HISTORY® på jakt etter mystiske kjemper

HISTORY® på jakt etter mystiske kjemper

To brødre begir seg ut for å undersøke en utrolig teori: At en mystisk rase av kjemper en gang levde på Jorden. Fra produseren av den populære serien The Curse of Oak Island kommer Search for the Lost Giants, som har premiere onsdag 20. mai på HISTORY®.

For mange år siden fant de to amerikanske murerne Jim og Bill Vieira noe i skogene i Massachusetts som skulle forandre livene deres for alltid. De to brødrene fant eldgamle steinkonstruksjoner og tunneler som kunne være et spor etter en forsvunnet sivilisasjon.

Ytterligere undersøkelser ledet dem til dusinvis av dokumenterte funn av gigantiske knokler og skjeletter, og noen av dem var blitt funnet i tilsvarende byggverk over hele USA. Dette kan være beviset på at det har eksistert en rase av kjemper som aldri har blitt nevnt i historiebøkene.

Ifølge artikler fra begynnelsen av det 20. århundret og diverse historier, stammet mange av levningene fra tre til fire meter høye menneskelignende vesener med doble rader av tenner ... men ingen av de innrapporterte skjelettene finnes på noe museum. Hvis disse kjempene virkelig eksisterte - hvor er bevisene?

I serien Search for the Lost Giants i seks deler følger vi Vieira-brødrene på deres jakt etter spor etter de forsvunne knoklene, som ser ut til å ha gått tapt i historiens løp.

De graver etter hemmelige kamre, utforsker underjordiske tunneler og dykker ned i de dypeste museumshvelv over hele landet - alt for å finne den ene knokkelen, det ene hårstrået, det lille sporet av DNA som kan gi svar på spørsmålet: Har kjemper virkelig eksistert på Jorden?

Search for the Lost Giants - onsdager fra 20. mai kl. 22.00 på HISTORY.

A+E Networks UK er en kringkaster med en portefølje bestående av banebrytende fakta- og underholdningskanaler av høy kvalitet, som i den nordiske regionen inkluderer The HISTORY Channel, HISTORY HD, HISTORY2 and HISTORY2 HD. Kanalene sender 24 timer i døgnet, og alle programmene har norske undertekster. Selskapet, som er et fellesforetak mellom amerikanske A+E Networks og britiske Sky, har kanaler i nesten 100 land i Storbritannia, Skandinavia, Benelux, Mellom- og Øst-Europa, Afrika og Midtøsten.