Seerfavoritt kommer tilbake på HISTORY

Seerfavoritt kommer tilbake på HISTORY

I over 200 år har myten om at en sjørøverskatt er begravet utenfor kysten av Canada tiltrukket seg eventyrere og lykkejegere fra hele verden. Alle har dratt tomhendte hjem, og seks mennesker har mistet livet. Fra tirsdag 10. januar fortsetter brødrene Rick og Marty Lagina jakten på svar i en helt ny sesong av The Curse of Oak Island på HISTORY.

Mange tror at Oak Island, som ligger utenfor kysten av Nova Scotia, skjuler en av historiens største skatter. Siden slutten av 1700-tallet har formuer blitt oppbrukt og liv gått tapt, men ingen har noen gang klart å knekke koden. En gammel profeti sier at syv mennesker må dø før skatten blir funnet. Så langt har seks mennesker omkommet i ulykker ...

Etter å ha gjort viktige funn i borehull 10-X og det beryktede ”Money Pit” i fjor, vil Lagina-brødrene og teamet deres bruke den mest avanserte teknologi for å undersøke øya.

De har med seg nye forskere og gjester, skaper nye allianser og utforsker nye, spennende teorier. Ingenting kan stoppe dem fra å finne ut hva som er begravet på Oak Island.

Kommer Rick, Marty og partnerne deres endelig til å finne en stor skjult skatt? Eller vil de, som så mange andre håpefulle eventyrere før dem, bare møte flere hindre eller - enda verre - få bevis for at en livsfarlig forbannelse virkelig beskytter Oak Islands hemmeligheter?

Alle som har prøvd seg på Oak Island har tapt eller blitt slått konkurs, inkludert spekulanter, ingeniører og til og med berømte personligheter, som John Wayne, Errol Flynn og tidligere president Franklin D. Roosevelt. For at Marty og Rick Lagina skal kunne risikere millionene av dollar som trengs for å komme til bunns i ”Money Pit”, trenger de et skikkelig gjennombrudd.

Det har aldri stått mer på spill, og øya gjør seg muligens klar til å kreve sitt neste offer!

Sesong 4 av The Curse of Oak Island består av 17 episoder og vil sendes på tirsdager kl. 21.00 fra 10. januar på HISTORY. Rett før premieren - den 10. januar kl. 20.00 - sendes en spesialepisode som oppsummerer forrige sesong og gir nye seere et lynkurs i serien.

A+E Networks UK er en kringkaster med en portefølje bestående av banebrytende fakta- og underholdningskanaler av høy kvalitet, som i den nordiske regionen inkluderer The HISTORY Channel, HISTORY HD, HISTORY2 and HISTORY2 HD. Kanalene sender 24 timer i døgnet, og alle programmene har norske undertekster. Selskapet, som er et fellesforetak mellom amerikanske A+E Networks og britiske Sky, har kanaler i nesten 100 land i Storbritannia, Skandinavia, Benelux, Mellom- og Øst-Europa, Afrika og Midtøsten.