Ny sesong av HISTORYs prisbelønte 'Alone'

Ny sesong av HISTORYs prisbelønte 'Alone'

Søndag den 28. august kommer den prisbelønte overlevelsesserien Alone tilbake til HISTORY med 13 helt nye episoder. Syv menn og tre kvinner skal prøve å holde seg i live så lenge som mulig på Vancouver Island - helt alene og ingen kamerafolk i mils omkrets.

Disse modige mennene og kvinnene er kun utstyrt med minimalt av hjelpemidler, tidligere erfaring fra villmarken og kameraer til selv å dokumentere opplevelsen, og de er helt avsondret fra hverandre i det tøffe terrenget på Vancouver Island, en øy ved vestkysten av Canada.

For å overleve må deltagerne selv finne mat og vann, bygge ly og skremme vekk rovdyr. De må takle ekstrem isolasjon, psykisk stress og farlige omgivelser når de går inn i det ukjente med kun ett mål for øyet: å overleve så lenge som mulig!

Hver episode av Alone blir nervepirrende når man følger mennesker som står overfor Moder Jords vrede, samtidig som de lever i en form for isolasjon som er utenkelig i dagens moderne verden. Deltagerne må håndtere alt fra ville bjørner og pumaer til ekstremvær.

Mange av deltagerne i seriens andre runde er fast bestemt på å takle et hvilket som helst miljø og viser stor oppfinnsomhet ved å bygge komfyr, rørsystem, primitive våpen, båter og mye mer.

Blant deltagerne finner man et tidligere medlem av den spanske fremmedlegionen, en erfaren pil og bue-jeger, en krigsveteran fra Irak og Afghanistan, en postapokalyptisk forfatter, en tidligere overlevelsesinstruktør i det amerikanske flyvåpenet og en biolog som forsket på løver i Afrika.

En premie verdt 500 000 dollar i kontanter står på spill og går til den som holder ut lengst og motstår fristelsen til å plukke opp nødradioen og be om å bli transportert vekk fra øya.

Klikk her for en forsmak på episode 1 der Tracy hører rare lyder i natten ...

Alone er produsert for HISTORY av Leftfield Pictures (Pawn Stars, Counting Cars og American Restoration), og i januar 2016 ble serien hedret med en pris av The National Association of Television Program Executives (NATPE) i USA for sitt nyskapende format.

Sesong 2 av Alone sendes søndager kl. 20.00 fra 28. august på HISTORY.

A+E Networks UK er en kringkaster med en portefølje bestående av banebrytende fakta- og underholdningskanaler av høy kvalitet, som i den nordiske regionen inkluderer The HISTORY Channel, HISTORY HD, HISTORY2 and HISTORY2 HD. Kanalene sender 24 timer i døgnet, og alle programmene har norske undertekster. Selskapet, som er et fellesforetak mellom amerikanske A+E Networks og britiske Sky, har kanaler i nesten 100 land i Storbritannia, Skandinavia, Benelux, Mellom- og Øst-Europa, Afrika og Midtøsten.