Ny sesong av Pawn Stars på HISTORY®

Ny sesong av Pawn Stars på HISTORY®

Det blir garantert sjeldne gjenstander, inspirerende historier og masse pruting når den populære serien Pawn Stars er tilbake på HISTORY® med 24 nye episoder fra 9. februar.

Pawn Stars er det programmet på HISTORY med flest seere - millioner over hele verden benker seg foran skjermen hver uke. Siden serien hadde premiere i 2009, har de fargerike folkene fra den berømte Gold & Silver Pawn Shop i Las Vegas kjøpt og solgt mangfoldige tusen gjenstander.

Serien følger tre generasjoner av Harrison-familien - bestefar Richard, sønnen hans Rick og barnebarnet Corey - som driver butikken med god hjelp fra Coreys barndomsvenn ”Chumlee”.

Denne sesongen dukker det opp en rekke interessante gjenstander i butikken, fra smykker, leker og bøker til filmrekvisitter, våpen og biler. Pantelånerne bruker sitt skarpe blikk og lange erfaring til å bedømme hva tingene er verdt, og om de er ekte eller ikke, men de er også ivrige etter å få vite mer om gjenstandenes bakgrunn.

Blant de mer uvanlige tingene de kommer over i de kommende episodene, er en jakke som en gang ble eid av sangeren Neil Diamond, dyser fra passasjerskipet Queen Mary, den gamle gitaren til The Who-bassist John Entwistles, og Abraham Lincolns valgplakat fra den amerikanske borgerkrigen i 1864.

En kunde dukker også opp i butikken med noe som har med nordisk historie å gjøre - nemlig en imponerende samling av vikingsmykker og -sverd som er mer enn tusen år gamle. Rick er stor fan av vikinghistorie og blir skikkelige gira, men er gjenstandene virkelig ekte? Han tilkaller sin gode venn Laird, som har samlet på vikinggjenstander i nesten 20 år - og kunden får seg en stor overraskelse!

Alt dette og mye mer i sesong 13 av Pawn Stars, som har premiere på HISTORY med to helt nye episoder på mandag 9. februar kl. 21.00.

Følg HISTORY på Facebook og hold deg oppdatert på siste nytt og få informasjon om dette og andre spennende programmer på HISTORY og søsterkanalen H2.

OM PAWN STARS

- The Gold & Silver Pawn Shop åpnet i utkanten av Las Vegas i 1989.

- Antall kunder daglig har økt fra rundt 70 til nesten 1 000.

- På grunn av seriens popularitet har de fått 30 nye ansatte.

- Butikken er åpen 24 timer i døgnet og har over 15 000 gjenstander i varelageret.

- Det finnes over 12 000 pantelånere i USA.

A+E Networks UK er en kringkaster med en portefølje bestående av banebrytende fakta- og underholdningskanaler av høy kvalitet, som i den nordiske regionen inkluderer The HISTORY Channel, HISTORY HD, HISTORY2 and HISTORY2 HD. Kanalene sender 24 timer i døgnet, og alle programmene har norske undertekster. Selskapet, som er et fellesforetak mellom amerikanske A+E Networks og britiske Sky, har kanaler i nesten 100 land i Storbritannia, Skandinavia, Benelux, Mellom- og Øst-Europa, Afrika og Midtøsten.