Knight Fight

HISTORY høydepunkter, februar 2019

Knight Fight

Onsdager fra 27. februar kl. 22.00

Fra uminnelige tider har riddere gått for å være de ultimate krigerne, som har kontrollert slagmarkene med en kombinasjon av ferdigheter, mot og den rå styrken det tar å kjempe tøffe slag iført en 30 kilos rustning. De dominerte kulturlandskapet fra det 13. til det 17. århundre, og de fortsettere å trigge fantasien til alle slags menn, som drømmer om en pause fra den moderne verden for å finne ut hva de er gode for på slagmarken. Nå har de faktisk sjansen! Dette er delvis et ferdighetsprogram (ridderne lager selv rustninger og våpen fra en spesiell tidsalder i hver episode), delvis kampstrategi og delvis kaos. Hver episode viser seks deltagere som kjemper med spesialtilpassede våpen og rustninger i en rekke ulike kamputfordringer for å avgjøre hvem som har motet, ferdighetene og vettet til å vinne den ultimate ridderkampen.

A+E Networks®
A+E Networks, LLC. er et prisbelønnet globalt medieselskap som tilbyr et variert medieutvalg, fra TV-kanaler og nettsider, til video/DVD, spill og undervisningsmateriale. A+E Networks omfatter A&E®, Lifetime®, HISTORY®, LMN®, FYI™, H2™, A+E Studios™, HISTORY en Español™, Crime + Investigation™, Military HISTORY™, Lifetime Real Women®, A&E IndieFilms®, A+E Networks International®, A+E Networks Digital® and A+E Networks Consumer Products™. A+E Networks' kanaler og programmer når ut til mer enn 335 millioner husstander i over 200 land verden over. A+E Networks, LLC. er et fellesforetak mellom Disney-ABC Television Group og Hearst Corporation.

A+E Networks® UK
A+E Networks UK, et fellesforetak mellom A+E Networks® og Sky, er en kringkaster med en portefølje av banebrytende faktabaserte underholdningskanaler av høy kvalitet, som inkluderer HISTORY®, Lifetime®, Crime + Investigation®, H2® og den nye free-to-air-kanalen BLAZE®. A+E Networks UK ble lansert i november 1995, og selskapets 20 kanaler når ut til 60 millioner hjem i nesten 100 land i Storbritannia, Skandinavia, Benelux, Mellom- og Øst-Europa, Afrika og Midtøsten. Selskapet har kontorer i London, Warszawa, København, Amsterdam og Johannesburg.

A+E Networks UK er en kringkaster med en portefølje bestående av banebrytende fakta- og underholdningskanaler av høy kvalitet, som i den nordiske regionen inkluderer The HISTORY Channel, HISTORY HD, HISTORY2 and HISTORY2 HD. Kanalene sender 24 timer i døgnet, og alle programmene har norske undertekster. Selskapet, som er et fellesforetak mellom amerikanske A+E Networks og britiske Sky, har kanaler i nesten 100 land i Storbritannia, Skandinavia, Benelux, Mellom- og Øst-Europa, Afrika og Midtøsten.