H2® HD lanseres i Norden - mer historie til Norge

H2® HD lanseres i Norden - mer historie til Norge

Det internasjonale medieselskapet A+E Networks® lanserer den faktabaserte underholdningskanalen H2® HD i Norge den 12. november 2014 som følge av en avtale med én av de ledende nordiske distribusjonspartnerne, Canal Digital. H2 vil dermed nå ut til mer enn 700.000 nordiske husstander.

H2 følger i fotsporene til A+E Networks® TV-kanal HISTORY®, som ble lansert i Norden i 2007.

H2 er en naturlig forlengelse av HISTORY, der informasjon er underholdning, fortalt på nye, overraskende og spennende måter. Kanalen inneholder en rekke egenproduserte serier og programmer som gir et dypere perspektiv på historie verden over.

Christian Høyer, Nordic Sales Distribution Director hos A+E Networks® UK, sier:

”Jeg er stolt og glad for å kunne utvide vår tilstedeværelse i det nordiske markedet ved hjelp av denne avtalen med Canal Digital. H2 er et perfekt supplement til HISTORY, og kanalen gir seerne mulighet for å dykke enda lenger ned i vår fascinerende verdenshistorie, de store personlighetene og avgjørende historiske øyeblikk.

”H2 er en anerkjent TV-kanal som kan vise til gode seertall i utlandet. Vi er først med å lansere kanalen i Norge og for de med satelitt-tv blir den kun mulig å se hos oss. Våre kunder har uttrykt ønske om mer fakta og dokumentarer og med H2 får man en 24 timers TV-kanal som viser et bredt spekter av spennende programmer som tar for seg verdenshistorien”, sier Roger von Zernichow, acting CEO i Canal Digital Norge.

Programflaten på H2 fokuserer på moderne, underholdende og tilgjengelig innhold med spennende fakta og fengende handling.

Premiereprogrammene inkluderer blant annet The World Wars, Decoded og AncientAliens. H2 presenterer også et Hidden History-tema hver mandag kveld med programmer som Cities of the Underworld og Decoding the Past.

På nåværende tidspunkt finnes H2 i mer enn 40 land og i over 110 millioner hustander over hele verden. Tidligere i å ble H2 lansert i Latin-Amerika, og kanalen blir lansert i Polen den 29. oktober.

H2 er kanalen der informasjon tilsvarer underholdning fortalt på nye, overraskende og spennende måter. H2 graver dypere i historien og tar for seg konspirasjonsteorier, vitenskap, militærhistorie, gamle kulturer og moderne historie, mens den avdekker forbindelsene mellom fortid og nåtid og formidler alt det vi ikke visste om verden rundt oss. H2 ble lansert i USA i september 2011 og er den raskest voksende betalingskanal blant voksne 25–54 i Amerika, med tosifrede vekstrater i 2013. H2 har med stor suksess samarbeidet med flere store navn, som Brian Cranston (Breaking Bad), Henry Rollins (musiker), Stan Lee (skaperen av Hulk og Spider-Man) og Jeremy Renner (American Hustle). H2 når ut til nesten 70 millioner husstander verden over.

A+E Networks®
A+E Networks, LLC. er et prisbelønnet globalt medieselskap som tilbyr et variert medieutvalg, fra TV-kanaler og nettsider, til video/DVD, spill og undervisningsmateriale. A+E omfatter A&E® Network, Lifetime®, HISTORY®, LMN®, FYI™, H2™, HISTORY en Español™, Crime + Investigation™, Military HISTORY™, Lifetime Real Women®, A&E IndieFilms®, A+E Networks International®, A+E Networks Digital® and A+E Networks Consumer Products™. A+E Networks' kanaler og programmer når ut til mer enn 330 millioner husstander i over 180 land verden over. A+E Networks, LLC. er et fellesforetak mellom Disney-ABC Television Group og Hearst Corporation.

A+E Networks® UK
A+E Networks UK, et fellesforetak mellom A+E Networks® og BSkyB, er en kringkaster med en portefølje av banebrytende faktabaserte underholdningskanaler av høy kvalitet, som inkluderer HISTORY®, HISTORY® HD, Lifetime®, Lifetime® HD, Crime + Investigation™, Crime + Investigation™ HD og H2®. A+E Networks UK ble lansert i november 1995 og har kanaler i 90 land i Storbritannia, Skandinavia, Benelux, Europa, Afrika og Midtøsten, og sendes på 19 språk til mer enn 85 millioner husstander.

A+E Networks UK er en kringkaster med en portefølje bestående av banebrytende fakta- og underholdningskanaler av høy kvalitet, som i den nordiske regionen inkluderer The HISTORY Channel, HISTORY HD, HISTORY2 and HISTORY2 HD. Kanalene sender 24 timer i døgnet, og alle programmene har norske undertekster. Selskapet, som er et fellesforetak mellom amerikanske A+E Networks og britiske Sky, har kanaler i nesten 100 land i Storbritannia, Skandinavia, Benelux, Mellom- og Øst-Europa, Afrika og Midtøsten.