H2 får tilgang til verdens største UFO-arkiv

H2 får tilgang til verdens største UFO-arkiv

Uidentifiserte flyvende objekter har blitt rapportert verden over i flere tiår. Nå får H2 eksklusiv tilgang til et arkiv med mer enn 70 000 dokumenter for å lete etter spor, sammenhenger og bevis. Hangar 1: The UFO Files har premiere tirsdag 23. februar.

The Mutual UFO Network (MUFON) ble stiftet i 1969 og er den mest respekterte organisasjonen dedikert til å etterforske og systematisere all UFO-aktivitet. Den består nå av avdelinger i 42 land, med over 800 lokale etterforskere og mer enn 70 000 saksdokumenter. For første gang har alle deres dokumenter blitt samlet ett sted - en forlatt bygning i Ohio, kalt Hangar 1.

MUFON gir H2 full tilgang til Hangar 1, til samtlige saksdokumenter samt hvert eneste fysiske bevis de har samlet over nesten et halvt århundre. De kontroversielle dokumentene kaster nytt lys over presidenters dekkoperasjoner, strømbrudd og andre katastrofer samt utrolig teknologi.

I serien Hangar 1: The UFO Files analyserer noen av verdens ledende forskere, etterforskere og journalister det store arkivet for å avdekke sannheten om UFO-fenomenet.

Sesong 1, som består av åtte episoder, inkluderer Ronald Reagans personlige møte med UFO-er - som kan ha ført til en topphemmelig våpenplattform i rommet. Har de amerikanske myndighetene og NASA bygget dette programmet i smug for å beskytte Jorden mot angrep fra romvesener? MUFON-dokumentene antyder at disse romvåpnene allerede er på plass …

Serien ser også på muligheten for at noen av de største teknologiske oppfinnelsene i det 20. århundret faktisk er basert på utenomjordiske materialer som er blitt funnet etter hemmeligholdte UFO-krasjlandinger - fra transistoren på 1950-tallet til militære UFO-er i Midtøsten.

Uansett hvor usannsynlige disse rapportene virker, så er bevisene overveldende. Ligger det mer bak UFO-historiene enn det ser ut ved første øyekast, og finnes svarene i Hangar 1?

Hangar 1: The UFO Files har premiere tirsdag 23. februar kl. 22.00 på H2.

A+E Networks UK er en kringkaster med en portefølje bestående av banebrytende fakta- og underholdningskanaler av høy kvalitet, som i den nordiske regionen inkluderer The HISTORY Channel, HISTORY HD, HISTORY2 and HISTORY2 HD. Kanalene sender 24 timer i døgnet, og alle programmene har norske undertekster. Selskapet, som er et fellesforetak mellom amerikanske A+E Networks og britiske Sky, har kanaler i nesten 100 land i Storbritannia, Skandinavia, Benelux, Mellom- og Øst-Europa, Afrika og Midtøsten.