Norge 24. juni som en del av en global TV-event i mer enn 150 land over hele verden. I ti uker kan seere verden over følge dette fascinerende innblikket i menneskets kamp mot naturen - og seg selv.

Ti mann sendes inn i villmarken på Vancouver Island - en øy utenfor vestkysten av Canada, som er bebodd av bjørn, puma og ulv - bare utstyrt med det de får plass til i en ryggsekk, der de vil være alene og avkuttet fra omverdenen i et tøft og nådeløst terreng med kun ett mål for øyet: Å overleve så lenge som mulig!

Deltagerne vil være helt alene uten kameramenn eller produksjonsteam. De må filme alt selv, og den eneste gangen de får omgås andre mennesker, er når de bestemmer seg for å gi opp. Hver av deltagerne kan selv velge hva de vil ha med seg i sekken, men alt annet er overlatt til omgivelsene og deres egen handlekraft.

Ingen kameramenn - ingen triks

Den som overlever lengst vinner 500 000 dollar, og de ti mennene - hvorav flere av dem har reist fra familie og barn - må jakte, finne ly og jage bort rovdyr for å overleve.

Uten kameramenn eller produksjonsteam å støtte seg på vil de måtte håndtere ekstrem isolasjon og psykiske påkjenninger når de kaster seg ut i det ukjente og selv dokumenterer opplevelsen.

I første episode utforsker deltagerne sine nye omgivelser og tar sakte innover seg utfordringene som ligger foran dem. Når mørket senker seg den første natten i villmarken, blir det klart at det eneste som er skumlere enn å havne i klørne på de livsfarlige dyrene som omringer dem, er at de må håndtere alt sammen … alene.

Alone har premiere på HISTORY i Norge onsdag 24. juni kl. 21.00.

Ta gjerne kontakt til oss dersom dere ønsker første episode til gjennomsyn.

Serien er produsert eksklusivt for HISTORY av Leftfield Pictures som også står bak populære TV-formater som Pawn Stars, American Restoration og Counting Cars.

A+E Networks UK er en kringkaster med en portefølje bestående av banebrytende fakta- og underholdningskanaler av høy kvalitet, som i den nordiske regionen inkluderer The HISTORY Channel, HISTORY HD, HISTORY2 and HISTORY2 HD. Kanalene sender 24 timer i døgnet, og alle programmene har norske undertekster. Selskapet, som er et fellesforetak mellom amerikanske A+E Networks og britiske Sky, har kanaler i nesten 100 land i Storbritannia, Skandinavia, Benelux, Mellom- og Øst-Europa, Afrika og Midtøsten.